Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: koelkast op de vouwwagen vervoeren  (gelezen 5722 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik1978

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #15 Gepost op: december 11, 2012, 07:06:45 am »

Wij hebben ook zo'n electrolux koelbox (zo'n groene) maar deze wou ik dan juist  thuis laten. Wij hebben echt niet genoeg met zijn vieren aan deze koelbox. En ik wil niet elke dag naar de supermarkt, ik heb ook vakantie.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #16 Gepost op: december 11, 2012, 08:17:09 am »

misschien een gedacht, heb je wel eens stil gestaan bij het geluid, dat dit soort compressor koelkasten maken? Thuis valt het misschien niet op, maar in je klapper is het (s'nachts) aanslaan van de compressor motor behoorlijk storend.
Wil je je een stuk stiller, dan kun je ook een compressor koelbox aanschaffen, ipv van een "mini" koelkast omdat de compressor koelboxen een heel stuk stiller zijn dan een "normaal" koelkastje.
Electrolux is jaren geleden overgenomen door mobicool. En dit merk heeft zowel de verdamper koelboxen (zoals de groene electrolux) als compressor koelboxen in het pakket.
Een ander ding is, dat compressor koelboxen/kasten vaak alleen op 220V kunnen en soms op 12 Volt. De verdamper koelboxen bieden dan meer mogelijkheden (afhankelijk van model/uitvoering), hier kun je naast 220V en 12V ook gebruik maken van butaan/propaan. Zeker handig als je geen of onvoldoende stroom mogelijkheden hebt. Wat betreft koelvermogen lopen beide typen niet ver van elkaar vandaan, waarbij compressor modellen vaak iets sneller koelen (in de praktijk valt dit niet echt op) en als je een verdamper model goed plaats (schaduw met voldoende ventilatie) is het verschil verwaarloosbaar. Voordeel is dan wel dat je onderweg op 12V je etenwaar gekoeld kunt meenemen (verwacht echter geen wonderen op 12V maar als je thuis je koelbox van de voren op 220V voor koelt is het koel resultaat prima).
Zowel de compressor als de verdamper koelboxen passen in de meeste disselbakken.
 
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #17 Gepost op: december 11, 2012, 03:49:31 pm »

We hadden een Parade met orginele disselbak en hadden deze daar altijd in staan. Paste precies.



Het is een Exquisit KB 07A met een inhoud van 46 liter. Tuurlijk slaat hij wel eens aan om te koelen, maar wij vonden het geluid minimaal en hebben er nooit last van gehad. Vrienden van ons hadden zo'n koelbox waar dan van die ventilatoren in de deksel zaten en die maakten VEEL meer herrie dat het zelfs mij opviel.

Verder zit er een klein vriesvakje in. Je had de kinderen op de camping moeten zien kijken als onze dochter met een ijsje uit de voortent kwam  :H
« Laatst bewerkt op: december 11, 2012, 03:52:41 pm door berkevelda »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #18 Gepost op: december 11, 2012, 04:17:08 pm »

misschien een gedacht, heb je wel eens stil gestaan bij het geluid, dat dit soort compressor koelkasten maken? Thuis valt het misschien niet op, maar in je klapper is het (s'nachts) aanslaan van de compressor motor behoorlijk storend.
Wil je je een stuk stiller, dan kun je ook een compressor koelbox aanschaffen, ipv van een "mini" koelkast omdat de compressor koelboxen een heel stuk stiller zijn dan een "normaal" koelkastje.
Electrolux is jaren geleden overgenomen door mobicool. En dit merk heeft zowel de verdamper koelboxen (zoals de groene electrolux) als compressor koelboxen in het pakket.
Een ander ding is, dat compressor koelboxen/kasten vaak alleen op 220V kunnen en soms op 12 Volt. De verdamper koelboxen bieden dan meer mogelijkheden (afhankelijk van model/uitvoering), hier kun je naast 220V en 12V ook gebruik maken van butaan/propaan. Zeker handig als je geen of onvoldoende stroom mogelijkheden hebt. Wat betreft koelvermogen lopen beide typen niet ver van elkaar vandaan, waarbij compressor modellen vaak iets sneller koelen (in de praktijk valt dit niet echt op) en als je een verdamper model goed plaats (schaduw met voldoende ventilatie) is het verschil verwaarloosbaar. Voordeel is dan wel dat je onderweg op 12V je etenwaar gekoeld kunt meenemen (verwacht echter geen wonderen op 12V maar als je thuis je koelbox van de voren op 220V voor koelt is het koel resultaat prima).
Zowel de compressor als de verdamper koelboxen passen in de meeste disselbakken.
 

die witte die wij hebben is er dus 1 die je niet hoort brommen. als je er pal naast zit dan hoor je hem soms aanslaan door een soort klik en meer niet. wij zijn er heel erg blij mee
Gelogd
Jevipro

Qwaqa

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #19 Gepost op: december 11, 2012, 05:25:17 pm »

Wij hebben ook zo'n electrolux koelbox (zo'n groene) maar deze wou ik dan juist  thuis laten. Wij hebben echt niet genoeg met zijn vieren aan deze koelbox. En ik wil niet elke dag naar de supermarkt, ik heb ook vakantie.
Ligt er natuurlijk aan hoe veel je er in wilt doen, wij met z'n zessen doen er vijf dagen mee, en dan altijd koud bier en rosé beschikbaar. Maar laat mijn ervaringen je vooral niet tegen houden als je graag een grotere koelkast mee neemt. Gewoon op de aanhanger leggen, mits je natuurlijk niet de capaciteit van de aanhanger overschrijdt. Plastic eroverheen voor de regen, spanbanden en je kunt gaan. En dan 24 uur laten staan voordat je 'm inschakelt.
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: koelkast op de vouwwagen vervoeren
« Reactie #20 Gepost op: december 30, 2012, 07:44:00 pm »

Weet je hoeveel ermee moet als je met 2 jonge kinderen 3 weken op vakantie wilt, en dan lijkt  me de koelkast op de vouwwagen het minste ruimte kosten. En er is niks fijners dan een koelkast  als het warm is.

Questie van keuzes maken.....
Je bent echt niet de enige met 2 kids die 3 weken op vakantie gaat...
gr.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal