Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: koelkast op de vouwwagen vervoeren  (gelezen 5739 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik1978

  • Gast
koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Gepost op: december 09, 2012, 08:24:15 am »

Ik zit eraan te denken om een normale tafelmodel koelkast te vervoeren op onze dakdragers van onze alpenkreuzer parade.
Heeft hier iemand ervaring mee. Zal de koelkast het overleven of niet? Moet ik nog dingen doen zodat het goed gaat?
Alvast bedankt voor de reactie.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2012, 09:40:22 am »

Je moet wel rekening houden dat hij rechtstandig word vervoert.
Want anders moet je hem bij aankomst eerst laten rusten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Qwaqa

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #2 Gepost op: december 09, 2012, 10:24:27 am »

Moet dat überhaupt niet na het schudden van de rit?
Gelogd

primera

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #3 Gepost op: december 09, 2012, 03:06:34 pm »

waarom in godsnaam een koelkast vervoeren???

Neem voor die luxe toch een huisje of een car***n.

Vouwwagen is een luxere versie van een tent om te camperen.
Alle extra daarbij is naar mijn mening veels te overdreven.

Geen wonder dat je zoveel moet betalen voor stroom als je alleen maar een lamp wilt aansluiten.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #4 Gepost op: december 09, 2012, 03:26:37 pm »

Koelkast zal het vast overleven mits je deze goed inpakt voorals het regent en goed vastzet, is natuurlijk best een windvanger bovenop de vouwwagen. En het laten rusten, tja, of hij nou in de auto, in de dissel van de vouwwagen of bovenop de vouwwagen staat het beweegt allemaal al zal het in de auto minder zijn dan op de dissel en op de dissel weer minder dan op de vouwwagen omdat deze dan meer boven de as van de vouwwagen staat. Ik zou me meer zorgen maken dat de koelkast niet te nat wordt mocht je in de regen terecht komen.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #5 Gepost op: december 09, 2012, 03:51:08 pm »

Het lijkt mij dat het bagagerek van de kar dan aardig belast wordt. Een koelkast is een enorme windvanger en zal daardoor flink trekken aan het rek. Ik zou 'm dan op zijn minst plat vervoeren, maar dan moet 'ie zeker een dag staan voor gebruik. Waarom huur je er geen een op de camping? Er zijn tegenwoordig zoveel campings waar dat kan.
Gelogd

erik1978

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #6 Gepost op: december 09, 2012, 04:18:04 pm »

Waarom niet huren, meestal hebben ze er niet veel en de vorige vakantie betaalde we 100 euro voor 20 dagen, en dit was in het voorseizoen.
Ik dacht er heeft vast iemand er 1 ooit gemonteerd op een alpenkreuzer.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #7 Gepost op: december 09, 2012, 04:57:52 pm »

Hier staat elk jaar een vouwwagen verderop met een tafelmodel p de dissep ipv een disselbak, daar gaat wel plastc overheen heb ik gezien :J
Gelogd

erik1978

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #8 Gepost op: december 09, 2012, 07:21:30 pm »

Ik wil hem graag op de zijkant op de dwarsliggers van mijn vouwwagen vastzetten. Oke een dakkoffer is iets gestroomlijnder, maar volgens mij maakt het niet veel verschil. Mijn auto is nog hoger, dus ik denk dat de meeste wind eroverheen gaat. (Zafira met dakkoffer))
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #9 Gepost op: december 10, 2012, 03:37:26 pm »

wij hebben zo kleine koelkastje (zonder vriesvakje) altijd in de auto staan. Rechtop en gevuld en dan koelelementen erin.
wij nemen als we op een vaste plek blijven staan graag een extra koelkast mee ideaal zeker als het warm is.
Gelogd
Jevipro

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #10 Gepost op: december 10, 2012, 04:16:57 pm »

Als je een Zafira hebt past de koelkast toch wel in de kofferbak? en andere spullen uit de kofferbak dan op de vouwwagen ipv de koelkast? Maar misschien zal je wel een goede reden hebben waarom je de koelkast op de vouwwagen wil ipv van kofferbak.
Gelogd

erik1978

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #11 Gepost op: december 10, 2012, 09:50:04 pm »

Weet je hoeveel ermee moet als je met 2 jonge kinderen 3 weken op vakantie wilt, en dan lijkt  me de koelkast op de vouwwagen het minste ruimte kosten. En er is niks fijners dan een koelkast  als het warm is.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #12 Gepost op: december 10, 2012, 09:55:39 pm »

Velen kiezen ervoor om niet zozeer een koelkast mee te nemen, maar zo'n elektrisch gekoelde koelbox. Deze neemt aanzienlijk minder ruimte in en kan dus in de disselbak, in de vouwwagen of in de auto. Onze eigen ervaring is dat er gemakkelijk voor twee volwassenen en vier kinderen in kan, ook voor meerdere dagen, en het koelt geweldig. Op dit forum is behoorlijk wat informatie te vinden over de verschillende uitvoeringen.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #13 Gepost op: december 10, 2012, 10:07:43 pm »

Weet je hoeveel ermee moet als je met 2 jonge kinderen 3 weken op vakantie wilt, en dan lijkt  me de koelkast op de vouwwagen het minste ruimte kosten. En er is niks fijners dan een koelkast  als het warm is.

eh Ja.... wij hebben er 3!! 3 kinderen en ze gaan allemaal tot nog toe mee op vakantie en toch zetten we de koelkast in de auto.
Gelogd
Jevipro

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #14 Gepost op: december 10, 2012, 10:09:57 pm »

Velen kiezen ervoor om niet zozeer een koelkast mee te nemen, maar zo'n elektrisch gekoelde koelbox. Deze neemt aanzienlijk minder ruimte in en kan dus in de disselbak, in de vouwwagen of in de auto. Onze eigen ervaring is dat er gemakkelijk voor twee volwassenen en vier kinderen in kan, ook voor meerdere dagen, en het koelt geweldig. Op dit forum is behoorlijk wat informatie te vinden over de verschillende uitvoeringen.

Die hebben wij dus ook zo groene ik geloof van het merk electrolux en als wij 3 weken op 1 plek blijven dan gaat toch dat kleine witte koelkastje mee.
Gelogd
Jevipro
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal