Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Schade door brand  (gelezen 1349 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

misskuss

  • Gast
Schade door brand
« Gepost op: augustus 18, 2012, 12:17:39 pm »

Ik ben inmiddels terug uit het mooie en zonnige Spanje. Ik zat op de camping (yelloh village mas sant josep in santa cristina)  in mijn net 2 jaar oude Jametic outdoor en heb de brand dus van een afstand mee mogen maken.

De hele vouwwagen zat van voor naar achter onder de roetdeeltjes, net als bij de rest van de campinggasten. Op advies van diverse mensen heb ik er niet aangezeten, pas na een week (toen ik naar huis ging) heb ik de tent afgeklopt (soort van dan) en aardig wat kunnen wegkrijgen. Helaas is er toch nog veel achtergebleven. Op de dag zelf heb ik een bericht naar de verzekering gestuurd, schijnt dat een goede verzekering toch wel fijn is.

Ik ben thuis rond gaan bellen of er bedrijven zijn die schoonmaken en opnieuw een vouwwagen impregneren, helaas wil niemand zijn handen er aan branden, ik heb ook hier een tip voorbij zien gaan van de zeilmakerij, ook daar wordt terughoudend gereageerd tot nu toe.

Inmiddels is er een expert wezen kijken bij de stalling, in overleg besloten dat de vouwwagen naar een jamet dealer gaat (Heinenoord) om de schade beter vast te kunnen stellen. De eerste geruchten van een medewerker bij Campolife is dat het vervangen van het volledige tentdoek een redelijke optie is. Volgende week hoop ik meer te weten, zal een berichtje sturen als er meer bekend is.

De expert heeft afgelopen week zijn oordeel geveld, de tent ruikt naar brand en de vouwwagen lijkt niet meer te redden. De verzekering heeft 2weken nodig om een oordeel te geven over de afwikkeling.

Is de vouwwagen nog te redden, kan de lucht uit het doek gehaald worden en wat kan je doen aan de roetplekjes op de tent e luifel? Vraag me dus best wel af of ik volgend jaar nog kan kamperen. Heeft er iemand ervaring hiermee? Tips en suggesties zijn welkom
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Schade door brand
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2012, 01:44:41 pm »

Fijn dat jullie in elk geval ongedeerd thuis gekomen zijn. Maar verder natuurlijk vet balen, zo'n incident met jullie nog bijna nieuwe VW en het oordeel. "De expert heeft afgelopen week zijn oordeel geveld, de tent ruikt naar brand en de vouwwagen lijkt niet meer te redden. De verzekering heeft 2weken nodig om een oordeel te geven over de afwikkeling."
Klinkt als  "total loss" voor mij.
Weet niet hoe goed je verzekerd bent, maar die van ons gaat uit van 7 jaar nieuwwaarde.
In dat geval zou je dus een bijzonder mooi bedrag uitgekeerd moeten krijgen, waarvan je dan een nieuwe VW/volledig nieuw tentdoek kunt kopen.
En je dus gewoon volgend jaar weer kunt gaan klappen.

Hoop dat bij dit behoorlijk ongeluk, ook het bijbehorende geluk voor jullie van toepassing is.
Ga er voor duimen.
Succes.

En uiteraard horen we graag hoe het afloopt.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Schade door brand
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2012, 01:56:52 pm »

Als je 'goed' verzekerd bent, kan je volgend jaar zeker weer kamperen.
Of je krijgt je nieuwwaarde retour, of gemaakte kosten voor herstel (lees nieuwe tent) denk ook aan je luifel, en wellicht heb je volgend jaar een Jametic van 2010 met doek van 2012!

Succes!

(ben zelf ook met verzekering bezig voor een nieuwe keuken en dekzeil ivm schade zie daarvoorhttp://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,10263.0.html)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal