Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Waarom geen ingeritst kuipzeil?  (gelezen 12365 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosi

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 10, 2012, 03:46:31 pm »

Wij hebben een trigano ocean 2006 zonder inritsbaar kuipzeil. Tot vorig jaar altijd wel met een piramide tent met kuizeil gekampeerd (vooral in Nederland). Gezien soms het zeer natte weer met lokale hoos buien, hebben wij daarom een los kuipzeil te kopen bij Esvo. Dit is een loskuipzeil met 10 cm opstaande randen die je eenvoudig kunt vastzetten. Dit moet je dan wel doen voordat je de vvortent plaatst (kwamen we achter bij de eerste keer gebruik). En wat waren we blij dat we een kuipzeil hadden. In de eerste nacht in zeeland een heuse stort bui gehad, waarbij er je bijna enkel diep in het water stond.

We hebben nu ook het voordeel van zo'n los kuipzeil moger ervaren, met onze tent had je altijd last van plooien en vouwen als het terrein niet strak was als een biljartlaken. Nu met het losse kuipzeil maakte het niets uit, ondanks dat we met de voortent redelijk scheef stonden lag het grondzeil toch strak.

Onder het grondzeil leg ik trouwens van dat dunne plastiek van de bouwmarkt in in het kuipzeil ligt van dat jutte met rubber bekleed gaatjes spul, vinden de kids en vrouw lekker aan hun voetjes.
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 10, 2012, 03:52:21 pm »

Tja bij de kyte word er zo geklapt dat de kuipzeil NIET het tent doek raakt.
En als de kuipzeil schoon gemaakt zou moeten worden (je kan er overigens compleet bij als je hem inklapt) dan kan je de helemaal eruit ritsen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Nice,

alleen is die Kyte zo verrekte duur he.
als ik het zo allemaal zie en lees dan is daar ook wel een reden voor..
heel mooie tent die Kyte

ik ga'm morgen zien bij De Wit in Schijndel hoop ik.


Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 10, 2012, 03:55:10 pm »

die ga je niet in Schijndel zien. HK houdt alles in eigen hand, dus je zal ervoor naar Bunnik of Emmen moeten.
Maar er staan genoeg mooie wagens in Schijndel. Veel plezier (met je hand op de knip).
Gelogd
live life outdoors

StijnMattheus

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 10, 2012, 04:17:20 pm »

die ga je niet in Schijndel zien. HK houdt alles in eigen hand, dus je zal ervoor naar Bunnik of Emmen moeten.
Maar er staan genoeg mooie wagens in Schijndel. Veel plezier (met je hand op de knip).

Dat is niet nodig, gezien die knip toch leeg is  :N
Jammer van die Kyte, had hem graag eens gezien, nu ja die is toch boven budget.


Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 10, 2012, 04:22:53 pm »

Afgelopen zomer voor het eerste met kuipgrondzeil geklapt.
is prima bevallen, ondanks dat we maar 1 buitje gehad hebben.
Het meer werk (in 3 weken 3 campings waarvan 2 dagen) weegt niet op tegen het genot van;
      geen tocht en geen beestjes
in mijn enthousisme vergeten om het meegenomen plastic er onder te leggen, maar het schoonmaken is een peuleschilletje. WW

Het grondzeil als laatste in zijn geheel omvouwen, dan afbezemen, nog maals opvouwen en weer afbezemen, net zolang dat het klein genoeg is om op te bergen, en je nog maar een heel klein vlak met een stoffertje schoonpoetst.
Ik wil nooit meer anders. :>
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 10, 2012, 06:45:25 pm »

Mijn tent is nagenoeg tochtvrij zonder kuipzeil. Ik heb de slikranden onder het grondzeil. Dat houd ook het "grondwater" wel tegen hoor. In geval van ernstige wateroverlast zou een kuipzeil wel een voordeel kunnen zijn, maar dan wordt het wel erg bont.

Ik mis het dus niet, maar nadelen ervan zie ik ook niet echt. Hoogstens als het kapot gaat, dan is het duurder om te vervangen.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 10, 2012, 07:17:49 pm »

Ik mis het dus niet, maar nadelen ervan zie ik ook niet echt. Hoogstens als het kapot gaat, dan is het duurder om te vervangen.
Heeft iemand al een keer gehad dat zijn kuipzeil of gewone zeil kapot is gegaan door de ondergrond?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 10, 2012, 09:01:13 pm »

Voor ons was een kuipzeil een absolute voorwaarde. Wij hebben namelijk met onze tunneltent een keer alle kleding kratjes nat van onderen gehad doordat er regenwater op het losse zeil was gekomen....niet leuk kan ik je zeggen...

Een paar weken geleden heb ik met de kinderen een aantal dagen op een boerencamping op de klei grond gestaan en heel veel regen gehad, ons kuipzeil was een soort waterbed geworden maar alles is binnen droog gebleven, ik was zo vreselijk blij met dat kuipzeil!

Wij leggen er overigens niets onder, het is een zeer dik bysonylzeil dus ik denk niet dat dat zo snel kapot zal gaan en wat schoonmaak betreft idd een bezem of als het heel smerig is in vuilniszakken mee naar huis en dan in de tuin met een emmer en dweil de boel ff schoon dweilen.

Wij hebben 3 kleine kinderen,die wel eens knoeien.
Afgelopen vakantie had er een een pak sap ondersteboven uit de koelkast gehaald :I
Dan prik ik een gaatje in mijn wegwerpplastic en wat water en het is weg.

Ik denk wel dat de voordelen van een inristbaarkuipzeil opwegen tegen de nadelen al heb ik er geen ervaringen mee.

Ook wij hebben 3 kleine kids en dan gaat er weleens wat mis...vanmiddag klonk ineens uit de tent, mama Sigrid heeft in haar broek geplast....

Dit was helaas waar maar het was ook eigenlijk zo opgelost,  tentapijt een plaatselijk sopje gegeven en even terug geslagen daarna het kuipzeil een sopje en voila alles was weer ok.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 11, 2012, 05:55:56 pm »

Als je zoals ik een wat oudere wagen hebt zonder kuipzeil is zo'n zeil met opblaasbare randen ook een geweldige oplossing. Dit jaar in Oostenrijk heel wat plensbuien gehad maar geen drupje water in de tent. Is qua prijs ook nog eens heel acceptabel, dus bij te vies of lek nog eens te vervangen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.343
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 11, 2012, 10:06:48 pm »

Voor ons was het het inritsbare kuipgrondzeil een must.

Gelukkig hebben we het niet echt nodig gehad deze vakantie, maar als we 1 dag eerder waren gekomen zeer waarschijnlijk wel. Ik kan me wel voorstellen dat als je trekt het bij sommige wagens lastig is. Maar aangezien we altijd langer staan is het voor ons geen probleem. Ik leg eerst het grondzeil neer en zet vervolgens de tent op. dan even de ritsen aan de tent et voila!

Tijdens het oriƫnteren op de wagen kreeg ik ook het argument van de zeer schuine ondergrond. welnu.... de camping van dit jaar had echt een megaschuine plek! maar het grondzeil van de Galleon had marge genoeg. aan de schuinste kant was de rand dan wel iets lager.

Gelogd
Adventure Awaits

muis

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 11, 2012, 11:53:17 pm »

in het eerste bericht wordt een citaat van mr Roadmaster gegeven, is aan hem al gevraagd naar zijn reden van dit antwoord?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 12, 2012, 12:11:03 am »

Mr Roadmaster heeft in deze draad nog niet bijgedragen. Jammer, want ik was natuurlijk wel nieuwsgierig naar de beweegredenen.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 12, 2012, 12:16:33 am »

Waar ik bij de Cabanon Columbia zeer bij mee ben is het inritsbaar kuipzeil, wat mij betreft een must voor een vouwwagen. Blijkbaar is niet iedereen het daar mee eens, want tot mijn grote ongeloof  :P las ik het volgende:Waarom vroeg ik mij af?


de antwoorden:
1) Idd het scheef gaanstaan van de kuip op een ongelijkegrond ( spanningen op ritsen en rubbers)
2) als er water binnenkomt op welke manier dan ook , hebje een mini zwembad. Want je gaat er vanuit dat je geen water binnen krijgt dus zet je niks omhoog of dingen de geen water kunnen verdragen zullen kapot gaan.
 ( uiteraard is dit een doem scenario)
3) de belangrijkste ( mijn vrouw wilt er geen... :H)
4) bij het rondtrekken van camping naar camping te bewerkelijk...opruimen, schoonmaken.
5) struikelen over de opstaande rand :(


noot: sta je echter op een camping waar je drie weken of langer je vakantie doorbrengt is het wel een optie...

maar ik heb afgelopen vakantie zonder enigegrond zeil o.i.d. gekampeerd en in de eerste week alleen maar regen gehad en nul komma nul water binnen gehad..... :K uiteraard is een goed aangelegd grasveld een must hiervoor...maar toch...
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 12, 2012, 07:05:45 am »

Ik kan me nog een zwembadje in je voortent herinneren... Die had Sannie in ieder geval nooit gehad ;)

Ik ga nooit geloven dat een zeil oid net zo wind- en waterdicht is als een goed onritsbaar kuipzeil.

TOCH water in je kuip? Maar dan moet er meer dan 10-15cm water staan ergens...

Die opstaande rand waar je over kunt struikelen hebben sommigen niet, omdat daar een speciale voorziening voor kan zijn.

Schoonmaken, eigelijk droogmaken, want er ligt, bij mij iig, een zeiltje onder, is echter wel een extra bezigheid ervan.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

StijnMattheus

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 12, 2012, 08:13:06 am »

Ik kan me nog een zwembadje in je voortent herinneren... Die had Sannie in ieder geval nooit gehad ;)

Ik ga nooit geloven dat een zeil oid net zo wind- en waterdicht is als een goed onritsbaar kuipzeil.

TOCH water in je kuip? Maar dan moet er meer dan 10-15cm water staan ergens...

Die opstaande rand waar je over kunt struikelen hebben sommigen niet, omdat daar een speciale voorziening voor kan zijn.

Schoonmaken, eigelijk droogmaken, want er ligt, bij mij iig, een zeiltje onder, is echter wel een extra bezigheid ervan.

Wil dat zeggen dart een gewoon zeil nooit schoongemaakt hoeft te worden?
nee toch...
dat blijft toch hetzelfde werk...  of gooien jullie het gewone zeil elk jaar weg?

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal