Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagenkeuze  (gelezen 4489 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muppet

  • Gast
Vouwwagenkeuze
« Gepost op: juli 31, 2012, 07:39:22 pm »

Jippie :>!! Vandaag hebben we de eerste concrete stap in vouwwagenwereld gezet: onze auto heeft een trekhaak met een 13-polige stekker gekregen :P
Nu kunnen we er gelijk eentje meenemen als we een mooie zien. haha.....
Op onze zoektocht naar een vouwwagen, hebben wij de afgelopen maand al erg veel afgereisd. Zo hebben we zaken bezocht in
Roden, Ommen, Almelo, Schijndel, Boxtel, Noordbergum, Wolvega en Siddeburen. We hebben nieuwe en occasions bekeken.
De occasions hebben ons doen besluiten om toch op zoek te gaan naar een nieuwe (of showroommodel).
Na alles gewikt en gewogen te hebben zijn er nu 2 (totaal verschillende) vouwwagens die ons zeker aanspreken.
Vanaf het eerste moment dat we de Combi-Camp Country LTD zagen, waren we hier zeer enthousiast over. Wat een ongekende mogelijkheden en makkelijk op te zetten vouwwagen. Het IQ doek (zelfreinigend, isolerend, kleurvast) lijkt me ook een goede uitvinding.
Een ander merk dat ons aanspreekt is de Jamet Dakota. Ook deze heeft mogelijkheden genoeg met een gunstigere prijs.
De een raad een frans product af en de ander raad 'm aan.
Wie kan ons nog meer informeren en adviseren? Welke zou jullie voorkeur hebben en waarom?
Gelogd

DannyST

  • Gast
Vouwwagenkeuze
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2012, 07:56:33 pm »

Jamet en Combi-Camp... Dat is echt een wereld van verschil (volgens mij). De modellen van beide merken zijn haast niet te vergelijken (toch?!)

...maar gezien de hoeveelheid "klachten" over de nieuwe Janets de laatste tijd zou ik naar Combi-Camp gaan kijken.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Vouwwagenkeuze
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2012, 07:57:42 pm »

Wij van WC eend adviseren....................................

Maar zonder gekheid; We hebben een zowel een AK als een Jamet gehad. Momenteel hebben we een CCV.
AK is een degelijke nononsens bak, Jamet was een complete rampenbak, en dus na één jaar al weer weg gedaan. De CCV is de bak naar mijn keuze alhoewel je niet wil weten wat er allemaal net niet goed aan was. Maar in Boxtel is dit tot op heden netjes en probleemloos opgelost dit in tegenstelling tot de Jamet.
Naar mijn idee is een Jamet een prijsvechter waarbij heel veel van mindere kwaliteit is en ook net niet wat je zou willen. Te veel 'Franse slag' werk.
Maar; bottomline kies de VW waarbij jullie jezelf het beste voelen.
Gelogd

DannyST

  • Gast
Vouwwagenkeuze
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2012, 08:20:33 pm »

Jamet is volgens mij inderdaad de instapper van de Trigano Groep

Raclet komt net daarboven en is volgens mij vergelijkbaar met Trigano.
Gelogd

muppet

  • Gast
Re: Vouwwagenkeuze
« Reactie #4 Gepost op: juli 31, 2012, 08:34:27 pm »

Jamet en Combi-Camp... Dat is echt een wereld van verschil (volgens mij). De modellen van beide merken zijn haast niet te vergelijken (toch?!)

...maar gezien de hoeveelheid "klachten" over de nieuwe Janets de laatste tijd zou ik naar Combi-Camp gaan kijken.

Toch super mooi dit forum!! Het klopt inderdaad het het een wereld van verschil is.. de Jamet of Combi Camp. In elk geval de prijs  :J
Welke "klachten" zijn er bij jou bekend over de Jamet? Bert M heeft het over dat de Jamet een rammelbak is.

@Bert M: uiteindelijk allemaal goed gekomen met de CCV? Grote problemen gehad?
Gelogd

DannyST

  • Gast
Vouwwagenkeuze
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2012, 09:05:43 pm »

Nou, als het regent schijn je binnen net zo droog te zitten als buiten bij die nieuwere Jamets :-)

Gelogd

DannyST

  • Gast
Vouwwagenkeuze
« Reactie #6 Gepost op: juli 31, 2012, 09:07:57 pm »

Nee, zonder dollen:

Ik las een reactie van iemand die een natte bak had na een lange reis.

Da's pech dacht ik... maar toen las ik dat hij niet de enige is...

...vandaar de klachten.

Die terugroepactie is ook niet voor niets geweest lijkt me.
Gelogd

muppet

  • Gast
Re: Vouwwagenkeuze
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2012, 09:09:07 pm »

haha, DannyST... dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling  ::) Bedankt voor je uitleg!
Gelogd

DannyST

  • Gast
Vouwwagenkeuze
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2012, 09:12:32 pm »

Overigens staat er een "mooie" CCC op Marktplaats. 9K vragen ze daarvoor...

Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Vouwwagenkeuze
« Reactie #10 Gepost op: juli 31, 2012, 09:26:10 pm »

Ik vind het nogal appels met peren vergelijken, want niet alleen het uiterlijk, maar ook de indeling van beide wagens is compleet verschillend.

En wat "problemen" met Jamet betreft (overigens meestal de Jametics en zelden de andere modellen van wat ik heb gehoord/gelezen); het is het meest verkochte merk in NL, dus logisch dat er ook meer klachten over zijn. Als je maar een paar vouwwagens per jaar verkoopt zul je niet zo vaak klachten horen natuurlijk.

Zo vind ik bijvoorbeeld de iPhone op heel veel vlakken echt een onding, maar blijkbaar is het toch een goed product als je naar de verkoopcijfers kijkt (ik gebruik hem trouwens wel heel veel, want hij heeft ook zo zijn goede kanten, maar dat terzijde). Dus het is nogal persoonlijk.

Ik zou de wagens gewoon eens goed naast jullie wensen/eisenlijstje zetten en dan kijken waar jullie je het best bij voelen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

muppet

  • Gast
Re: Vouwwagenkeuze
« Reactie #11 Gepost op: augustus 01, 2012, 07:56:42 am »

Ik had de CCC ook al gespot op MP. Maar de meeste aangeboden VW's zijn altijd zo'n eind uit onze buurt (Hoogezand).
Dus eventjes langs rijden en kijken is er voor ons niet bij.
De verschillende aanschafargumenten, voordelen, nadelen en verschillen leggen we nog maar eens naast elkaar.
Ik zag b.v. dat de CC een bed heeft van 2.45x1.70 en de Jamet Dakota 2.00x1.60.
We zullen de CC en Jamet zeker nog een keer gaan bekijken in de showroom, maar als er nog meer
bevindingen/aanbevelingen zijn dan horen we dat graag hier op 't forum  :J
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Vouwwagenkeuze
« Reactie #12 Gepost op: augustus 01, 2012, 11:13:06 am »

Het bed van de CC Country is aanmerkelijk kleiner dan wat je net noemt. Het meet 2.00 bij 1.60. Het is kleiner dan het bed van de CC Valley omdat de Country vanwege de 14"wielen een verhoogd bed heeft waar het tentframe omheen moet passen bij het inklappen. De Valley heeft die verhoging niet nodig en daarom ligt het frame ?p het bed.

De maat die jij noemt is denk ik de maat van de wagenbak. Maar dat is dus niet helemaal bed zeg maar.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Vouwwagenkeuze
« Reactie #13 Gepost op: augustus 08, 2012, 10:22:36 am »

Ik had de CCC ook al gespot op MP. Maar de meeste aangeboden VW's zijn altijd zo'n eind uit onze buurt (Hoogezand).
Dus eventjes langs rijden en kijken is er voor ons niet bij.

Zo hebben we zaken bezocht in Roden, Ommen, Almelo, Schijndel, Boxtel, Noordbergum, Wolvega en Siddeburen.

Ja, Schijndel en Boxtel, dan ben je toch ook half Nederland doorgereden? Volgens mij ben je dan al heel wat MP-aanbiedingen gepasseerd  :P.

Ik kan je helaas niet voorzien in advies, wij hebben vorige jaar een occasion gekocht en hebben daar een erg fijne vakantie mee gehad. Foutjes kun je er meestal wel meteen uithalen. Gescheurd doek, uitgescheurde bevestigingspunten zie je meteen als je hem voor de aankoop opzet. Twijfel je over het doek, dat kun je opnieuw impregneren, waardoor dit weer net zo waterdicht is als een nieuwe. Voor mij in elk geval nooit een nieuwe.

Succes bij je keuze.

Groeten,
Mischa
Gelogd

muppet

  • Gast
Re: Vouwwagenkeuze
« Reactie #14 Gepost op: augustus 08, 2012, 10:47:07 am »

Ja, Schijndel en Boxtel, dan ben je toch ook half Nederland doorgereden? Volgens mij ben je dan al heel wat MP-aanbiedingen gepasseerd  :P.

Ja, we komen niet altijd in Boxtel en Schijndel. Ligt inderdaad heel ver bij ons vandaan. We hebben vorige week ons laatste weekendje CenterParcs  :J in Limburg geboekt en hebben speciaal op de heenreis deze zaken bezocht. Wat een mooie vouwwagens zijn er te koop. Vanuit diverse kanten hebben we wel gehoord om toch geen Franse VW aan te schaffen. Vandaar (ook) onze keuze voor een Combi-Camp.
In oktober nog even een bezoek aan de Kampeer en Caravanjaarbeurs en dan nog bepalen wanneer en waar we 'm gaan aanschaffen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal