Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Waarom geen ingeritst kuipzeil?  (gelezen 12353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ILOnA_013

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #45 Gepost op: augustus 12, 2012, 12:39:58 pm »

Yep, dat ben ik ook een keer tegen gekomen toen ik toevallig eens de voorwaarden las van de camping (om te kijken of honden welkom zijn). Voor mij geen reden om geen kuipzeil te nemen maar om niet naar die camping te gaan, maar ik vond het wel een beetje vreemd, want het zou betekenen dat je ook geen gewone tent of grotere tunnel tent zou kunnen plaatsen dacht ik dan.

Zo zie je maar.... ieder z'n ding... wij kiezen dan voor geen vast kuipzuil
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #46 Gepost op: augustus 12, 2012, 01:11:51 pm »

Ik heb nu een 10 keer met onze wagen met vast ingeritst kuipzeil gekampeerd voor enkele dagen of enkele weken.
Ik gebruik worteldoek onder het kuipzeil, het beschermd en houdt het vuil tegen. Bij het inklappen moet ik dus hooguit met een doek het eventuele vocht van de kuip te vegen.

Voor mij betekent dit 5 minuten werk en die tijd ben ik graag kwijt om de voordelen van de kuip te hebben, weinig tot geen ongedierte, geen tocht, en bij mogelijk wat meer dan voorzien water ook nog droge voeten. Mocht het hoger dan 10a 15 cm komen, heb ik zowiezo al een probleem volgens mij.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #47 Gepost op: augustus 12, 2012, 03:32:45 pm »

Ik kan me nog een zwembadje in je voortent herinneren... Die had Sannie in ieder geval nooit gehad ;)

Ik ga nooit geloven dat een zeil oid net zo wind- en waterdicht is als een goed onritsbaar kuipzeil.

TOCH water in je kuip? Maar dan moet er meer dan 10-15cm water staan ergens...

ervan.

Marcel, het zwembad van toen  in de voortent :H  :H kwam door het volgende: I:
Plastic zeiltje op een knollen veldje en daar op het grondzeil. :(
Het water kwam ergens naar binnen en liep op het plastic via een kuil naar de andere kuilen het water liep dus niet weg omdat er dat landbouwplastic lag :I...Echter op het grondzeil zelf stond amper geen water. :K
En omdat we een week tussen de twee weekenden weg waren konden we niet adequaat ingrijpen...helaas. :(
Was een wijze les I:..dus ik gebruik zowie zo geen extra plastic meer onder de voortent,wel onder de wagenbak ivm optrekken koude lucht in voor en najaar :J.

Maar bij een grote hoosbui zou ik als nog wat haringen op de hoeken kunnen zetten touwtje er omheen spannen en het grondzeil er tegenaan leggen..heb ik ook een kuipje...maar liever niet..... WW

groet..



Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #48 Gepost op: augustus 12, 2012, 04:00:32 pm »

Dan lijkt een inritsbaar kuipzeiltje mij minder werk ;)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Miss BBQ

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #49 Gepost op: augustus 12, 2012, 05:42:05 pm »

Als de grond op de camping waar je staat maar voldoende/goed draineert is er geen probleem.
Hebben dit jaar toch echt wel de nodige sloten water op ons dak gehad, maar zelfs zonder grondzeil in de voortent (dus echt helemaal niks) bleef het hartstikke droog binnen en onder de bak en luifel.
Dus zo zie je maar, zelfs een grondzeil, laat staan een kuipzeil kan een totaal overbodige luxe zijn.
Ligt helemaal aan waar je staat.

En van tocht onder de tent door ook helemaal geen last gehad. Slikranden goed neerleggen en fatsoenlijk afspannen en ook daar geen problemen.
En van (extra) ongedierte door het ontbreken van een (kuip)grondzeil hebben we ook helemaal niks gemerkt.
Hier en daar de gebruikelijke spin en/of oorknijper, maar dat is normaal.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #50 Gepost op: augustus 12, 2012, 07:40:10 pm »

In betere omstandigheden zul je ook weinig verschil merken. Het gaat juist om de slechtere omstandigheden.

Ik heb zo vaak bij 'open voortenten' gezien er ervaren dat  de wind onder de spatlappen sloeg en zo de boel verstoorde. Zo vaak ook dat water TOCH zijn weg vond en de watervrije-zone vochtig (of erger maakte).

Qua koude ook ervaren dat warmte in de tent veel beter blijft hangen met een kuip in tegenstelling tot zonder.

Nee, mij overtuig je vrees ik niet. Maar, dat moet en blijft gezegd, ik vind Walter zijn uitspraak erg sterk hierin, ieder doet het hoe hij/zij er vrede mee heeft.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Qwaqa

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #51 Gepost op: augustus 12, 2012, 07:54:41 pm »

Wij hebben vorig jaar met hemelvaart bij Otterlo op camping Beek & Hei gestaan. We stonden op het veld onder de bomen en het was een hele tijd kurk en kurkdroog geweest. Op de laatste dag was Otterlo precies het epi-centrum van regen (trouwens, ook niet de camping Kom-s-an?). Wij bleken nét in heen kuil te staan van het bos en omdat de grond zo droog was kon het water niet snel weg lopen.

We stonden tot onze enkels in het water, en de vouwwagen ook. Ik was zo 'slim' geweest om de kleren van de kinderen 'droog' onder de planken te leggen, maar dat pakte heel anders uit, de hele vouwwagen stond in een diepe plas. Ik ben er van overtuigd dat als we geen ingeritst kuipzeil hadden dat het water echt binnen had gestaan. Wie weet was dan de schade beperkt, we waren aan het inpakken, maar het had ook een dag eerder kunnen gebeuren.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal