Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: LPG Gasfels  (gelezen 5149 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jordan.altena

  • Gast
LPG Gasfels
« Gepost op: januari 13, 2013, 01:22:34 pm »

Goedendag,
Wie iemand hoe het precies zit met de rode LPG gasfles.
De een zegt dat hij gewoon gevuld mag worden (in 2010 zou de wet veranderd zijn) de ander zegt het mag niet.
De gasfles zit een beveiliging op, zodat hij mar voor 80% gevuld kan worden.

Ik heb een berekening gedaan en ik kan ongeveer 100 euro in het jaar besparen (we gebruiken veel gas, o.a. ook voor de buitenkeuken)

Groeten Jordan
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: LPG Gasfles (hervulbaar)
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2013, 08:00:48 pm »

hey Jordan,
ik kwam deze toevallig vandaag voor het eerst tegen op de site van Theo Stet (theostet.nl)
http://webwinkel.theostet.nl/kamperen/webwinkel_artikel.php?product_id=1628&cat_id=292

zo te lezen is het nog steeds toegestaan om deze te vullen.

Laat even weten of hij bevalt mocht je tot aanschaf overgaan.

Swede
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2013, 08:12:23 pm door Swede »
Gelogd
live life outdoors

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: LPG Gasfels
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2013, 08:44:03 am »

En bij de pomp staat dan weer "Gasflessen vullen verboden". Heb eens ergens iets gehoord dat het wel mag als de fles/tank vast zit in de auto.
Overigens moet je heel wat gas verstoken eer je de fles hebt terug verdiend. LPG kost ca. 70 cent per liter. Propaan in de groene fles bij Stet kost ongeveer een euro per liter.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Herman A. Kuiper

  • Gast
Re: LPG Gasfels
« Reactie #3 Gepost op: november 12, 2013, 11:30:03 pm »

Om de gasfles van een heftruck te vullen ga je ook met de losse gasfles naar het tankstation en niet met de hele heftruck. Dus gewoon zeggen dat het de gasfles van je heftruck is.
Ik zeg er nooit iets over. Ik doe gewoon de deuren van m'n bestelwagen open vul de fles en reken af, en er is nooit iemand die iets vraagt.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: LPG Gasfels
« Reactie #4 Gepost op: november 13, 2013, 08:29:28 am »


Overigens moet je heel wat gas verstoken eer je de fles hebt terug verdiend. LPG kost ca. 70 cent per liter. Propaan in de groene fles bij Stet kost ongeveer een euro per liter.

Dan vraag ik me af, los van de aanschafprijs, hoeveel gas je wel niet moet verstoken om op 100 euro besparing te komen? Dat gaat al gauw richting 300 kg dan. Of is het verschil t.o.v. Campingaz berekend, dat kost immers al gauw 9 euro per kilo.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: LPG Gasfels
« Reactie #5 Gepost op: november 13, 2013, 08:56:50 am »

Dan vraag ik me af, los van de aanschafprijs, hoeveel gas je wel niet moet verstoken om op 100 euro besparing te komen? Dat gaat al gauw richting 300 kg dan. Of is het verschil t.o.v. Campingaz berekend, dat kost immers al gauw 9 euro per kilo.
Eigenlijk is dit helemaal niet interessant voor als je 3 weken gaat kamperen. Meer voor Campers en mensen met een seizoensplaats waar veel gas wordt gebruikt. Ik heb een collega met een seizoensplaats, die heeft zelfs een boiler in de voortent. Die gebruikwel het een en ander. Heb overigens ook eens iemand gehoord die gebruikte de LPG fles voor zijn bedrijf, maar ook mee op vakantie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re: LPG Gasfels
« Reactie #6 Gepost op: november 13, 2013, 09:11:19 am »

Eigenlijk is dit helemaal niet interessant voor als je 3 weken gaat kamperen. Meer voor Campers en mensen met een seizoensplaats waar veel gas wordt gebruikt. Ik heb een collega met een seizoensplaats, die heeft zelfs een boiler in de voortent. Die gebruikwel het een en ander. Heb overigens ook eens iemand gehoord die gebruikte de LPG fles voor zijn bedrijf, maar ook mee op vakantie.

Daarom vraag ik het me dus ook af: wat voor hoeveelheden gas verstook je dan als je berekent op 100 euro per jaar uit te komen. Vind ik wel degelijk interessant  ;)

(Zelf verstook ik 7,5 kg gas per jaar, met de groene fles kost me dat ongeveer drie keer 6 euro, relatief duur omdat ik de 2,5 kg flessen gebruik. Maar vergeleken met de 90 euro campingaz vind ik dat toch een leuk verschil) 
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: LPG Gasfels
« Reactie #7 Gepost op: november 13, 2013, 10:44:51 am »

Daarom vraag ik het me dus ook af: wat voor hoeveelheden gas verstook je dan als je berekent op 100 euro per jaar uit te komen. Vind ik wel degelijk interessant  ;)

(Zelf verstook ik 7,5 kg gas per jaar, met de groene fles kost me dat ongeveer drie keer 6 euro, relatief duur omdat ik de 2,5 kg flessen gebruik. Maar vergeleken met de 90 euro campingaz vind ik dat toch een leuk verschil)
Wij gebruiken gewoon de 5 kg fles, 2 stuks zelfs. 1 voor de koelbox en 1 voor de keuken. Er gaat altijd een gasstraler mee, maar in Frankrijk nog niet gebruikt. Maar die gebruik ik thuis weer wel op de hobbyikamer. Dan gaat er wel minimaal 1 fles door.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re: LPG Gasfels
« Reactie #8 Gepost op: november 13, 2013, 12:29:09 pm »

Blijft mijn vraag staan hoe je aan een besparing van 100 euro per jaar kan komen door LPG ipv een andere gassoort kan komen...


Maar ik zie nu pas dat de originele vraag al uit januari 2013 stamt, wellicht leest Jordan.Altena inmiddels niet meer mee?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: LPG Gasfels
« Reactie #9 Gepost op: november 13, 2013, 01:30:17 pm »

Blijft mijn vraag staan hoe je aan een besparing van 100 euro per jaar kan komen door LPG ipv een andere gassoort kan komen...


Maar ik zie nu pas dat de originele vraag al uit januari 2013 stamt, wellicht leest Jordan.Altena inmiddels niet meer mee?
Je bent wel een volhouder. :#
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re: LPG Gasfels
« Reactie #10 Gepost op: november 13, 2013, 01:59:07 pm »

Je bent wel een volhouder. :#

Volhoudend wel, oplettend dus wat minder...  ::)  ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: LPG Gasfels
« Reactie #11 Gepost op: november 13, 2013, 04:45:09 pm »

Volhoudend wel, oplettend dus wat minder...  ::)  ;)
Maakt niet uit. Feit is dat je flink wat moet gebruiken wil je 100 euro besparen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal