Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: waterpas zetten op een erg schuine ondergrond?  (gelezen 3133 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
waterpas zetten op een erg schuine ondergrond?
« Gepost op: juli 24, 2012, 08:21:58 am »

Hoe zetten jullie de wagen waterpassen op een erg hellend stukje grond.

Wordt de wagen dan waterpas gezet en de voortent staat dan erg schuin? Als ik dat doe kom ik denk ik in de problemen met mijn inritsbaar grondzeil.

of

Zetten jullie de wagen dan ook wat schuiner naar voren en laten jullie de voortent dan mooi evenwijdig meelopen. Natuurlijk wel even opletten aan welke kant je met je hoofd gaat liggen als je gaat slapen  8)
Gelogd

rschoppema

  • Gast
Re: waterpas zetten op een erg schuine ondergrond?
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2012, 04:35:46 pm »

Ik zou gaan voor optie 2.

Gelukkig nog niet echt aan de hand gehad, maar wel plekjes gezien waar je niet vrolijk van zou worden.

Groetjes,

Rob
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: waterpas zetten op een erg schuine ondergrond?
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2012, 04:42:01 pm »

De wagen moet, omdat je bed er in zit, redelijk waterpas staan. Daarna zou ik de tent proberen zo goed mogeijk erbij te frommelen. Maar als de plek te slecht is, altijd even langs de campingbaas gaan of hij/zij een suggestie heeft (misschien mag je wel graven, of krijg je een andere plek).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

NormanDriel

  • Gast
Re: waterpas zetten op een erg schuine ondergrond?
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2012, 10:46:34 pm »

bij onze vouwwagen , een cabanon Neptune, kun je het kuipzeil niet aan de onderzijde van de wagenbak ritsen. Hierdoor heb je wel wat speling.
Dit jaar in Italie ook op een behoorlijk aflopend plekje gestaan. Het neuswiel stond in de laagste stand met de dissel bijna op de grond.
De opstap naar de wagen bak was wel wat groter maar de bedden lagen waterpas en tent van de wagenbak en de voortent stonden gewoon netjes.
Je kunt ook de bogen van de wagenbak die je moet klappen op verschillende standen zetten zodat je wat kunt spelen met de hoogte van het tentdoek van de wagenbak. Dit is niet heel veel ( ongeveer 10 cm) maar alle beetjes helpen.

Ik weet alleen niet of dit bij jullie wagen ook kan.

gr Norman
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re: waterpas zetten op een erg schuine ondergrond?
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2012, 11:44:50 pm »

dit probleem hadden wij vorige maand in duitsland.

de plaats liep schuin af. ik heb de vouwwagen zo recht als mogelijk gezet.
als je een bal in de hoek losliet dan rolde hij snel naar de andere kant. fijn is dit niet.
verder hebben we hier geen hinder van ondervonden. het was alleen erg aanpassen want handig is anders.
mijn dochter rolde ook geregeld uit haar bed dus hebben we hier van een extra dekbed een soort matras van gemaakt zodat ze niet hard valt.
wel heb ik meer dan eens de vouwwagen bekeken of hij nog netjes met alle poten op de plankjes stond en op de zelfde plaats. later die week heb ik ook wiggen onder de wielen aangebracht voor de zekerheid dat deze niet zou kunnen wegrollen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: waterpas zetten op een erg schuine ondergrond?
« Reactie #5 Gepost op: juli 25, 2012, 06:15:17 am »

Altijd waterpas zetten anders lig je niet lekker te slapen. Heb dit al diverse malen meegemaakt. daarom ook blokjes hout mee voor onder de steunpootjes, want die zijn soms te kort. Bedpootjes heb ik ook gaten bijgemaakt, anders krijg je de boel nog niet vlak. Kuipzeil gaat absoluut niet passen hebben wij al gemerkt. 1 zijde vn je voortent zal slap hangen. Wij hebben dit leren accepteren. wel kun je kijken hoe je de vw zo gunstig mogelijk neerzet. en hou rekening met de ondertent als daarin nog iemand moet slapen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal