Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: wassen op de camping?  (gelezen 10918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: wassen op de camping?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 03, 2012, 12:50:21 pm »

Even een vraagje. thuis was ik alles 'op kleur'. Dat gaat op vakantie niet lukken, maar hou toch graag lichte(re) kleren ook mooi en vorig jaar is even een wasje in de machine goed bevallen (tov handwas).  Heeft iemand ervaring met die colorcatcher doekjes die de losse kleurdeeltjes op zouden vangen ? Als het echt werkt is dat misschien voor alle zekerheid het overwegen waard.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: wassen op de camping?
« Reactie #31 Gepost op: augustus 03, 2012, 01:49:52 pm »

Ja hoor, bij ons gaan standaard mee.
Lekker goedkoop bij de action.
In de vakantie is het allemaal goed gegaan, die doekjes zijn na het wassen helemaal grijs, roze of een andere kleur.

Ook mijn witte polo heeft overleefd in de bonte was op vakantie, is lekker wit thuisgekomen.
Gisteren thuis weer meegewassen met bonte was (per ongeluk) en zonder colorcatcher........ nu is ie lichtblauw  ::) :( :N
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: wassen op de camping?
« Reactie #32 Gepost op: augustus 05, 2012, 01:30:04 pm »

Ok nou die heb ik niet meegenomen dus ik hou hetcwel op een bonte was denk ik. Ik heb uiteraard al wel wat handwasjes gedaan aangezien onze dochter no niet zo lang zindelijk is :#
Wat heel handig is is dat ze hier 6 speciale wasbakken met ribbelrand hebben voor de handwas. Soort ouderwetse schrobborden lijken het. Ook staat er net buiten het toiletgebouw een ouderwetse wringer, echt super!!! Na de handwas even door de wringer en het is al zowat droog!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

charlie

  • Gast
Re: wassen op de camping?
« Reactie #33 Gepost op: augustus 05, 2012, 06:35:24 pm »

Als oud Tupperware verkoopster  ::)de volgende tip voor gebruik wasemmer:

Handwarm water tot de helft, wasmiddel toevoegen en mengen. Vuile was erin en goed onderdompelen zodat alle lucht eruit is.
Emmer opvullen tot de vertikale stukken onder de rand. Deksel erop door je duimen over de rand te drukken/glijden. Even ontluchten, één of twee keer een beetje de emmer schudden zodat restant lucht naar boven komt en weer ontluchten. Je hoeft dus niet als een gek de emmer heen en weer te halen of zoals sommige doen, op de fiets binden en rondfietsen.  :X Niet nodig, gewoon een half uurtje/uur laten staan. Na openen de was direct uitspoelen, dus niet open laten staan. Uitwringen en ophangen, hoe natter je de was ophangt, hoe gladder het opdroogt.
De hengsel die erbij zit is alleen bedoeld om hem makkelijker te dragen, het is namelijk niet aan te raden om hem aan de rand mee te nemen.

Veel was plezier!!

P.s. gebruik je hem niet met het wassen, altijd handig om een zak chips luchtdicht in te bewaren. ;)


bedankt voor de uitleg, Ga ik hem eens gebruiken zoals hij bedoeld is. Had al gehoord in de aouto zetten en dan mee nemen met bijv boodschapppen doen. Niet nodig dus!
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: wassen op de camping?
« Reactie #34 Gepost op: augustus 14, 2021, 12:35:08 pm »

Erg oud topic, maar kon zo gauw geen recentere vinden...
Meestal doen wij (op vakantie...) 1x per week een wasje en gebruiken daarvoor de wasmachine van de camping, soms ook de droger. Gemak dient de mens :)6]
De camping, waar we nu staan, heeft echter geen wasmachine. :)849] En een handwas, daar hebben we geen zin in...
De oplossing werd de meest luxe campingwas ooit! Het dorpje naast onze camping heeft namelijk een wasserette. De was daar ingeleverd en een paar uur later konden we alles alweer ophalen. Keurig gewassen en opgevouwen. Zelfs de sokken!
Zo makkelijk was het wassen nog nooit! :)106]
Gelogd

Flapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: 2016-2021 Holtkamper Flyer en sinds 2021 Aart Kok Zambezi RL
Re: wassen op de camping?
« Reactie #35 Gepost op: augustus 14, 2021, 02:05:53 pm »

Haha super idee! Die ga ik proberen te onthouden
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal