Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen uitproberen  (gelezen 5439 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vouwwagen uitproberen
« Reactie #15 Gepost op: september 03, 2012, 11:51:23 am »

Ik kan natuurlijk enkel putten uit eigen ervaring maar dan zou ik zeker eens kijken bij de Trigano Odysee.
Ideaal, ook voor onderweg.
A: je komt aan op de camping
B: Een klap naar rechts, en klap naar voren, stokken uitschuiven, en 4 haringen de grond in rammen
C: Bier drinken, want dat heb je verdient na zo'n rit

Als je op de vaste bestemming aan komt begin je bij C  :H

Martin
Als Trigano-Odysée-ist vind ik dit iets te kort door de bocht... Maar 8 haringen volstaan ook als er enige wind staat. Onze 3 kids slapen voor 1 nacht samen in het bed. Opzet-tijd inclusief redelijk recht zetten: 30 minuten. In iets meer dan twee uur zijn we weer weg (inclusief ontbijt en douchen...). We werden om 7 uur wakker, om 9 uur konden we vertrekken en was ik ook nog op brood-jacht geweest.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Vouwwagen uitproberen
« Reactie #16 Gepost op: september 03, 2012, 12:09:52 pm »

Eén kind op de plank? Daar passen twee volwassenen met gemak, en soms doen wij er drie boven op de plank. Heeft niet direct voorkeur ivm interactie, maar qua ruimte kan het met gemak.

Daarom schrijft hij in de regel erboven dat de ervaring leert dat zij ieder kind het beste een eigen slaapplek kunnen geven. Heeft weinig met de ruimte te maken dus.  ;)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Vouwwagen uitproberen
« Reactie #17 Gepost op: september 03, 2012, 01:01:16 pm »

Als je gaat uitproberen moet je toch letten op wat je uiteindelijk zou willen.  Anders heb je misschien dat je het opzetten teveel gedoe vindt en daarom afziet van een vouwwagen terwijl je ook vouwwagens hebt waar dat helemaal niet veel gedoe hoeft te zijn. Of andersom natuurlijk. Dat je een kleine snelle wagen neemt en dat je de ruimte te beperkt vindt.
Doorgaans zijn de goedkopere vouwwagens iets minder gebruiksvriendelijk.

Tenzij je een hele nieuwe vouwwagen neemt dalen ze niet zo hard in waarde. Dus als je het geld zo lang kan missen kun je ook meteen kopen wat je uiteindelijk zou willen. Mocht het dan toch niet bevallen dan kun je hem later weer verkopen en blijft je verlies best beperkt.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Vouwwagen uitproberen
« Reactie #18 Gepost op: september 03, 2012, 01:17:26 pm »

Daarom schrijft hij in de regel erboven dat de ervaring leert dat zij ieder kind het beste een eigen slaapplek kunnen geven. Heeft weinig met de ruimte te maken dus.  ;)
Ik wil het niet te veel  :off laten worden, maar het is geen algemene stelregel waarmee je moet rekenen. Wij hebben wel twee kinderen in een ruimte liggen, dat gaat goed, ook omdat de ene jonger is en eerder naar bed gaat. Ik bedoelde dus dat je niet zomaar 1:1 hoeft te rekenen.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Vouwwagen uitproberen
« Reactie #19 Gepost op: september 03, 2012, 01:20:22 pm »

Opzet-tijd.... nouja, zoals al eerder geschreven is dat tussen 30 minuten en 90 minuten. A'la, het is vakantie, dus wat maakt een uurtje dan uit? Het voornaamste in mijn ogen is de ruimte voor 3 kids.
Blijf je in NL of ga je zeker naar warm weer? (ook in Frankrijk kan het 2 weken regenen....  :# )

Wij hebben gemerkt dat we echt ruimte tekort kwamen in de wagen van onze keus en nu dus wat anders gekocht. Je staat zo 2 of 3 weken, wat maakt dat (halve) uurtje extra dan uit?

Ander ding om op te letten is het inklappen (ja... aan iede uitstapje komt een eind) Als het nat is, komt het doek dan op de matrassen of niet.... anders is gelijk alles echt nat, BAH

De meeste tijd zijn wij kwijt met het (op) ruimen van de spulle (lees... zooi  :P )
Iedereen heeft toch de nodige spullen in de voortent staan en dat opruimen kost denk ik bij ieder de meeste tijd. Die tijd blijf je houden, of je nou een "snelklapper" hebt of een " oud beesie" , dat maakt niet uit.

Laatste dingetje... Denk aan goede slaapzakken (ook ivm budget)
Ideaal zou zijn als ze isoleren met een comfortzone tot -2. Met Hemelvaart was het -5 en oooh, wat waren we blij met onze Outwell camper lux!!
Outwell is een goed merk, maar er zijn er meer maar bespaar er niet op!!!
Wel ff googelen, dat kan een hoop geld schelen.

O'ja, een slaapzak met polyester buitenkant ritselt als je je omkeert (gemiddeld 20x per nacht), dat kan storend zijn in de stilte van de nacht.

veel plezier met de voorpret!
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Vouwwagen uitproberen
« Reactie #20 Gepost op: september 03, 2012, 07:54:15 pm »


Laatste dingetje... Denk aan goede slaapzakken (ook ivm budget)
Ideaal zou zijn als ze isoleren met een comfortzone tot -2. Met Hemelvaart was het -5 en oooh, wat waren we blij met onze Outwell camper lux!!
Outwell is een goed merk, maar er zijn er meer maar bespaar er niet op!!!
Wel ff googelen, dat kan een hoop geld schelen.

O'ja, een slaapzak met polyester buitenkant ritselt als je je omkeert (gemiddeld 20x per nacht), dat kan storend zijn in de stilte van de nacht.

veel plezier met de voorpret!

Judith, ik weet dat je het goed bedoeld maar ik denk dat inmiddels in bijna ieder topic wel dit verhaal van jou over je slaapzakken te vinden is ::)

Sorry maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat je of aandelen outwell hebt of provisie krijgt voor iedere keer dat je ze ter sprake brengt.... ::)
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

jsteijn

  • Gast
Re: Vouwwagen uitproberen
« Reactie #21 Gepost op: september 04, 2012, 12:49:59 pm »

 :off Geen aandelen maar wel fan van het merk   :X 
Ik ben al zover gekomen dat ik zeg  : ook andere merken  :O
NU ik er over nadenk: je hebt wel beetje gelijk... als ik het zo teruglees.
Toch is dat aan de andere kant ook een beetje zo met alle mensen die hun eigen merk klapper promoten als iemand advies vraagt.

Ik ga over een creatievere tekst nadenken  :J maar ik blijf adviseren: Goede slaapzakken  :O
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Vouwwagen uitproberen
« Reactie #22 Gepost op: september 06, 2012, 04:40:31 pm »

Alle tips zijn al wel voorbij gekomen die ik zou bedenken.
Ik mis alleen bij het slapen dat de kids sneller in een apart tentje slapen als je doorgaans zou denken.
De grote van de tent bepaald toch ook wel de snelheid van het klappen.
Onze kids (7,9,11) slapen omdat het kan in de aanbouw, maar als het zo was geweest ook allemaal in een losse tent. In onze binnenruimte kunnen ze bij een overnachting allemaal slapen. Bij meer nachten ritsen we de extra slaapdranken aan voor 2 van de 3 en de oudste slaapt in zijn eigen tentje.
Het aanritsen van die tent kost toch extra tijd met in/uitklappen.

Wellicht is er gewoon veel teveel keus in klapland :#

Wij hebben altijd in een tent gekampeerd, daardoor wisten we al wel wat we op kampeergebied wilden.
Niet teveel binnenruimte, want wij als mooi weer kampeerders zitten zelde in de binnentent.
Wel een ruime luifel, want altijd vol in de zon is niet ons ding en met een beetje regen willen we ook buiten blijven.

Ieder zijn ding zo blijkt wel, succes met kiezen!
Gelogd

sander-h@chello.nl

  • Gast
Re: Vouwwagen uitproberen
« Reactie #23 Gepost op: september 14, 2012, 12:26:01 am »

Beste Mensen,
Allemaal ontzettend bedankt voor de bruikbare reacties en zelfs een link naar marktplaats.
Ik ga daar nog lekker rondkijken en ook nog een ker naar een beurs. Gedachten gaan uit naar max. 1000 euro en dan zie ik inderdaad veel van de genoemde tweedehands wagens. Bij een goed najaar misschien toch wel een hoger budget dus dat weten we in december. Dan ga ik er een klap op geven. Groeten Sander
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Vouwwagen uitproberen
« Reactie #24 Gepost op: september 14, 2012, 09:36:27 am »

Gelogd
live life outdoors
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal