Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Opblaasbare rand grondzeil  (gelezen 2036 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Opblaasbare rand grondzeil
« Gepost op: januari 19, 2013, 10:45:41 am »

Iemand ervaring met grondzeil met opblaasbare rand? Werkt dit, en weet iemand een adres voor een exemplaar in de maten vd voortent van Trigano Odyssee?(250x390)
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Opblaasbare rand grondzeil
« Reactie #1 Gepost op: januari 19, 2013, 08:51:30 pm »

Ik weet dat het werkt... Bij extreme regenval (tot mijn enkels in het water) ging het drijven, de spullen bleven droog!
De rand is ook stevig genoeg met kleine kinderen die in en uit lopen. Maten zijn volgens mij alleen erg beperkt. Wij hadden er één voor
de Louisiana, deze was ook iets te groot, maar werkte perfect.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Opblaasbare rand grondzeil
« Reactie #2 Gepost op: januari 23, 2013, 11:30:36 am »

Ik ben er ook erg tevreden over. Ik heb niet zulke extreme ervaringen maar heb ook alles met fikse stortbuien in de Alpen (overal stond water, de afvoer kon het niet aan) droog weten te houden.  Sterker nog: ik begrijp al dat gedoe over die inritsbare kuipzeilen niet, dit is net zo effectief, zet minstens zo makkelijk op en is stukken goedkoper. Ik heb zelf een veel te grote maat voor mijn Odyssee; 450 bij 250, foutje bij het kopen, en dat frot ik aan de zijkant achter de keuken weg. Ziet er niet strak uit maar gaat prima. 250x400 is een maat die je zo kan kopen (ik heb de mijne uit Winterswijk) en je volgens mij ook probleemloos kan gebruiken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Opblaasbare rand grondzeil
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2013, 11:43:26 am »

Ik ben er ook erg tevreden over. Ik heb niet zulke extreme ervaringen maar heb ook alles met fikse stortbuien in de Alpen (overal stond water, de afvoer kon het niet aan) droog weten te houden.  Sterker nog: ik begrijp al dat gedoe over die inritsbare kuipzeilen niet, dit is net zo effectief, zet minstens zo makkelijk op en is stukken goedkoper. Ik heb zelf een veel te grote maat voor mijn Odyssee; 450 bij 250, foutje bij het kopen, en dat frot ik aan de zijkant achter de keuken weg. Ziet er niet strak uit maar gaat prima. 250x400 is een maat die je zo kan kopen (ik heb de mijne uit Winterswijk) en je volgens mij ook probleemloos kan gebruiken.
Wij deden het in onze tent gewoon met een dekkleed. Randen opkrullen, altijd alles droog gehouden.
Ik denk dat ons inritsbaar grondzeil in onze Jametic niet moeizamer installeert dan een rand die nog opgeblazen dient te worden. Meteen bij het opzetten inritsen en dan pas afspannen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Qwaqa

  • Gast
Re: Opblaasbare rand grondzeil
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2013, 12:23:59 pm »

Voordat het  :off gaat over rand vs rits,  daar is een draadje over.
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: Opblaasbare rand grondzeil
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2013, 08:18:55 pm »

Hoi,

Misschien nog iets om mee te nemen in je keuze:
Wij gebruiken bewust geen zeil met opstaande rand maar een te groot zeil wat we aan de randen oprollen. Aan de kant van de vouwwagen, rollen we het middelste stuk dat onder de vouwwagen ligt niet op. Op deze manier veeg ik alle kruimets etc uit de voortent zo onder de vouwwagen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal