Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: wassen op de camping?  (gelezen 10887 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
wassen op de camping?
« Gepost op: juli 23, 2012, 08:43:15 pm »

Hallo allemaal,

Ik heb ff een vraagje, wassen jullie wel eens op de camping? Ik sleep eigenlijk altijd zo vreselijk veel kleding mee dat het niet nodig is maar misschien is het wel handiger om toch eens een wasje te draaien?

Nou ben ik best zuinig op de kleding van de kids en ben ik een beetje huiverig voor slechte machines met slecht wasmiddel die daardoor mijn kleding verziekt...wat zijn jullie ervaringen? Nemen jullie eigen wasmiddel/wasverzachter mee?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: wassen op de camping?
« Reactie #1 Gepost op: juli 23, 2012, 08:49:03 pm »

De mooie kleding gaat in een sopje met de hand.

De rest gaat lekker in de wasmachine op een 40 graden. Vaak krijg je bij een wasmachine muntje ook waspoeder wat je moet gebruiken. Het gaat er vooral om dat alles weer wat fris is. De hardnekkige vlekken in de de kinderkleding komt thuis wel weer.

Het scheelt i.d. enorm in meenemen van kleding als je zo nu en dan een wasje draait.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: wassen op de camping?
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2012, 08:49:20 pm »

Wij wassen meestal wel 1 of 2 keer op de camping en nemen in de regel eigen wasmiddel en wasverzachter mee. We hebben er nog nooit een probleem mee gehad.


Op de meeste campings staan gewoon Miele machines te draaien en die doen dat de hele dag door.


Enige waar ik me weleens aan stoor is dat er mensen soms de was die al lang klaar is gewoon in de machine laten zitten. Zelf zorg ik er altijd voor dat ik tijdig terug ben en andere niet zinloos op mij hoeven te wachten.


Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: wassen op de camping?
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2012, 09:12:50 pm »

Wij wassen altijd op de camping, vind ik wel vaak prijzig hoor. Gebruik voor spullen die kwetsbaar zijn eigen wasmiddel, verder gewoon meegeleverd wasmiddel.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: wassen op de camping?
« Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2012, 09:19:00 pm »

De mooie kleding gaat in een sopje met de hand.

De rest gaat lekker in de wasmachine op een 40 graden. Vaak krijg je bij een wasmachine muntje ook waspoeder wat je moet gebruiken. Het gaat er vooral om dat alles weer wat fris is. De hardnekkige vlekken in de de kinderkleding komt thuis wel weer.

Het scheelt i.d. enorm in meenemen van kleding als je zo nu en dan een wasje draait.

Als je nou liever je eigen wasmiddel zou willen gebruiken kan dat dan ook?

Ik kan op de site van de camping nergens vinden of er een wasmachine is....het zijn nederlandse eigenaars, misschien dat ik er maar ff een mailtje aan waag...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: wassen op de camping?
« Reactie #5 Gepost op: juli 23, 2012, 09:35:18 pm »

Wij hebben een paar meiden die dagelijks ongeveer 5 minuten in schone kleren lopen :N  Nou ja, maakt ons ook niet uit, als ze het maar naar de zin hebben. Doorgaans gaan we naar een boerencamping en onze boerinnen in de dop zitten altijd tussen de beesten.  We nemen dus niet de nieuwste kleding mee en wassen zeer regelmatig. soms bijna dagelijks maar dan in een handsopje. Gaat prima. erg veel hoef je zo ook niet mee te nemen.

Met het ondergoed hebben we een ander systeem. We nemen (voor de dametjes) vrijwel alleen oude onderbroeken, die wat maat betreft nog net kunnen, mee en na gebruik gooien we die weg. thuis ligt weer nieuw ondergoed in de juiste maat te wachten.

Gelogd
Adventure Awaits

Henk CC

  • Gast
Re: wassen op de camping?
« Reactie #6 Gepost op: juli 23, 2012, 09:37:53 pm »

Het is niet altijd mogelijk, vorig jaar stonden we aan het meer van Annecy op een camping en daar stond de wasmachine aangesloten op een 100 liter  vat was middel. Het was geen beroerd spul het rook lekker fris. Een was beurtje koste ?4.50
Henk
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: wassen op de camping?
« Reactie #7 Gepost op: juli 23, 2012, 09:41:25 pm »

Ook wij hebben één keer meegemaakt dat het wasmiddel automatisch werd toegevoegd.
Alle andere jaren kon je het bijkopen of eigen gebruiken.
Heb standaard een pak Ariel tabs in de bank liggen, deze zitten nog per twee tabs in een alufolie verpakt en blijft het dus lang goed (droog).

Gewoon even een mailtje naar de camping en je weet genoeg
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

jelijn

  • Gast
Re: wassen op de camping?
« Reactie #8 Gepost op: juli 23, 2012, 09:43:27 pm »

Wij nemen zo weinig mogelijk kleren mee. Een set "mooie" kleren voor de kinderen voor als we "op stap" gaan, voor de rest vooral "oude" kleren. Voor iedereen genoeg voor 1 week. We gaan er drie dus wassen we regelmatig kleine wasjes. Dan het weer ff fris is. De een de afwas de ander een wasje. Vaak op de hand en bij veel of erg vuil een keer in de machine. Al zijn die er niet altijd in Frankrijk op de campings waar wij komen of ze zijn altijd vol met nog de nodige wachtende manden ervoor. Dus dan toch vaak op de hand. Nu moet ik wel bekennen dat ik het niet erg vind als de kinderen er op de camping 'schmutsig' bij lopen. Met schone kleren zijn ze toch weer binnen no time vuil ;-). Camouflagekleuren schelen ook ;-). Als we dan weg gaan trekken ze hun nette kleren aan.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: wassen op de camping?
« Reactie #9 Gepost op: juli 23, 2012, 11:47:40 pm »

Hier net andersom.
Ik heb precies genoeg kleding voor de hele periode mee (meer heb ik ook niet).  Vrouw en kind ook, maar daar zit dan altijd iets bij wat perse nog een keer aan moet omdat het zo leuk staat / handig is. Dat laatste wordt dan op de hand gewassen.

Sent from my Flying MM X10 using Tapatalk
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: wassen op de camping?
« Reactie #10 Gepost op: juli 24, 2012, 07:17:31 am »

Alternatief is nog een wasserette opzoeken in 'n stadje, dan kan je tijdens het wassen vaak even in de buurt kijken/bak koffie drinken of, en da's helemaal heerlijk luxe, gewoon afgeven als service was, en einde dag weer ophalen, kost vaak maar paar euro meer (in Engeland in elk geval, in Frankrijk ook een keer gevonden)

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: wassen op de camping?
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2012, 07:43:27 am »

Ik was ook altijd op vakantie. Neem wel altijd eigen wasmiddel mee ivm allergieën. In Frankrijk geregeld in dorpjes wasserettes tegengekomen met verschillende maten trommels. Dus ook lekker een keer de dikke slaapzakken kunnen wassen in een 10 kg trommel.

Handwasmiddel heb ik ook altijd bij me, voor een snel wasje tussendoor (ondergoed/sokken).
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: wassen op de camping?
« Reactie #12 Gepost op: juli 24, 2012, 05:10:06 pm »

Ik heb al antwoord van de camping er is een wasmachine waarvoor je een munt moet kopen inclusief wasmiddel...

Ga denk ik toch maar iets minder meenemen dit jaar.... :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Hanneke

  • Gast
wassen op de camping?
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2012, 06:56:47 pm »

Lang leve de wonder(was)emmer van tupperware voor de kleine wasjes.hier op de camping ook een wasmachine,wellicht dat ik er een keertje gebruik van ga maken.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: wassen op de camping?
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2012, 07:05:30 pm »

Lang leve de wonder(was)emmer van tupperware voor de kleine wasjes.hier op de camping ook een wasmachine,wellicht dat ik er een keertje gebruik van ga maken.

Die gaat bij ons ook altijd mee voor een handwasje!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal