Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => Vragen algemeen. => Topic gestart door: winnieandbuzz op maart 05, 2021, 12:40:42 pm
-
We zijn in de race om onze Trigano Odyssee in te ruilen op een Alpha maar toen viel mijn oog op de combi camp country exclusive. Vergelijkbare modellen maar de prijs is zeker niet vergelijkbaar.
Wellicht zie ik iets over het hoofd maar wat verklaart het grote verschil in prijs? Is de combi camp echt van een betere kwaliteit of betaal je voor de naam?
-
Mezelf dit ook al afgevraagd.
Ik denk dat de meerprijs onder andere zit in:
- groter bed, dus grotere wagen
- aluminum velgen (standaard?)
- grotere disselbak + leidingen naar de keuken
- geintegreerde buizen voortent (heeft de alpha dit ook?)
- scandinavisch design (mag wat meer kosten denken velen) + de naam natuurlijk
Ben benieuwd naar de bevindingen van anderen.
Normaal willen we als volgende voor een Cabanon malawi gaan
Vind de Alpha ook een mooie wagen, maar prijs tikt wel stevig aan als je wat opties wilt.
-
Het verschil tussen de CC en de Alpha, voor mij met stip op nummer 1, de afwerking. Die vind ik van de CC echt mooier, 'netter'
-
Die uittrekbare buizen heeft de Alpha naar mijn beste weten ook. Heb zonet verschillende filmpjes gekeken en het lijkt inderdaad in de afwerking te zitten. Morgen gaan we beide live bekijken dus ik ben benieuwd .
De kosten lopen inderdaad snel op als je wat extra’s wilt....
-
Los van de zaken die genoemd zijn:
De tent van de CCC valt in 4 delen uiteen: het dak, twee zijkanten en een voorkant. Dat geeft heel veel verschillende mogelijkheden voor luchten, schaduw etc.
Ook is het slaapgedeelte zonder extra stokken op te zetten. Bij de Trigano moeten er (met zwaar(der) weer extra stokken worden geplaatst.
De wagenbak is groter, meer bagageruimte.
De keuken is meer op werkhoogte, heeft standaard een 'kruiden'-plank en is veel praktischer ingedeeld. (Hoewel mijn voorkeur niet direct uitgaat naar het nieuwe model keuken, maar dat is een mening).
De discussie is hier al eerder geweest, de Alpha is een kloon van de CCC. Beiden zijn prima wagens met hun eigen charme.
Toen wij een nieuwe kar zochten, hebben we lang gekeken naar de Alpha, maar hebben uiteindelijk toch een CCC gekocht. Het uiteindelijke prijsverschil vonden we meevallen als we met gelijke uitvoeringen gingen kijken. We hebben nooit spijt gehad van die keuze.
Veel plezier met kijken morgen. Misschien slim om iets om te schrijven mee te nemen, zodat je na het bekijken thuis nog een rustig alles kunt vergelijken!
-
Dank voor reactie en de goede tips. We hebben een hele lijst voorbereid om af te kunnen vinken. Ik neig naar de CCC maar we gaan het morgen meemaken!
-
Los van de zaken die genoemd zijn:
De tent van de CCC valt in 4 delen uiteen: het dak, twee zijkanten en een voorkant
Als ervaringsdeskundige: kun je de gehele voortent, dus inclusief de ingeritste wanden mee inklappen?
-
Los van de zaken die genoemd zijn:
De tent van de CCC valt in 4 delen uiteen: het dak, twee zijkanten en een voorkant. Dat geeft heel veel verschillende mogelijkheden voor luchten, schaduw etc.
Ook is het slaapgedeelte zonder extra stokken op te zetten. Bij de Trigano moeten er (met zwaar(der) weer extra stokken worden geplaatst.
De wagenbak is groter, meer bagageruimte.
De keuken is meer op werkhoogte, heeft standaard een 'kruiden'-plank en is veel praktischer ingedeeld. (Hoewel mijn voorkeur niet direct uitgaat naar het nieuwe model keuken, maar dat is een mening).
De discussie is hier al eerder geweest, de Alpha is een kloon van de CCC. Beiden zijn prima wagens met hun eigen charme.
Toen wij een nieuwe kar zochten, hebben we lang gekeken naar de Alpha, maar hebben uiteindelijk toch een CCC gekocht. Het uiteindelijke prijsverschil vonden we meevallen als we met gelijke uitvoeringen gingen kijken. We hebben nooit spijt gehad van die keuze.
Veel plezier met kijken morgen. Misschien slim om iets om te schrijven mee te nemen, zodat je na het bekijken thuis nog een rustig alles kunt vergelijken!
Wij hebben de Alpha en de voortent bestaat uit 5 delen. De "basis" d.w.z het dak en staanders. Daarnaast heb je nog 2 uitritsbare zijpanelen en 2 uitritsbare voorpanelen.
-
Als ervaringsdeskundige: kun je de gehele voortent, dus inclusief de ingeritste wanden mee inklappen?
Dat gaat hem niet worden; wel alleen het dak van de voortent (c.q. luifel);
Ook wij hebben vorig jaar een nieuwe CCC aangeschaft, komende uit een CCV. Wel even naar een Alpha gekeken, maar op de een of andere manier spreekt mij de CCC veel meer aan. Kwestie van emotie/beleving bij het merk en de uitstraling. De uitstraling van de keuken en het gevoel wat ik krijg als ik op de deksel sta van de Alpha staan mij gewoon tegen; maar dat is uiteraard heel persoonlijk, anderen zullen wellicht het tegenovergestelde gevoel hebben. Wij kopen nu eenmaal meer op gevoel dan dat ik eerst mijn bankrekening raadpleeg om een keuze te maken. Op dat soort bedragen maken die verschillen ook zoveel niet meer uit.
-
De uitstraling van de keuken en het gevoel wat ik krijg als ik op de deksel sta van de Alpha staan mij gewoon tegen
Wel grappig dat je over het deksel begint, dat was het enige dat bij de Alpha veel solider aanvoelt dan bij de CCC. Maar ik begrijp je gevoel, CCC straalt net iets meer klasse/kwaliteit uit.
We hebben direct ook de opvolger van de Alpha bekeken en dat wordt ‘m niet. Los van de kwaliteit loopt de keuken taps toe wat veel ruimte kost in de keuken. Zeer vreemde keus van Trigano.
Maar dat gezegd hebbende: de kogel is door de kerk. Vanmiddag onze Odyssee ingeruild op een Combi Camp Country Xclusive. :)
Dank voor de adviezen!
Nu begint het grote wachten...
-
Gefeliciteerd, veel plezier alvast :> :> :>
-
Proficiat met jullie aankoop!
-
Gefeliciteerd met jullie nieuwe vouwwagen.
Wachten zal beloond worden en gelukkig vliegt de tijd ;)
-
Gefeliciteerd, goede keuze!
(Wij hebben destijds ook beide bekeken. Ik vond het toen persoonlijk bij de Alpha minder mooi dat dat plastic-achtige zo ontzettend hoog loopt voordat er normaal tentdoek begint).
-
Hoe zit het met de Itinea? Is dat een heel nieuw model? Wat is het verschil met de Alpha?
Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
-
Hoe zit het met de Itinea? Is dat een heel nieuw model? Wat is het verschil met de Alpha?
De Itinea is de opvolger van de Alpha. Wat ik als verschillen heb gezien is dat de Itinea meer ronde vormen heeft qua voortent en dat de keulen taps toeloopt. Voor de rest zag ik niet direct grote verschillen.
-
Proficiat met de aanschaf; veel plezier ermee!
-
Wel grappig dat je over het deksel begint, dat was het enige dat bij de Alpha veel solider aanvoelt dan bij de CCC. M
Ik vind het binnen gewoon niet mooi, te veel kunststof of zo. Ook die flap tussen het deksel en de wagenbak ...... niet mijn ding.
-
Vandaag wezen kijken bij Ridderbeks naar o.a. de itinea. De laadruimte viel ons best een beetje tegen onder het bed. Als daar de voortent e.d. in moet dan blijft er niet heel veel ruimte over. Helaas hadden ze geen CCC staan. Is de laadruimte onder het bed bij de CCC groter/hoger?
-
Ja, die is behoorlijk groter.
Tip: ga bij de Vouwwagenspecialist in Boxtel kijken: die heeft beide staan, kan je eenvoudig de pro's en con's bekijken.
Staar je niet te blind op bagageruimte, meer ruimte betekent ook meer zooi mee ::)