Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => Vragen algemeen. => Topic gestart door: kimopo op september 15, 2022, 09:20:30 pm
-
Wij zijn beide 55+ en ik ben na ruim 'n jaar tobben met een dubbele schouderblessure niet meer in staat om te helpen uitklappen van onze Jamet Jametic.
Lange tijd was ik aan het dromen over de Combicamp (Country ?) met het lange bed omdat wij niet over elkaar heen willen hoeven kruipen.
Ook erg hoog met n trapje moeten klimmen is niet ons ideaalbeeld.
Nu waren we afgelopen weekend in het Noorden des lands en zijn we op de weg naar huis weer eens binnen gelopen bij Bravo.
Daar werden we geattendeerd op de Keizer Weekender tenttrailer en waren vrij verrast door het compacte model wat (in eerste instantie zo te zien) makkelijk op te zetten is en een niet te hoge instap naar het bed heeft.
Wij zoeken in een klapper voornamelijk een leuke prijs waarvoor we dan een bed en wat zit ruimte hebben, grote luxe is niet nodig.
Nu zagen we eerder ook een Holtkamper Spacer uit 2004 en die heeft óók onze aandacht getrokken, omdat bij dat model het bed uitgeschoven kan worden en je dan een zitruimte met bankjes hebt bijv als je een paar dagen ergens wilt zijn óf het bed niet uitschuiven en dan een tentruimte hebt waar je zelf 'n stoeltje kan zetten als je ergens maar voor 1 nachtje bent.
Qua prijs waren ze gelijk met het verschil dat de Holtkamper dus 18 jaar oud is (en nog steeds deze waarde heeft) tegen de Weekender die dan nieuw is.
Een Combicamp met zo'n lengtebed in die prijsklasse vinden is ons nog niet gelukt.
Daarnaast las ik recent dat de CC zich nog wel eens lastig gedraagt achter de auto vanwege z'n wat naar achter geplaatste as wat ons weer liet twijfelen.
Kortom, wat zijn jullie meningen en/of ervaringen met bovengenoemd trio ? Andere tips om te overwegen zijn uiteraard ook welkom :)
Groetjes,
Mar en Erik
-
Nu zagen we eerder ook een Holtkamper Spacer uit 2004 en die heeft óók onze aandacht getrokken, omdat bij dat model het bed uitgeschoven kan worden en je dan een zitruimte met bankjes hebt bijv als je een paar dagen ergens wilt zijn óf het bed niet uitschuiven en dan een tentruimte hebt waar je zelf 'n stoeltje kan zetten als je ergens maar voor 1 nachtje bent.
Qua prijs waren ze gelijk met het verschil dat de Holtkamper dus 18 jaar oud is (en nog steeds deze waarde heeft) tegen de Weekender die dan nieuw is.
Waarschijnlijk heb je een Flyer gezien ipv een Spacer!
-
Op de verkoopinformatie stond Spacer
-
Er is ook een spacer met een erker en zithoek waarbij het bed boven de klep schuift..
-
Als je last hebt van je schouder gaat een CC uitklappen ook niet lukken. Uiteindelijk moet die houten plaat toch een keer omhoog, en dat kost gewoon kracht. In de showroom op een gladde vloer gaat dat heeeeel veel makkelijker dan op een grasveld.
De zin, een CC lastig achter de auto heb ik nog nooit ergens gelezen. Ik heb met zeer veel verschillende aanhangers gereden, en er waren er maar weinig zo stabiel als de CC.
-
Er is ook een spacer met een erker en zithoek waarbij het bed boven de klep schuift..
ah, oke!
-
Dat is de Spacer XL :J
-
Kijk eens bij Camp-Let heeft helemaal geen instap en ook een leuk bankje. Deksel is met een hand te open.
Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
-
Ik denk dat met ‘lastig achter de auto’ bedoeld wordt dat de kogeldruk van nature hoog is. Daardoor is het lastig om hem veilig te beladen en de kogeldruk onder de 50kg te houden. dat is tenminste wat ik heb gelezen. Maar het lijkt met tactisch inladen en geen e-bikes op de dissel een behapbaar probleem. Allemaal van horen zeggen, ik heb zelf geen CC.
-
Kijk eens bij Camp-Let heeft helemaal geen instap en ook een leuk bankje. Deksel is met een hand te open.
Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
Dat bankje is juist wat we niet willen, dat neemt de rest van de ruimte weg welke alleen beschikbaar is om tassen neer te zetten ofzo.
-
Ik denk dat met ‘lastig achter de auto’ bedoeld wordt dat de kogeldruk van nature hoog is. Daardoor is het lastig om hem veilig te beladen en de kogeldruk onder de 50kg te houden. dat is tenminste wat ik heb gelezen. Maar het lijkt met tactisch inladen en geen e-bikes op de dissel een behapbaar probleem. Allemaal van horen zeggen, ik heb zelf geen CC.
Ja, dat klinkt bekend, zoiets was het inderdaad geloof ik... ik meen het te hebben gelezen op de CC facebook pagina
-
Dat bankje is juist wat we niet willen, dat neemt de rest van de ruimte weg welke alleen beschikbaar is om tassen neer te zetten ofzo.
Nee hoor dat bankje kun je gewoon inklappen. Wij slapen op dat gedeelte namelijk. En je hoeft het niet te gebruiken
Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
-
CC deksel is best zwaar klappen, dus niet aan te raden met schouderproblemen. Problemen met rijden hebben wij nooit ervaren, ligt als een huis.
Camp-let is idd een goede suggestie. Licht, snel en licht te klappen (model vanaf 2012), en ruimte zat met zn tweetjes. Ligt helemaal fantastisch achter de auto.
-
@Kimopo nog wat wijzer geworden bij de Vouwwagenzaak?