Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Waterdichtheid testen vouwwagen  (gelezen 2862 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michel-v

  • Gast
Waterdichtheid testen vouwwagen
« Gepost op: januari 06, 2013, 01:43:20 pm »

Hallo allemaal,

Allereerst aleen de beste wensen voor 2013, dat het maar een mooi campeerjaar word.

Vorig jaar zijn wij met onze Alpenkreuzer op vakantie geweest in Nederland, en tijdens een van de vele regenbuien ontdekte ik een klein vochtig plekje in de wagentent.
Later was het plekje weer dicht, maar om zeker te zijn wil ik de vouwwagen voor dit seizoen goed controleren.

Ik wilde gewoon de tuinsproeier op de wagen zetten, of heeft iemand een betere tip ?

Ik hoor graag van iemand.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: januari 06, 2013, 01:50:09 pm »

Met de sproeier er op zou het moeten lukken lijkt me :J
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: januari 06, 2013, 02:09:47 pm »

hmmm... ik vroeg mij ook al af hoe ik dat eens ging testen bij onze Combi-Camp Flexi. Omdat we deze nieuw krijgen in maart neem ik aan dat het doek nog niet (geheel) waterdicht zal zijn.
Wie heeft ervaring met nieuwe klappers "waterdicht" maken en wat waren de ervaringen?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2013, 03:43:49 pm »

hmmm... ik vroeg mij ook al af hoe ik dat eens ging testen bij onze Combi-Camp Flexi. Omdat we deze nieuw krijgen in maart neem ik aan dat het doek nog niet (geheel) waterdicht zal zijn.
Wie heeft ervaring met nieuwe klappers "waterdicht" maken en wat waren de ervaringen?

Hier zat ik ook al aan te denken voor onze klapper die we in maart mogen ophalen bij de dealer.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

villeke

  • Gast
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2013, 03:54:28 pm »

Hier zat ik ook al aan te denken voor onze klapper die we in maart mogen ophalen bij de dealer.

Wordt de dakota dan jullie nieuwe wagen of wordt het wat anders?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: januari 06, 2013, 03:57:58 pm »

@villeke: dat wordt dan de Dakota. Wel het model van afgelopen jaar, maar helemaal nieuw. Kregen een mooie deal, dus scheelde teveel met het nieuwe model (bovendien waren we er nog niet uit of we de veranderingen wel verbeteringen vonden).
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

villeke

  • Gast
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: januari 06, 2013, 04:04:42 pm »

mooi hoor! en inderdaad is niet iedere verandering een verbetering
 :off nu weer on topic: ik denk dat ik de tuinslang als eerste maar ga proberen tenzij er tzt nog andere ervaringen/ideeen worden genoemd.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: januari 06, 2013, 04:09:49 pm »

:off nu weer on topic: ik denk dat ik de tuinslang als eerste maar ga proberen tenzij er tzt nog andere ervaringen/ideeen worden genoemd.

Tja, ik vrees dat de vouwwagen niet onder de carport past (uitgeklapt tenminste) en om hem nou op straat op te zetten is ook zoiets.... Ga nog even dubben hoe of wat.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: januari 06, 2013, 05:12:09 pm »

hmmm... ik vroeg mij ook al af hoe ik dat eens ging testen bij onze Combi-Camp Flexi. Omdat we deze nieuw krijgen in maart neem ik aan dat het doek nog niet (geheel) waterdicht zal zijn.
Wie heeft ervaring met nieuwe klappers "waterdicht" maken en wat waren de ervaringen?
Je hoeft nieuw tentdoek niet waterdicht te maken. Bij een eerste flinke regenbui kan het doek iets lekken / doorslaan maar dat is 1 keer, daarna is het dicht. Dat is heel normaal bij  nieuw tentdoek.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: januari 06, 2013, 05:38:31 pm »

Wij hebben ook gewoon de eerste regenbui op de camping afgewacht, en geen problemen ervaren, zelfs niet een beetje doorslag oid. Ik zou bij een nieuwe wagen niet thuis al met de tuinslang gaan spelen tenzij je vreselijk warm weer hebt en de wagen weer heel snel droog is...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: januari 06, 2013, 06:25:52 pm »

De ANWB adviseerde om het doek een paar maal nat te maken en weer te laten drogen. Onze Jametic was het eerste jaar ook zo lek als een mandje, balen. Het volgende jaar geen last meer gehad. Wij hadden de pech dat de eerste regenbui in Polen 3 dagen duurde en dan blijft het natuurlijk lekken. Al vaker hoosbuien gehad, maar niets lekt er meer. Alleen nog een keer natte kussens omdat ik vanwege noodweer voorspellingen nog een extra stormband had gespannen over de achterkant. En daaronder sloeg het doek natuurlijk door. Dus doen we niet weer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: januari 06, 2013, 08:14:44 pm »

onze eerste test was met nachtvorst. Niet echt ideaal slaapweer maar de ochtend dauw was voldoende voor een ietsjes natte tent. Gelukkig was het een stralende ochtend met veel zon zodat we droog in konden klappen.
Dus ja, in maart kan je nog alle kanten op met het weer, sowieso raadt ik proefkamperen in NL aan met een nieuwe wagen (een nieuwe keuken heeft immers ook altijd problemen)

Zelf heb ik nooit gehoord dat het water echt door het doek druppelde bij een nieuwe klapper, de lucht in je klapper zal waarschijnlijk iets vochtiger worden.
Gelogd
live life outdoors

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: januari 06, 2013, 08:33:42 pm »

wij hebben ook de eerste regenbui afgewacht. we hebben niets gedaan met tuinslang of iets degelijks. Tuurlijk slaat het iets door maar dat was echt te verwaarlozen en nu.... storten kan het wij zitten droog
Gelogd
Jevipro

villeke

  • Gast
Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: januari 06, 2013, 08:52:45 pm »

Thnx allen. Het beeld wordt duidelijk. Sowieso gaan we in mei lekker d'r op uit en laat een buitje dan maar vallen.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Waterdichtheid testen vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: januari 07, 2013, 05:17:11 pm »

Volgens de vorige eigenaar had de onze nog nooit water gezien. Toen wij wel water kregen bleek hij ook inderdaad op een paar plekken te lekken. Tis net of de vezels zich eerst vol moeten zuigen om daarna uit te kunnen zetten en het " gaatje" te dichten. De regenbuien erna bleef hij mooi dicht en toen hebben we beste buien gehad.

Gewoon gaan met het spul en als het echt te gortig is er mee terug gaan.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal