Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Stallingsvragen  (gelezen 3947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vdeboer75

  • Gast
Stallingsvragen
« Gepost op: augustus 26, 2012, 04:11:45 pm »

Nu we hebben ge-proefkampeerd, gaan we de vw in de garage stallen..Daar zitten vier punten waardoor gelucht wordt en aangezien we er ook vaak moeten zijn,staat de boel regelmatig tegen elkaar open. Nu heb ik nog een paar vragen:

De vouwwagen heeft een blauw  dekzeil v Gerjak Tago. Ademt zo een zeil ook een beetje?

Er zitten hele dikke uitklappoten onder (minstens zoals van caravans) dus ik wilde de vw deels daarmee van de wielen halen en het ook nog met steunen eronder verstevigen. Ik vroeg me af of het ivm stabiliteit, slim is om de, nogal zware, bermkeuken eraf te halen?
Hierdoor kan het dekzeil niet sluitend meer dicht en het middendeel ligt dan een beetje open.
Is dit een probleem ivm ongedierte of juist beter qua luchten?
Verder hebben we de voortent in een zak ingepakt (wel droog)...Kan dit of kun je deze beter opgevouwen los in het middenpad leggen?
alvast bedankt
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Stallingsvragen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2012, 08:39:54 pm »

Boel veel vragen, die wel de nodige discussie zullen opleveren. Er zijn hier immer veel deskundologen. Hieronder mijn visie (en mening) hierover:

Ik zou de klapkar alleen in de garage stalen als ik ook nog (minimaal) de ruimte had om een auto erbij te plaatsen. Ik houd van ruimte in de garage.

Een dekzeil is nmbm niet ademend.

Waarom de wagen los zetten? Zorg dat de banden op spanning zijn en houd je in NL aan de snelheid. Na een half uurtje rijden is de eventuele vierkantigheid echt van de banden af.
Ik zou ook de keuken laten zitten: dan blijft alles lekker dicht.
De voortent zit in een zak. Zolang dat een tentzak is, is dat prima. Doe tentdoek niet in plastic, sommige weekmakers zijn niet erg goed voor tentdoek. Op zich is het beter om een tent losjes gevouwen, geventileerd op een donkere plek te bewaren. Wij deden het met de vorige wagen ook zo: gewoon in de tentzak in de wagen en de wagen stond toen in onze garage.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Qwaqa

  • Gast
Re: Stallingsvragen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2012, 08:54:42 pm »

Wij hebben de wagen altijd in de garaasj staan, en er kan geen auto bij. Sterker nog, we krijgen n?t de fietsen erbij. Wellicht dat ik de poten nog uitdraai, maar het is nu nog seizoen en ik geloof eigenlijk niet dat het echt uit maakt.
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Stallingsvragen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2012, 09:12:37 pm »

Onze Jametic staat ook in de garage. De auto onder de carport. Om toch wat fietsen kwijt te kunnen leggen wij de keuken op de wagen: scheelt een half metertje. Verder laten wij het dekzeil erop, wel de elastieken los ivm ventilatie. De banden blijven gewoon op een bar of 3. Steunen op de poten kan/mag niet, zijn ze niet voor gemaakt.. enne niet op de handrem :zw
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Stallingsvragen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2012, 10:57:33 pm »

Om de banden te ontlasten kun je beter de wagen met een autokrik opkrikken en dan een houten blok onder het chassis ter hoogte van de as, doe dit aan weerszijden en je onladt de banden en de steunpoten.

De voortent lekker in zijn katooenen zak laten zitten als die goed droog is anders uitleggen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Qwaqa

  • Gast
Re: Stallingsvragen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2012, 11:23:40 pm »

Hoe doe je dat dan als je je wagen zo dicht mogelijk tegen de muur aan zet? Je komt dan niet bij de andere as.
« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2012, 11:26:28 pm door Qwaqa »
Gelogd

vdeboer75

  • Gast
Re: Stallingsvragen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2012, 11:25:47 pm »

Ten eerste bedankt voor de antwoorden dusver.

Even een paar puntjes...

De auto doen we nooit in de garage, we hebben een garage en schuur aan elkaar, maar de oprit is voor ons en de buren dermate smal dat dit niet werkt (wel in overleg kar of vouwwagen even erop zetten of er langs, maar we kunnen de beide auto's op het beginstuk parkeren maar niet voortdurend langs elkaar rijden, dus we houden ze gewoon buiten).

Ik wil toch het liefst de spanning van de bandjes af...Ik vroeg me alleen af of het keukenblok (wat best zwaar voelde) niet een te grote belasting op blokken of steunen vormt?

De steunpoten zijn overigens bijna vuistdik (om even aan te geven) op de voet en een halve mannenvuist qua poot dik.
Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt in combinatie met de steunen?

Handrem had ik gelezen inderdaad ;-) Dus die blijft eraf!

De tentzak is geen katoen, een beetje een kunststof met gaatjes? Vond het al wat een raar ding. Het doek is overigens geen katoen maar All Season
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 864
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Stallingsvragen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2012, 06:23:45 pm »

Onze vw's zijn altijd gestald in onze garage, en altijd op de pootjes gezet zodat de bandjes vrij van de grond staan.
Neuswiel zo ver als mogelijk laten zakken, achterpootjes uitdraaien totdat deze bijna op de grond staan. Vw op zijn plaats zetten, en neuswiel omhoog draaien. Wagen komt dan op de achterste pootjes te staan. Vervolgens voorste pootjes  opdraaien, zodat de hele wagen op de poten en het neuswiel staat. Zolang er niemand op de vw klimt, er op gaat hangen of er zware spullen op worden geplaatst geen enkel probleem. Het advies om de wagen niet alleen op de pootjes te zetten is van toepassing tijdens het gebruik, 2 volwassen personen en evt. nog kinderen wordt te zwaar voor de pootjes.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

mars

  • Gast
Re: Stallingsvragen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2012, 08:08:43 pm »

Zolang als wij al vouwwagens gehad hebben (vanaf ongeveer 1989), stallen wij gewoon op de banden. Banden wat extra oppompen. Nog nooit problemen gehad met vierkante banden, lagers of wat dan ook.
Maar ieder zijn mening. :J
Gelogd

vdeboer75

  • Gast
Re: Stallingsvragen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2012, 08:25:38 pm »

Onze vw's zijn altijd gestald in onze garage, en altijd op de pootjes gezet zodat de bandjes vrij van de grond staan.
Neuswiel zo ver als mogelijk laten zakken, achterpootjes uitdraaien totdat deze bijna op de grond staan. Vw op zijn plaats zetten, en neuswiel omhoog draaien. Wagen komt dan op de achterste pootjes te staan. Vervolgens voorste pootjes  opdraaien, zodat de hele wagen op de poten en het neuswiel staat. Zolang er niemand op de vw klimt, er op gaat hangen of er zware spullen op worden geplaatst geen enkel probleem. Het advies om de wagen niet alleen op de pootjes te zetten is van toepassing tijdens het gebruik, 2 volwassen personen en evt. nog kinderen wordt te zwaar voor de pootjes.

Halen jullie de keuken er wel af dan? Of zit er aan die van jullie geen bermkeuken?
Gelogd

Egbert

  • Gast
Re: Stallingsvragen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 28, 2012, 01:34:11 pm »

Het is toch juist niet goed om het gewicht van de wagen alleen op de steunpootjes te laten rusten?  Ik laat de pootjes omhoog en het gewicht rust gewoon op de banden. De katoenen luifel en windschermen liggen los in de wagenbak. Uiteraard wel goed gedroogd.
Gelogd

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Stallingsvragen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 28, 2012, 02:06:01 pm »

Halen jullie de keuken er wel af dan? Of zit er aan die van jullie geen bermkeuken?

ivm ruimte haal ik de achterkeuken eraf: we leggen hem op de vw. Er zitten wel een paar noppenmatrassen ( waar je op kunt slapen red. ) tussen de keuken en de vw.
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Stallingsvragen
« Reactie #12 Gepost op: november 07, 2012, 11:07:36 pm »

Vrijdag haal ik onze wagen op uit Siddeburen, heb er speciaal eem imperiaal bij besteld. Op de imperiaal gaat een MDF plaat, daar overheen een (ademende) tuinmeubelhoes. Zo kan ik de ruimte boven de vw gebruiken (mdf plaat) en is de Cabanon beschermd tegen onze twee balie-kluivers (de hoes).. :)

De banden staan op houten plankjes, beton moet niet zo goed zijn voor banden..
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Stallingsvragen
« Reactie #13 Gepost op: november 08, 2012, 12:35:31 am »

De banden staan op houten plankjes, beton moet niet zo goed zijn voor banden..
Ik begrijp dat je vw nieuw is, maar je zult toch een keer moeten gaan rijden om de nieuwigheid eraf te slijten...  :#
Gelogd

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Stallingsvragen
« Reactie #14 Gepost op: november 08, 2012, 08:32:37 am »

Hoi,

Om even terug te komen op de vraag hoe je de VW strak langs de muur in de garage krijgt: Hier hebben we de volgende oplossing voor (zie bijlage) VW binnenzetten, aan iedere kant even opkrikken en een  karretje eronder, en je duwt hem zo strak tegen de muur.

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal