Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: plaid of dekbed mee?  (gelezen 2528 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twice3

  • Gast
plaid of dekbed mee?
« Gepost op: augustus 06, 2012, 09:16:00 pm »

Op dit moment hebben ze bij de Wibra gestreepte plaids van 1.60x2.40 te koop voor E10,=. Ze lijken op een dekbed met een gekleurde buitenkant/gewatteerd plaid. Ze zijn wasbaar. Wat nemen jullie mee in de VW? Een dekbed met hoes of zo'n plaid-dekbed? Wij gaan in mei 2013 pas voor het eerst met een (nog aan te schaffen) VW op stap en dit lijken me handige dingen, maar ben natuurlijk een leek dus ben heel benieuwd wat jullie meenemen en waarom.

Groetjes Natascha
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:34:31 pm »

Slaapzakken met daaromheen dekbedhoes.
Gelogd

Roadmasterstarter

  • Gast
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:49:15 pm »

Ook wij ritsen slaapzak open met daaromheen dekbedhoes. De kindjes liggen in een slaapzak.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:55:17 pm »

Vroeger dekbedden maar afgelopen jaar XXL-slaapzakken gekocht. In voor- en naseizoen gaat daar een wollen deken overheen.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:56:24 pm »

Wij hebben ons "oude" vierseizoenen dekbed in de vouwwagen liggen. Een deel in een vacuumzak in de bak en een deel op het bed.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2012, 10:57:01 pm »

Wij liggen heerlijk in ons comfortabele bed met 2 aan elkaar geritste slaapzakken en Ineke gebruikt dan vaak een fleece deken als extra verwarming (en mij ook af en toe)  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2012, 11:10:53 pm »

Schapenwollen winterdekbed + extra deken (indien nodig) + radiatorkacheltje Maar wij gaan dan ook NIET naar warme landen (Noorwegen/Schotland). Kids hebben eigen slaapzak.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.722
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2012, 05:33:47 am »

Wij liggen heerlijk in ons comfortabele bed met 2 aan elkaar geritste slaapzakken en Ineke gebruikt dan vaak een fleece deken als extra verwarming (en mij ook af en toe)  ;)

Wij doen net als Ben en Ineke ,alleen gebruik ik Alex dan als kacheltje .
En ik neem meestal ook een kruik mee die er ook weer uit kan als het te warm word .
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Angel

  • Gast
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2012, 07:30:03 am »

Hier een reactie waar je misschien niet zoveel aan hebt, maar toch wil ik het even kwijt:

Wij zijn dit jaar in mei geweest en hebben zowel slaapzakken als dekbedden meegenomen (we hadden er de ruimte voor) en als klap op de vuurpijl hadden we een electrische deken bij welke we ook als vloerverwarming in de voortent konden gebruiken. Maar al bij al hebben het dekbed 1 nacht gebruikt daarna alleen maar de slaapzakken. Het electrische deken is ongebruikt in de banken blijven liggen. Wel hadden we vaak de electrische kachel 's nachts aan staan in de voortent.
Gelogd

Twice3

  • Gast
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2012, 10:30:34 am »

Bedankt voor jullie reactie! Het wordt voor ons dus ook slaapzakken kopen en de plaids bij de Wibra laten liggen...

Gelogd

Annex

  • Gast
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2012, 11:17:52 am »

Wij zijn nu 2 x weg geweest met de vw en namen ons eigen dekbed mee. Maat lits-jumeaux, dus 2.20 breed. Ik dacht eerst dat dat misschien te breed zou zijn en irritant in de weg zou liggen, maar het is juist heerlijk! Hij gaat volgende week weer mee. Het is een donzen 4-seizoenen dekbed en we hadden de zomerversie mee. Ondanks dat het best koud was 's nachts (als ik mijn hoofd buiten slaaptent stak tenminste) hebben we het in bed helemaal niet koud gehad.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2012, 12:10:47 pm »

wij nemen 2 losse dekbedden mee en een wollen deken (justincase)
Gelogd
live life outdoors

Mieke

  • Gast
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2012, 01:07:57 pm »

Hangt er allemaal vanaf waar we gaan kamperen.
Naar het Zuiden ( Frankrijk) gaan er gewoon lakens mee en 2 dekens. De nachten kunnen er afwisseld warm of kouder zijn. Zo kunnen we kiezen, geen één of twee dekens.
Als we in België/Nederland kamperen in het voorjaar dan gaat de donsdeken mee. In de zomer de twee dekens.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: plaid of dekbed mee?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 09, 2012, 04:45:31 pm »

Gewoon het dekbed van thuis voor ons en voor de kinderen ieder een slaapzak.
Als het erg warm is kun je je dekbed uit de hoes halen. En het moet wel erg koud worden als het zomer+winterdekbed niet meer warm genoeg is.

Je kunt misschien zo'n plaid gebruiken om op je matras te leggen. Wij gebruiken daar nu een slaapzak voor en dan de matrasovertrek eromheen.
Dat is wel lekker tegen optrekkende kou en het ligt ook nog iets zachter.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal