Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?  (gelezen 8745 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Gepost op: september 16, 2012, 09:57:03 pm »

Hallo allemaal,

Het valt mij geregeld op dat er een hardnekkig  (voor)oordeel bestaat wat betreft de kwaliteit van Franse vouwwagens en ik vraag me af of dit terecht is of dat dat doordat het telkens gezegd wordt  door diverse mensen en dus weer overgenomen wordt door anderen iets is wat in stand gehouden wordt... :?

Wij hebben namelijk zelf een Cabanon, een franse vouwwagen en ik vind dit een zeer degelijke vouwwagen van goede(zware) (290gr/m katoen) kwaliteit. Verder lees ik ook veel goede verhalen over de Trigano, ook frans.  ::)

Ook lees ik geregeld dat er nog heel oude Jamet's rondrijden die nog prima dienstdoen. Kijk over smaak valt niet te twisten en iedereen kiest het model waar hij of zij zich het beste bij voelt of wat het beste in het budget past. Maar zouden er nou nog echt slechte vouwwagens gemaakt worden?



Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

nikkel1964

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2012, 10:02:48 pm »

Ik denk dat het allemaal relatief is. Er zal best eens een slecht maandagochtend-model tussen zitten. Maar zoals je op dit forum regelmatig leest treft dat lot ook andere, niet Franse merken.

Je eigen ervaring is denk ik al bewijs genoeg dat het vooroordeel niet klopt!
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2012, 10:03:41 pm »

Ik denk inderdaad dat het veelal een vooroordeel is, dus per definitie overdreven.
Het zal wel zo zijn dat er nu en dan iets niet correct gemonteerd wordt (heb ik trouwens nu voor met mijn Trigano Alpha (zie topic aldaar)) en dat er hier en daar een afwerkingsfoutje voorkomt..
Dit is dan m.i. niet door de zogenaamde Franse slag, maar gewoon door de graad van afwerking die een vw van die bepaalde prijsklasse heeft.
Ik bedoel: een Trigano Alpha kost 8450 euro basisprijs, een Combicamp gaat daar 4000 euro boven.  Ik mag dan wel hopen voor de combicampers onder ons dat die afwerkingsfoutjes er niet zijn.
Er zijn hier genoeg topics te lezen over problemen bij andere, niet Franse, merken en types.  Zoek maar eens op over de Holtkamper Kyte.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van aantallen.  Als er zeer veel wagens van Franse makelij worden aangekocht, is de kans ook groter dat er mankementen worden gemeld. 

Gelogd

primera

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2012, 10:04:10 pm »

in totaliteit mischien niet.

Maar de proeftijd zou wel verlengd mogen worden waardoor de kinder ziektes opgelost worden voor ze op de markt gebracht worden.

Deze conclusie trek ik uit de verhalen die ik hier lees.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #4 Gepost op: september 16, 2012, 10:06:37 pm »

heb nu mijn 2 de Jamet en kan zeggen dat ik zeker tervreden ben.
Het is allemaal van minder zware kwalitijd als je het over ritsen en doek hebt.
Maar het gaat met gemak 20 jaar mee allemaal.

Waar het grootste verschil inzit is de afwerking en veel dingen zijn minder doordacht.
Maar dit zijn geen redenen dat een vouwwagen minder lang mee zal gaan.

Wel jammer trouwens dat er bij Jamet weer een serie zat met prblemen maar ook dit komt bij alle merken voor.

« Laatst bewerkt op: september 16, 2012, 10:08:20 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikkel1964

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #5 Gepost op: september 16, 2012, 10:08:28 pm »

Ik mag dan wel hopen voor de combicampers onder ons dat die afwerkingsfoutjes er niet zijn.

Wat dat betreft heb ik geluk gehad met een 'foutloze' wagen, maar ook bij CC treden dit soort fouten op.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #6 Gepost op: september 16, 2012, 10:10:52 pm »

vooroordelen zijn per definitie niet oke.
ook al zou een merk/model 100 slechte leveren en jij heb net die goede, is het ook oké.

Verder telt ook het gebruik erg mee, ga je 1x per jaar weg (en naar 1 camping), zal minder snel tegen mankementen aanlopen, dan iemand die pakweg 5x per jaar er opuit trekt, en per trip gemiddeld 3 campings aandoet.

Zelf ben ik de gelukkige eigenaar van een Jamet Jametic, en daar zijn wat verhalen over geschreven, maar evenveel problemen als er waren, zoveel zijn er (hopelijk) ook opgelost.  En dit zelfde geldt bijv ook voor een Holtkamper Kyte, om maar eens een paradepaardje te noemen.

Dus al die vooroordelen? klap die lekker in, en klap die klapper lekker uit en geniet elke mogelijkheid van je klapkar WW WW
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #7 Gepost op: september 16, 2012, 10:11:52 pm »

Ik wens het niemand toe trouwens...
Het is rot als er iets niet correct is afgewerkt aan een toestel/ding/iets waarvoor je zoveel geld neertelt.
Ik denk dat ik voor veel mensen op het forum spreek als ik zeg dat er toch een grote hoop spaargeld in onze vouwwagens is gestoken. 
En dan wil je wel dat het goed is natuurlijk.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #8 Gepost op: september 16, 2012, 10:13:56 pm »

Dit verlang ik van el produkt goedkoop of duur.
Hij mag minder doordacht zijn maar moet goed zijn.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

walter

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #9 Gepost op: september 16, 2012, 10:16:31 pm »

Veel vooroordelen over Franse merken en dat is niet alleen met vouwwagen stammen uit het stenen tijdperk toen Franse slag echt Franse slag was en dat was in de tijd dat ze poep met lange oe schreven....
Tegenwoordig gaan de Franse merken net zolang mee dan merken uit een ander land, speelt wel mee hoe je er zelf mee om gaat natuurlijk.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #10 Gepost op: september 16, 2012, 10:19:02 pm »

Wat ik gewoon een beetje jammer vind is dat er al snel gezegd wordt dat franse vouwwagens niet deugen ...terwijl er idd bij de duurdere merken ook genoeg mis is/gaat maar daar is het dan niet een gebrek aan kwaliteit???
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #11 Gepost op: september 16, 2012, 10:21:37 pm »

Ben het helemaal met je eens. Dan heet het ineens productontwikkeling...

En voor sommige mensen is het natuurlijk een makkelijk argument om de keuze voor een duurdere vouwwagen te verantwoorden. Want als die Franse karren ineens net zo goed blijken te zijn wordt dat een stuk lastiger... :#
« Laatst bewerkt op: september 16, 2012, 10:40:54 pm door wijnand »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.339
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #12 Gepost op: september 16, 2012, 10:40:08 pm »

Veel vooroordelen over Franse merken en dat is niet alleen met vouwwagen stammen uit het stenen tijdperk toen Franse slag echt Franse slag was en dat was in de tijd dat ze poep met lange oe schreven....
Tegenwoordig gaan de Franse merken net zolang mee dan merken uit een ander land, speelt wel mee hoe je er zelf mee om gaat natuurlijk.

+1

De vooroordelen over diverse merken stammen uit een tijd dat ze tot op een bepaalde hoogte nog gerechtvaardigd waren.  Zo hebben mensen het bijvoorbeeld over de Duitse degelijkheid. Een naam die jaren geleden gevestigd is, maar vandaag de dag veel te vaak geen waarheid meer is.  Om even in recreatieland te blijven Zet een Hobby caravan maar eens naast een Chateau of Carvalair van dezelfde leeftijd. ik denk dat je, je mening dan snel bij zal stellen. Zelf had ik ene Knaus, uit het tijdperk (tot begin jaren 2000) van een toch wel heel bijzondere kwaliteit. Knaus heeft die naam nog wel, maar ik weet ook dat het niet meer gerechtvaardigd is. Bij automerken zie je dat ook heel sterk.  En een Zanussi wasmachine gaat tegenwoordig echt wel net zo lang mee als een AEG

Maar het is er zo lang ingepraat.. dat krijg je er niet snel uit. Hoe goed je producten ook zijn. 1 keer een misser en iedereen zal zeggen zie je wel.... En bij de andere merken zegt men.. nou ja kan gebeuren...
Gelogd
Adventure Awaits

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #13 Gepost op: september 16, 2012, 10:47:26 pm »

  En een Zanussi wasmachine gaat tegenwoordig echt wel net zo lang mee als een AEG ...


Komen voortaan beide uit Italië .......


Voor wat betreft die Franse vouwwagens; het is niet zozeer een mindere kwaliteit, maar zaken zijn wat minder zwaar uitgevoerd. Of dat een probleem is, over het algemeen niet. Vroeger had een AEG wasmachine een mooie zware metalen deur en die is voortaan van kunststof. Maar goed, hij wast (denk ik) nog net zo goed als vroeger, of misschien wel beter.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #14 Gepost op: september 16, 2012, 11:01:28 pm »

Het voordeel van de Franse wagens is dat als je er volgend jaar eentje koopt er nog steeds een disselbak voorop kan. Dat zegt mij genoeg  :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal