Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Absorpsie of compressor?  (gelezen 27841 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #30 Gepost op: maart 18, 2015, 09:35:18 am »

Bedankt. Beetje lawaai vinden we niet zo erg. Met 7 kindjes wel wat gewoon op dat gebied.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #31 Gepost op: maart 18, 2015, 04:39:33 pm »

7 kids in een vouwwagen poeh....Mijn vrouw is gastouder dus we hebben er thuis maximaal 8 en dat is best druk, tijdens de vakantie wil ik rust.... :#
Hoewel wij kamperen altijd met zwager en schoonzus +4 kids, dus dan zitten we ook aan 7 gelukkig worden ze wat rustiger naarmate ze ouder worden.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #32 Gepost op: maart 26, 2015, 12:42:14 am »

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #33 Gepost op: maart 26, 2015, 12:55:14 am »

@jamaly, voor 187,- die hybride versie van Weaco? Nu is deze 216 op amazon.de. Of had je de compressor versie zonder 12v optie (bestaat deze, ik zie hem zo gauw even niet op amazon.de?)?

@alis, wow, wat een gezellige bende!

Gelogd

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #34 Gepost op: maart 26, 2015, 10:31:09 am »

@Caroline S. Die prijs op Amazon varieert dagelijks. Ik had een hele tijd geleden de link van dit forum opgeslagen, en een tijd later zomaar eens gekeken. Toen stond ie op 187 euro (Was wel in december, misschien dat dat het verschil maakt). En het is de full-option Waeco koelbox met 230 volt compressor en 12 volt peltier element systeem. Geweldig ding! Goed in de gaten houden dus, die prijs.

Ik heb hem zelfs gebruikt om de ingevroren voorraad ingevroeren te houden terwijl de vriezer schoongemaakt werd.


Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #35 Gepost op: maart 26, 2015, 09:48:44 pm »

Dan had je echt ee mooie deal!
Decemberperiode zal wellicht invloed hebben inderdaad, kans dat ie de komende tijd alleen maar duurdr wordt richting de zomer...

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #36 Gepost op: maart 28, 2015, 10:24:09 pm »

wij hebben een Mobicool B40 hybride.  Onderweg op 12volt en tijdens onze tussenstop op 220 compressorstand dus alles heerlijk koel bij aankomst op de camping. Ach herrie? Nou een kwestie van het nuttige met het aangename combineren een heerlijk Juttertje voor het slapen gaan. En nergens last van  :#
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2015, 10:26:56 pm door Paulvh »
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #37 Gepost op: maart 29, 2015, 12:20:59 pm »

Sinds vorig jaar heb ik ook zo'n B40. Ik heb de indruk dat het lawaai bij die dingen nogal verschilt per exemplaar. In de winkel hoorde ik m amper, het exemplaar dat ik uiteindelijk gekocht heb was toch luidruchtiger. Maar ik heb er 's nachts geen last van. Zoveel slaat ie ook niet aan. En de koelkast staat bij ons helemaal in de voorhoek van de voortent, dus een paar metertjes van ons af. Voor een wagen met een vaste keuken waarbij je er vlakbij ligt zou ik wel meer last hebben van deze koelkast.

Ik heb trouwens ook nog een hele kleine normale koelkast. Die vind ik erg onhandig, het is een heel gestapel om daar veel in te krijgen. Dat is ook een compressiekoelkast maar die is vrijwel onhoorbaar. Het kan dus wel.
Koel krijgen en houden is met dit type koelkast geen enkel probleem, hoe warm het buiten ook is.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #38 Gepost op: maart 29, 2015, 01:20:31 pm »

Wij hebben de Waeco Coolfun CK40 compressorkoelbox.
Een fantastische apparaat. Koelt snel op de ingestelde temperatuur en je hoort hem 's nachts amper tot niet.
Overdag al helemaal niet.
Hiervoor hadden we een absorpsie coelbox maar de Coolfun koelt veel beter.
Ook erg handig dat je de temperatuur kunt instellen  :J
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #39 Gepost op: maart 30, 2015, 12:36:22 am »

Mooi apparaat, Diep.
De gewone dus?

Weep & paulvh & boswachter, misschien moet ik dan toch maar eens in de winkel gaan luisteren... Bedankt voor jullie input sowieso!

Of gewoon de Waeco ck40 hybrid (via Duitsland) kiezen, daarvan heeft nog niemand iets over geluid gezegd. Maar ik heb voor mijn verjaardag van de vriendengroep 75,- aan bonnen voor de Campolife gekregen, en dan zou een combicool b40 weer logischer zijn...

Nou, komt goed, effe knoop hakken...  :)






Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #40 Gepost op: maart 30, 2015, 06:19:45 am »

Of je kijkt op marktplaats wij kochten onze Electrolux cr 100 daar voor 16 euro en hij is erg stil alsof hij het niet doet
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #41 Gepost op: maart 30, 2015, 07:16:43 pm »

Een absorptie is altijd stiller, sterker nog, die hoor je niet. De plaats van en compressorbox is idd van belang. Ik zou deze niet vast in of aan de vouwagen willen hebben ivm 'klankkast' en resonantie. Bij ons staat hij in de tent bij de ingang. Hier geen problemen met geluid.
Overigens kun je een compressor bij een hybride variant ook op 12v laten 'draaien'. De koelcapaciteit is dan denk ik beperkter als bij een absortie variant.
Bij ons staat de  compressorbox op de originele HK plaats. kortom in de keuken aan het voeteneinde.
Wij horen hem 's nachts niet. Misschien oorzaak   W:

 :off Ik weet dat jij een andere keuken indeling hebt. Ook mooi  :K, maar was de 'klankkast' en resonantie daarvoor de rede of is het het gebruik onderweg?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #42 Gepost op: maart 30, 2015, 07:51:54 pm »

:off Ik weet dat jij een andere keuken indeling hebt. Ook mooi  :K, maar was de 'klankkast' en resonantie daarvoor de rede of is het het gebruik onderweg?

Wij waren gewend geraakt aan een compressor en wilden niet terug naar absortie. Daarnaast was een fatsoenlijke spoelbak/watervoorziening een vereiste. De compressor was niet mogelijk in combinatie met een spoelbak. Wij pakken bovendien de koelkast ook bij huis al in. Bij de XL kan dit pas op de camping waardoor je alsnog een extra koelbox nodig hebt, o.a. voor onderweg. Omdat wij aan 1 40l box genoeg hebben, hebben we de koelkast laten vervallen.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #43 Gepost op: april 06, 2015, 02:15:14 am »

Jippie, mobicool b40 via marktplaats!

Was er ineens eentje te koop, om de hoek van waar wij dit weekend waren, nog heel nieuw, weinig gebruikt, nog in de garantie, verkopers gingen over naar een (andere) caravan en daarom niet meer nodig... Met standaard erbij.

Zij zeggen dat ie koelt als een gek, ze gebruikten hem als vriezer volgens mij. Binnenkort testen.

Geluid bij aanslaan is toch nog wel redelijk aanwezig, maar eenmaal op gang is t een soort gebrom. Ik denk voor mij acceptabel. En ik gebruik regelmatig oordopjes om niet alle nachtelijke kreetjes en gilletjes van mijn dochtertje te horen / het gesnurk van manlief wat te dempen dus...

Eens kijken hoeveel geluid ie maakt als ie een tijdje aan staat en hoe vaak. En s avonds even extra koelen en dan lager kan natuurlijk ook nog...

Tot nu toe toch wel blij mee...



« Laatst bewerkt op: april 06, 2015, 02:16:51 am door Caroline S »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #44 Gepost op: april 06, 2015, 02:39:09 pm »

Wij hebben ook een mobicool b40. En het geluid valt heel erg mee. De box staat bij niet bij het slaap gedeelte maar voorin de voortent en eigenlijk horen wij niks en koelen nou en of!  Stand op krap 6 is eigenlijk al te veel.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal