Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nat Inklappen  (gelezen 6307 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StijnMattheus

  • Gast
Nat Inklappen
« Gepost op: augustus 12, 2012, 02:36:58 pm »

Hoi,

Zoals uit vorige posts van mij blijkt, zijn wij met het gezin hard op zoek naar een degelijke vouwwagen.
Volgende vraag:

Stel dat je NAT inpakt (en ik bedoel dus echt NAT).
Dan zie je bij vouwsystemen waarbij de binnentent en de buitentent aan hetzelfde frame zitten vastgemaakt dat het natte buitendoek het (hopelijk) droge binnendoek zal raken bij het vouwen.
Bijvoorbeeld bij Jamet, Raclet zie je dit.  (laat ons dit methode 1 noemen)

Bij Cabanon, bijvoorbeeld, zier je op instructiefilmpjes dat het natte buitendoek en het droge binnendoek bij het dichtklappen van elkaar gescheiden worden door een plank die onder de lattenbodem van het bovenste bed (bij inklappen) gemonteerd is.  Hierdoor komt het natte doek niet in contact met het droge doek. (methode 2)

Ik ken er te weinig van om hier gefundeerde conclusies uit te trekken, maar als het doel is om bijvoorbeeld in twee ritten van ver naar huis te rijden, en dus onderweg een zgn. tussencamping moet aandoen dan vermoed ik dat met methode 1 twee natte matrassen je deel is.  Bij methode 2 zie ik dat niet gebeuren.

Heb ik dit correct geanalyseerd of zijn er ervaringen die anders uitwijzen....

Graag jullie inzichten...

Bedankt
 

Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Nat Inklappen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2012, 04:14:43 pm »

Met een Zambezi original dit jaar twee keer erg nat ingeklapt, geen probleem, s'avonds gewoon droog slapen.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Nat Inklappen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2012, 04:43:28 pm »

Wij hadden altijd van die plastic dekzeiltjes binnen handbereik liggen zodat we die op de bedden konden leggen als we nat zouden moeten inpakken. (In 10  jaar tijd gelukkig nog nooit nodig gehad)
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Nat Inklappen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2012, 05:10:02 pm »

Wij hadden altijd van die plastic dekzeiltjes binnen handbereik liggen zodat we die op de bedden konden leggen als we nat zouden moeten inpakken. (In 10  jaar tijd gelukkig nog nooit nodig gehad)

Da's geluk hebben.
wij gaan nu al 12 jaar met een tunneltent, en nog niet een keer hebben we het droog gehouden.
Dit jaar ook weer.  Twee weken mooi weer.  De laatstste nacht, jawel, een hoop water eroverheen.

Vandaar dat wij dit toch een belangrijk aandachtspunt vinden. 

Als ik het goed begrijp dan leggen jullie er gewoon een plastick zeil tussen.
Als dat de oplossing is, dan snap ik niet waarom de constructeurs dat niet gewoon voorzien (waterdichte, lichte plastic plaat onder de lattenbodems).


Zal wel zijn reden hebben zeker..
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Nat Inklappen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2012, 05:22:58 pm »

Bij nat inklappen blijft bij ons alles droog.
Op de heen en terug weg is met de overnachting alles nat geworden.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Bosje

  • Gast
Re: Nat Inklappen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2012, 04:54:45 pm »

Als je het doek goed opvouwt, dan hoef je er niks tussen te doen,
ik houd niet zo van plastic tegen mijn katoenendoek.

Gewoon klappen, volgens de diverse merkendealers gaat dit altijd goed.
(gelukkig zelf nooit nodig gehad, tot nu toe altijd droog kunnen inklappen, maar wel eens een avondje eerder vertrokken, ivm verwachtingen)
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Nat Inklappen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2012, 05:01:27 pm »

Vorig jaar de Jamet zeiknat ingeklapt en 's avonds weer uitgeklapt maar helaas, nog steeds lattenbodem en geen waterbed  :P
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Nat Inklappen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 13, 2012, 05:19:27 pm »

Op het kampeeravontuur waarbij wij aan het einde in de stromende regen in een volledig meer stonden hebben wij dus met methode 2 (de Cabanon/Conway) methode de bedden volledig droog kunnen inklappen. Was er toen wel blij mee. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij methode 1 geweest zou zijn.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Nat Inklappen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2012, 07:47:08 pm »

Vorig jaar de Jamet zeiknat ingeklapt en 's avonds weer uitgeklapt maar helaas, nog steeds lattenbodem en geen waterbed  :P

 :P ooh wat een idee, maar dan ook met masage-stand
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Nat Inklappen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2012, 08:30:03 pm »

Met een Zambezi original dit jaar twee keer erg nat ingeklapt, geen probleem, s'avonds gewoon droog slapen.
Zelfde verhaal bij de zambezi riverlodge. Deze vakantie 2 x drijf en drijfnat ingepakt. Toen we thuiswaren, regende het nog. Pas 1,5 dag later konden we hem laten drogen. Bed was nog steeds kurkdroog! No problemo..
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Nat Inklappen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 13, 2012, 08:30:12 pm »

Wij hebben met onze Alpen Kreuzer Duet en huidige flyer ook wel regelmatig nat ingeklapt. Bij de AK was het eea wel vochtig, maar niet hinderlijk. En in een warmer land is het vaak heel snel weer droog. De flyer klappen we het bed op, dus het natte doek komt niet daarop, maar ook de spullen die op het opgeklapte bed liggen worden niet vochtig...dus...geen voorzorg maatregelen voor ons...alleen als we opklappen dan gaan we meestal of naar huis, of naar een volgende warme plek met lekkere zon...
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Nat Inklappen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 13, 2012, 08:40:26 pm »

Wij hebben onze Holtkamper Cocoon ook een paar keer drijfnat moeten inklappen. Ramen en deur doen we dan zo goed als dicht en dan blijft alles binnen kurkdroog.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Nat Inklappen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 13, 2012, 08:43:44 pm »

ik houd niet zo van plastic tegen mijn katoenendoek.
Ehhh... Maar elk raam van een klapper ligt toch altijd wel ergens tegen het tentdoek?
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Nat Inklappen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 13, 2012, 10:05:46 pm »

Vorig jaar net voor we in zouden klappen noodweer, alles zijknat. Toch moesten we weg, naar huis gereden de volgende dag nog niet helemaal droog weer maar toch uit gezet. Het werd gelukkig droog en na een 2 uur droog in geklapt. Bedden van de Combi Camp zijn droog gebleven. Verder geen gevolgen voor water dichtheid.
Henk
Gelogd

RMBron

  • Gast
Re: Nat Inklappen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 13, 2012, 11:08:58 pm »

Dit jaar hebben wij onze Trigano Odyssee twee keer nat moeten inpakken.
De eerste keer, op de heenreis tijdens de eerste overnachting, was de tent nat van de regen.
Zes uur later de vouwwagen weer opgezet. Geen probleem, binnententen en bedden droog.
De tweede keer, op de terugreis na de laatste overnachting, was de tent nat door condens.
24 uur later de tent opgezet om te laten drogen. Binnententen nat, maar de bedden droog omdat deze waren afgedekt met een plastic zeil.

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal