Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Iemand een idee om een handrem los te krijgen?  (gelezen 1970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bri

  • Gast
Iemand een idee om een handrem los te krijgen?
« Gepost op: september 02, 2012, 10:10:37 am »

Hallo, ik sta er hier alleen voor dame met de kar... stond hij nog even op straat omdat ik eerst de haag op de oprit wou netjes maken.  Ik zag gisteren dat hij verduwd was dus heb ik de handrem extra opgetrokken.... maar ik krijg hem nu niet meer los.  Trek ik er hard aan dan hef ik gewoon die hele kar op :)

En de haag is nu netjes, hij moet op de oprit want was lichtjes nat bij het dichtplooien... dus moet ie even open!!
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re: Iemand een idee om een handrem los te krijgen?
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2012, 10:16:59 am »

Je kan proberen de wagen aam de auto te koppellen. Dan kan je de vouwwagen niet meer op tillen. Suc6

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Iemand een idee om een handrem los te krijgen?
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2012, 10:27:43 am »

Pootjes uitdraaien aan de achterkant?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Iemand een idee om een handrem los te krijgen?
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2012, 11:46:31 am »

Voet op de trekhaak zetten? Of is er niet ergens een buurman te vinden?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Iemand een idee om een handrem los te krijgen?
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2012, 12:09:37 pm »

Zitten de remmen vast of kun je de knop op de hendel niet ingedrukt krijgen?
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Iemand een idee om een handrem los te krijgen?
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2012, 12:38:37 pm »

Meestal zit het in de knop. WD-40 ertussen spuiten en een tijdje  wachten meestal gaat het dan wel.
Anders inderdaad met grof geweld en eventueel het borgpal onderop de handel met een schroevendraaier lichten.
Veel succes
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Iemand een idee om een handrem los te krijgen?
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2012, 12:49:10 pm »

Als het de knop is kun je wanneer de wagen aangekoppelt is (meer stevigheid) goed aan de hendel trekken en dan met een rubber hamer voorzichtig een tik geven op de knop.

Pas op dat je niets afbreekt

Wat je ook kunt doen is met een steeksleutel de rem wat losser te draaien.
Onder de dissel loopt een stang van de onderkant van de handrem naar de as/wielen van de klapper.
Hier zit een stelschroef waarmee de handrem afgesteld kan worden, draai deze losser en de druk is van de ketel.
Hiervoor hoeft de wagen niet aangekoppelt zijn natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2012, 12:52:08 pm door gaan »
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Iemand een idee om een handrem los te krijgen?
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2012, 01:42:07 pm »

Als het de knop is kun je wanneer de wagen aangekoppelt is (meer stevigheid) goed aan de hendel trekken en dan met een rubber hamer voorzichtig een tik geven op de knop.
De eerste keer dat mij dat overkwam, zag ik op het laatste moment dat het niet de knop was die ik niet ingedrukt kreeg, maar het handvat dat een stukje van de stalen handle afgeschoven was door het stevig op de rem zetten. Het leek daardoor of de knop al helemaal ingedrukt was, waardoor ik 'm dus ook niet verder ingedrukt kreeg. De oplossing bestaat in dat geval uit het weer helemaal opschuiven van het handvat.
Gelogd

Bri

  • Gast
Re: Iemand een idee om een handrem los te krijgen?
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2012, 02:31:47 pm »

Het is gelukt... door inderdaad zelf op de dissel te gaan staan en dan eens goed die knop in te drukken (twas dus de knop waar ik niet genoeg kracht kon op zetten).... hij was snel los.... en dan met de hulp van het neefje van14 die hier net was de kar op de oprit gezet.  En zijn hulp was nodig want het gaat bergop en we moeten de stoeprand over en mijn 8 en 5 jarige gaven het al snel op :)

Kar staat nu te drogen en wie weet trekken we volgend weekend er weer mee weg... onze verjaardagen komen eraan, dus weekendje kamperen zou leuk zijn denk ik!
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Iemand een idee om een handrem los te krijgen?
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2012, 02:39:55 pm »

Mooi zo, en zo word je een steeds meer ervaren klapper  :J
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal