Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsendrager Thule Freeride 532  (gelezen 2257 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stevie B

  • Gast
Fietsendrager Thule Freeride 532
« Gepost op: januari 24, 2013, 11:37:35 am »

Beste lezers,

 Ik heb al eerder ergens op deze site gelezen over de Thule Freeride 532 als geschikte fietsendrager. Ik zag echter dat deze fietsen van maximaal 17 kilo kan dragen. Wij hebben een Gazelle orange extra, dit is een gangbare fiets (en geen elektrische fiets), maar weegt al 19,8 kilo. Kan deze fiets toch op de Thule freeride of is dat niet aan te raden? Er bestaat ook nog de Thule ProRide, maar die is 2 keer zo duur. Ik hoor graag of iemand ervaring heeft met het vervoer van soortgelijke fietsen op de Freeride.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten,

Steven
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Fietsendrager Thule Freeride 532
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2013, 01:21:32 pm »

Wij zochten voor onze fietsen ook geschikte dakfietsdragers!
onze fietsen zijn ook zwaar, Union bijna 20 kg.
Na veel wikken en wegen, de voors en de tegens hebben wij besloten dat we toch niet zulke zware fietsen boven op de auto willen vervoeren!
Conclusie: helaas, maar we nemen de fietsen niet mee!!
Zie ook ons topic:  http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=10801.msg132248#msg132248
Succes met jullie besluit!
Gelogd

Stevie B

  • Gast
Re: Fietsendrager Thule Freeride 532
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2013, 02:10:27 pm »

Hallo herowebe,

Dank je wel voor je reactie. Wij willen de fietsendragers op de allesdragers van de vouwwagen monteren en zouden de fietsen wel graag mee willen. Ik wacht dus nog even de andere reacties af m.b.t. ervaringen met de Thule Freeride 532. Kan het wel of niet, een fiets van 19,8 kilo?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Fietsendrager Thule Freeride 532
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2013, 02:26:46 pm »

Kan de allesdrager op de vouwwagen het gewicht wel aan? Ook belangrijk. Fietsen zijn tegenwoordig erg zwaar, ondanks het gebruik van lichtere materialen. Komt door de voorvering, naafdynamo's etc. Als je de ruimte van opslag hebt thuis, zou je ook kunnen kiezen voor een paar lichtere fietsen mee te nemen. Paar ATB's bijv.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Stevie B

  • Gast
Re: Fietsendrager Thule Freeride 532
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2013, 02:43:08 pm »

Ja de allesdrager moet het gewicht wel aankunnen. Die heb ik bij de officiele leverancier van Alpenkreuzer onderdelen gekocht: http://www.swiba.nl/vouwwagen.php

Een lichtere fiets erbij nemen is ook een optie, maar ik wacht nog even de andere reacties.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Fietsendrager Thule Freeride 532
« Reactie #5 Gepost op: januari 24, 2013, 03:00:40 pm »

Ik ben zelf ook naar dit soort dragers aan het kijken omdat ik ook fietsen op de vouwwagen mee wil gaan nemen, heb even snel rond zitten kijken op internet naar dit soort dragers en bij een hoop is het max. gewicht 15-18 kg, wel raar als je bedenkt dat een hoop fietsen minimaal 18 kg wegen.
Wat me opvalt is dat bij de fietsendragers(goedkopere merken) voor op de trekhaak het max gewicht 40kg is voor 2 fietsen terwijl het bevestiginssysteem bijna het zelfde is als die van fietsendragers voor 1 fiets die je los monteert.

Het scheel bijna 3 kilo dat je er meer opzet, is dat teveel? Ik weet het niet, je ziet in de vakantie hele volksstammen met fietsendragers met fietsen erop en daar zitten er vast bij die iets meer wegen dan het max toelaatbare gewicht denk ik dan.

Het kan misschien ook zijn dat het max gewicht van die fietsendragers voor 1 fiets berekend is voor als deze bovenop een auto staat, want daar rij je automatisch al harder mee op de snelweg en in de bochten. Met beladen vouwwagen rijd je meestal rustiger op de snelweg en in de bochten, dus ik denk dat de dragers het wel houden, maar goed dat is en blijft een gok.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Fietsendrager Thule Freeride 532
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2013, 03:56:34 pm »

De Pro Ride 591 is iets van 82,00 toch?
Denk niet dat je een lichtere fiets voor het prijsverschil tussen de 2 dragers zult vinden.

Thule producten behouden overigens goed hun waarde (zijn weer goed verkoopbaar mocht je ze niet meer nodig hebben).
Er zijn ook zaken die dragers en skiboxen verhuren, misschien verhuren ze ook zulke dragers?
Gelogd
live life outdoors

Stevie B

  • Gast
Re: Fietsendrager Thule Freeride 532
« Reactie #7 Gepost op: januari 24, 2013, 07:35:46 pm »

Bedankt voor alle reacties, als de prijs 82 euro is voor de Thule Proride, dan valt het prijsverschil wel mee. Ik denk dat ik dan toch voor de ProRide ga, kunnen de huidige fietsen mee en dat scheelt weer de aanschaf van nieuwe fietsen.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Fietsendrager Thule Freeride 532
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2013, 09:21:44 pm »

Het scheel bijna 3 kilo dat je er meer opzet, is dat teveel? Ik weet het niet, je ziet in de vakantie hele volksstammen met fietsendragers met fietsen erop en daar zitten er vast bij die iets meer wegen dan het max toelaatbare gewicht denk ik dan.
Ik heb vorig jaar de freeride 532 gekocht en eigenlijk nooit op het maximum gewicht van de fiets gelet, geen idee wat die van mij weegt, weliswaar een alu frame, maar vermoedelijk ook niet lichter dan 17kg. Hij staat prima stabiel op de drager en verder sluit ik me bij bovenstaande quote aan.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Fietsendrager Thule Freeride 532
« Reactie #9 Gepost op: januari 29, 2013, 10:12:22 pm »

als er 1 schaap.... :I

in hoeverre zou de verzekering dat eigenlijk dekken als er een drager met inhoud afvliegt en blijkt dat er niet juist beladen is?
Heb het gelukkig nooit gezien of gehoord maar het zal je maar gebeuren zeg. En in Frankrijk mogen de cara rijders tegenwoordig ook 130, nog meer luchtweerstand.
Gelogd
live life outdoors

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Fietsendrager Thule Freeride 532
« Reactie #10 Gepost op: januari 31, 2013, 09:21:00 pm »

Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan, ben er altijd vanuit gegaan dat een fietsendrager een normale fiets moet kunnen dragen, niet dat ik een carbon fiets moet aanschaffen omdat het anders te zwaar wordt voor de drager...  ::)
Ik gebruik ze alleen in NL, dus harder dan 90km/u rij ik dan ook niet.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal