Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Pootjes bedplank Jametic  (gelezen 5130 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vlugge frits

  • Gast
Pootjes bedplank Jametic
« Gepost op: mei 22, 2011, 08:56:13 pm »

Hallo
We zijn net terug van een uitprobeerweekend met onze nieuwe Jametic uit 2004.

Het waterpas zetten van de bedplank kostte even wat moeite. Natuurlijk eerst nog de plankjes vergeten, maar daarna heeft het nog wel wat tijd gekost en een nachtje slecht slapen.

De pootjes onder de bedplank, is het de bedoeling dat die recht (verticaal) onder de plank staan of juist schuin, waardoor ze volgens mij behoorlijk schuin, maar wel stabieler staan.

Wie heeft er wat ervaring mee?
groet Frits
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Pootjes bedplank Jametic
« Reactie #1 Gepost op: mei 22, 2011, 09:01:25 pm »

De pootjes horen altijd schuin (iets naar buiten) te staan :J
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Pootjes bedplank Jametic
« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2011, 09:05:23 pm »

Inderdaad horen ze iets schuin te staan. Ik had 2 plankjes op elkaar geschroefd waarvan er 1 een gat had waar het pootje in paste, zodat het pootje wel op een plankje stond maar toch niet weg kon schuiven. Ik borgde de plankjes nog weer met haringen.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2011, 09:46:34 pm door Alberik »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Pootjes bedplank Jametic
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2011, 09:41:44 pm »


... Ik had 2 plankjes op elkaar geschroefd waarvan er 1 een gat had waar het pootje in paste, zodat het pootje wel op een plankje stond maar toch niet weg kon schuiven. Ik borgde de plankjes nog weer met haringen.

Het staat er in VTT (voltooid verleden tijd) ... Heb je nieuws over de Cocoon dan?

ON-TOPIC:
Is er niet een mogelijkheid om van die kleinere 'bigfoots' (standaardpoten) aan deze pootjes te monteren? Als er ruimte speling is van een cm of 3 dan past dat al... Een gat door de potjes, pen van de 'foot' er doorheen en klaar.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Pootjes bedplank Jametic
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2011, 09:46:16 pm »

Het staat er in VTT (voltooid verleden tijd) ... Heb je nieuws over de Cocoon dan?


Het gaat om de bedpootjes van de Jametic. Die hadden wij voordat wij de Kyte kochten.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Pootjes bedplank Jametic
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2011, 09:48:29 pm »

Ik heb hier nog een foto waarop je kunt zien hoe de pootjes bij de onze staan (er achter hangt een riempje van het bed recht naar beneden)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Pootjes bedplank Jametic
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2011, 10:47:33 pm »

Het gaat om de bedpootjes van de Jametic. Die hadden wij voordat wij de Kyte kochten.

Off-topic, maar wel met een grote OEPS! Ik dacht dat Alex dat bericht had getypt... Stom zeg  ::)

Over die voeten onder de pootjes. Als je de wagen inklapt, heb je dan die 3cm speling in hoogte? Lijkt me toch zeer prettig dat, als je het bed neerklapt, je er niet alsnog onder moet kruipen om die poten goed te stutten, maar dat dit meteen al op 'plankjes' staat.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Pootjes bedplank Jametic
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2011, 07:26:37 pm »

De plankjes zaten er los onder, maar over het algemeen moet je er toch onder om de pootjes op de juiste hoogte te stellen.
De ene keer sta hoger of lager dan een andere keer. Je kunt er nog goed bij want als je het bed waterpas zet heb je nog geen last van het tentdoek.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Pootjes bedplank Jametic
« Reactie #8 Gepost op: mei 23, 2011, 07:57:08 pm »

Niks er onder kruipen. Eerst wagen waterpas zetten. Dan bed open klappen en meteen pootjes schuin en plankjes er onder. Dan ook het bed waterpas zetten door pootjes op juiste lengte te maken. Nu kun je er gewoon vanaf de zijkant bij. Als alles naar wens staat, de tent open klappen. Piece of cake. Wel het bed fixeren met de band die aan het bed zit dmv een haring in de grond. Dit geldt voor de modellen met hulpveer voor het bed. Die duwt namelijk het bed omhoog. In een ander topic heb ik hierover iets geschreven en hoe ik dit simpel heb opgelost.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal