Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?  (gelezen 13828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.254
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #15 Gepost op: september 25, 2011, 08:38:30 pm »

wij hebben een elektrische kraan in onze keuken en ik moet zeggen dat het ons prima bevalt!
Voor ons is het echt één van de pluspunten boven het tentkamperen om gewoon de kraan open te zetten en water te hebben. Handen wassen,  KK zetten, limonade maken, doekje uitspoelen, tijdens het koken, etc, etc.
Je gebruikt zo vaak op een dag water, zeker met kleine kinderen.

Ik moet er juist niet aan denken om telkens naar een sanitairgebouw te lopen of met een jerrycan te moeten klungelen..... Vouwwagen camperen is voor ons juist een vorm van luxe-camperen.
En begin nu niet over "als je luxe wilt neem dan een cara :X" want ik voel me niet graag ingeblikt als een sardientje. In een vouwwagen kan prima luxe gecampeerd worden :)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk: kampeermiddel : (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #16 Gepost op: september 25, 2011, 10:06:18 pm »

Bij ons gaat het met een voetpompje.
Wel wennen bij het tandenpoetsen, als je te hard pompt ben je zelf nog nat.

Het werkt toch wel lekker met een kleine erbij.
Water voor het eten haalden we uit de kraan bij de stroompunt en afvalwater lieten we in een emmer lopen die om de dag geleegd werd.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #17 Gepost op: september 25, 2011, 10:29:48 pm »

is het een generatie verschil of wordt ik nu oud????
kamperen met een kraantje??

Wat is nu lekkerder dan niets hebben en hoeven.....
ieder voor zich, maar ook toen de kids nog klein waren en niet zelf konden lopen, met de buggy naar toiletgebouw om de tanden te poetsen/wassen en laten genieten van de sterrenhemel, spannende tochten door het donker, zelf laten lopen met een zaklamp of olie-lamp, tjonge wat waren dat spannende avonden.

nu de kids ouder zijn heb ik de vandaag eens gevraagd, "wat vonden jullie van het kamperen het mooist?" en daar kwam ook een opmerking van het naar bed gaan en wat er aan vooraf ging, waar onder het tanden poetsen.

Dus maak van je kameerplek geen overeenkomst met thuis en maakhet spannnend.

Tja, dit is mijn reactie.

Ieder voor zich, als je het prettig vindt om je druk te maken voor een pomp.
gewooon een jerrycan met een kraanje of een grote flacon die je moet kantelen is ook prima.

ieder kampeerd op z'n eigen manier.
« Laatst bewerkt op: september 25, 2011, 10:31:55 pm door retteketed »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #18 Gepost op: september 26, 2011, 12:46:01 pm »

Ik sluit me volledig aan bij Cabanonjoeri! En dat heeft volgens mij niks met een generatiekloof oid te maken :#

Ik heb jaren zonder kraantje en gootsteen gedaan maar nu sinds dit jaar met en het bevalt me prima! Het is natuurlijk heel leuk en spannend met de kids in het donker naar het toiletgebouw en dat doen we dan ook geregeld maar het hoeft niet tig keer per dag....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #19 Gepost op: september 26, 2011, 12:50:24 pm »

Gemak dient de mens  :J
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #20 Gepost op: september 26, 2011, 03:06:07 pm »

Zo'n voorziening is ons inziens overbodig. Er is altijd wel iets van de volgende mogelijkheden in de buurt:

1. Kraan dichtbij staanplaats (bij de meeste campings die wij bezoeken is dit het geval)
2. Toiletgebouw
3. Rivier
4. Buren  ;)

Nog beter is ervoor zorgen dat je handen niet vies worden...
En dan hebben we ook nog het accepteren van een beetje vieze handen. Sommigen blijven wassen en peotsen
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #21 Gepost op: september 26, 2011, 08:45:12 pm »

Voor het handenwassen gebruiken we een desinfecterende creme zonder water.

Eten spoelen, kookvocht ect. komt uit het kraantje.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

EdwinMerks

  • Gast
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #22 Gepost op: september 26, 2011, 10:29:35 pm »

Wat voor kraantje is dat? Heb je een URL of foto daarvan toevallig? Ik ken het niet namelijk.

Here you go: http://www.killian-caravan-profi.de/katalog/Mobil_Wasserhahn.pdf

Googelen op "mobil wasserhahn" geeft wat hits. Niet goedkoop maar lijkt me wel handig...
« Laatst bewerkt op: september 26, 2011, 10:35:14 pm door EdwinMerks »
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #23 Gepost op: september 27, 2011, 12:56:59 pm »

is het een generatie verschil of wordt ik nu oud????
kamperen met een kraantje??

ieder kampeerd op z'n eigen manier.

Yep, je wordt oud  8)
Ik heb mn hele jeugd ook met minimale middelen gekampeerd. Iedere avond de tochten in het donker enzo. Helemaal bekend. Ik vond ze ook spannend en doe het nu nog met de kids.

Toch hebben wij voor de electrische kraan gekozen toen we al een week stortbakkenregen over ons heen kregen en iedereen na het douchen in de tent kwam alsof er niet was afgedroogd  :J :J


Voor mij heeft het niets te maken met een vergelijk met een cara@##. Sterker nog.... wij gaan van de klapper een aanhanger maken voor een tent, maar dan wel MET de klapkeuken want die vind ik in ieder gevan ideaal!
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #24 Gepost op: september 27, 2011, 02:05:45 pm »

Ik ben toch één van de jongeren hier (denk ik), maar wij hebben dit jaar eindelijk eens
het kraantje met slang, pomp en batterijhouder eruit gesloopt... ehhh gedemonteerd.
Ik vind het veel te veel gedoe. water halen, afval water, neemt een hoop ruimte in beslag.
Kraan zit meestal naast de tent. Ik heb desinfecterende handgel voor de kinderen en snoetenpoetsers...
Maar zolang het niet met bakken uit de hemel valt lopen we naar het toiletgebouw. 
Wij nemen zelfs geen jerrycan mee. Maar vullen altijd een paar lege flessen. Voor het drinken past dat mooi in de
koelkast.
Wasbakje dient voor de sponsjes, doekjes en knijpers.
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 217
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Country
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #25 Gepost op: september 27, 2011, 02:23:32 pm »

In onze VW hebben we de kraan op zowel 12V als 220V en dat bevalt uitstekend. We gebruiken het water voor koffie/afwas/ranja (alleen als het water vers is), thee en eten koken. Voor het afvalwater hebben we gewoon een emmer onder de keuken staan die eens in de drie dagen geleegd moet worden.

Tandenpoetsen e.d. kan bij de wasbak maar meestal doen we dit in het sanitairgebouw.

Omdat wij over het algemeen niet weten waar we terecht komen en hoe de camping er bij ligt, hou ik graag alle opties open, ergo, ik kan mezelf redden als de dichstbijzijnde kraan 100 meter weg is of ik loop naar het kraantje naast de tent als deze er is..
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #26 Gepost op: september 27, 2011, 08:45:16 pm »

Yep, je wordt oud  8)

Oefff, maar ja. iedereen wil oud worden, niemand wil oud zijn :# :#

jaren met kleine tent en later grotere tent gekampeerd, die matjes...zucht/pijn....en het sjouwen van zolder met die zware tent. :?
Dus maar een klapwagen. is voor ons al luxe.

en we gebruiken op de kamping (bijna) geen stroom, en dan een kraantje voor water...dat is ons teveel.
wellicht komt dit met de jaren wel. dan een paar jaar verder, wellicht een cara.. :ca :ca :ca :ca

Tja, ieder kampeerd op z'n eigen manier. :O :O




Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #27 Gepost op: september 28, 2011, 08:43:34 am »

Ik heb helemaal geen behoefte aan een kraantje of watervoorziening "op" onze plek. Ik heb het nog nooit gemist. Ik denk er dus zelfs niet over na. Ik kan alleen maar denken weer iets meer dat ik moet in het oog houden (is het water op, moet ik nieuw gaan halen, moet de vuilwatertank leeg). Kamperen is voor mij een stukje loslaten waar ik een heel jaar mee bezig ben. In het donker tanden gaan poetsen, tja daar hebbben we een zaklap voor. Ach voor mij is het dus een overbodig iets maar iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt.
Wij hebben wel altijd een jerrykan bij moest het watertappunt wat veraf liggen. En wij hebben ook aaltijd een fiets bij dus moest het watertappunt of toilet erg veraf zijn dan....
Gelogd

mars

  • Gast
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #28 Gepost op: september 28, 2011, 08:25:46 pm »

Voor ons ook geen kraantje.
Maar nu ff wat anders......... wat, als je water haalt, een jerrycan vol, en je doet er meerdere dagen mee...... hoe zit dat met de hygiëne? Overdag kan de temp. in de vw aardig oplopen, tot wel 50 graden of meer.
Lijkt mij op z'n minst niet erg fris. :N
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:Watervoorziening (handen wassen etc). Hoe doen jullie dat?
« Reactie #29 Gepost op: september 28, 2011, 08:53:11 pm »

Ik heb dat deze zomer in de gaten gehouden omdat ik geen zin heb ik legionella toestanden. Bij ons staat de jerrycan in de disselbak en ik heb me er over verbaasd hoe koel het water blijft. Ik had warm water verwacht na een dagje zon, maar dat valt reuze mee. Onze jerrycan is niet zo groot (9 liter) en die is na twee dagen wel leeg. Wij gebruiken het water alleen voor koffie/thee/koken en bij heeeeeel slecht weer voor tandenpoetsen. Met andere woorden: het water wordt eigenlijk pas gedronken nadat het verhit is geweest.

Dit jaar was voor ons het eerste jaar dat we een spoelbak met kraan hebben en hoewel ik van te voren nogal sceptisch stond tegenover het gebruik is het toch wel erg makkelijk!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal