Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: COC keuring??  (gelezen 13113 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cdr

  • Gast
COC keuring??
« Gepost op: april 02, 2013, 09:08:18 am »

Lees ik bij nieuws commercieel, dat een nieuwe vouwwagen nu ook een coc keuring moet krijgen. Iets met europese regelgeving. http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11345.0

Ik heb hier niets over gehoord bij de aankoop van onze vouwwagen, een paar weken terug. Is dit zaak van de dealer om te regelen, of kun je straks als eigenaar met je vouwwagen naar een keuring( met bijbehorende kosten) :N

En heb je een probleem als je geen keuring op je nieuwe vouwwagen hebt?

Wie weet hier meer over te vertellen?
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: COC keuring??
« Reactie #1 Gepost op: april 02, 2013, 09:42:22 am »

ja, zonder zo'n keuring mag je er niet meer mee de weg op.

Mooi verhaal, lijkt inderdaad ook echter wanneer het niet direct op 1 april geplaatst wordt.... WW


edit: kom het nieuws echter op meerdere sites tegen, had wel een goede grap kunnen zijn....
« Laatst bewerkt op: april 02, 2013, 09:52:13 am door Swede »
Gelogd
live life outdoors

Cdr

  • Gast
Re: COC keuring??
« Reactie #2 Gepost op: april 02, 2013, 09:52:20 am »

Als het een grap is, ben ik er met open ogen ingetuind, maar ik denk niet dat het een grap is.... :?
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: COC keuring??
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2013, 10:10:52 am »

wat ik zo snel tegenkom is dat het bij nieuwe aanhangers meegeleverd wordt (zou moeten worden) en op oudere wagens (voor oktober 2012) niet van toepassing is.

Gelogd
live life outdoors

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: COC keuring??
« Reactie #4 Gepost op: april 02, 2013, 11:12:53 am »

wat ik zo snel tegenkom is dat het bij nieuwe aanhangers meegeleverd wordt (zou moeten worden) en op oudere wagens (voor oktober 2012) niet van toepassing is.

Laten wij onze wagen nu net hebben betaald vóór 1 oktober 2012 (ivm BTW-verhoging).   ;)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

jackodb

  • Gast
COC keuring??
« Reactie #5 Gepost op: april 02, 2013, 12:18:26 pm »

Laten wij onze wagen nu net hebben betaald vóór 1 oktober 2012 (ivm BTW-verhoging).   ;)

En dan ook geleverd, neem ik aan. Het gaat immers om de afleverdatum.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: COC keuring??
« Reactie #6 Gepost op: april 02, 2013, 04:33:29 pm »

En dan ook geleverd, neem ik aan. Het gaat immers om de afleverdatum.
Hoe definiëer jij 'afleverdatum'? Op het moment dat Ccindy betaald heeft, is het eigendom formeel van verkoper naar koper overgegaan. De wagen is als ik me haar verhaal van toen kan herinneren, na die tijd slechts gestald bij de dealer. Maar de formele levering (overdracht van eigendom door betaling van de factuur) had daarvoor al plaatsgevonden. Het was vóór die datum dus haar eigendom.  I:
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: COC keuring??
« Reactie #7 Gepost op: april 02, 2013, 05:30:41 pm »

Lees hier ff verder...http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11345.0 je bedoelt dit verhaaltje
Gelogd

jackodb

  • Gast
COC keuring??
« Reactie #8 Gepost op: april 02, 2013, 06:07:13 pm »

Lees hier ff verder...http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11345.0 je bedoelt dit verhaaltje

Inderdaad, en ook bij verder zoeken naar CoC certificaten, wordt steeds gesproken over geleverde aanwagens. Wat dan precies de definitie is in dit verhaal, weet ik niet.

Maar ik kan me voorstellen dat 'formeel eigendom' niet exact hetzelfde als 'fysiek afgeleverd', al zal daar meestal niet veel verschil in zitten.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
COC keuring??
« Reactie #9 Gepost op: april 02, 2013, 06:56:32 pm »

Ik wilde hetzelfde zeggen als Frankie. Factuur staat op 30 september 2012. Er staat nergens wanneer ik hem daadwerkelijk heb opgehaald. Betaling is ook voor 1 oktober geweest en ipv bij mijn eigen stalling stond hij gewoon een half jaar gratis gestald bij De Wit.
Hij stond er overigens ook fysiek al die tijd, want het is een 2012 model die ze nog op voorraad hadden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

villeke

  • Gast
COC keuring??
« Reactie #10 Gepost op: april 02, 2013, 07:07:47 pm »

Volgens mij klopt dit niet of ik begrijp het niet.
Volgens goedingelichte RDW bron geldt een dergelijke verklaring typegoedkeuringsgegevens alleen voor voertuigen die kentekenplichtig zijn en dat is een VW over het algemeen niet. Het identiteitsnummer van onze flexi begint trouwens wel op een vergelijkbare manier zoals in het Roadmaster bericht is vermeld: XL9AKA.........
AK zal wel voor aart kok staan.
Samengevat: ik kan geen enkele aanwijzing vinden die enig vermoeden geeft dat den dergelijke typegoedkeuring verplicht is sinds genoemde datum.
Gelogd

jackodb

  • Gast
COC keuring??
« Reactie #11 Gepost op: april 02, 2013, 08:14:34 pm »

Hier staat er wel ook iets over al is het heel weinig.

http://www.a1aanhangwagens.nl/weetjes.html


Gelogd

Richard

  • Gast
Re: COC keuring??
« Reactie #12 Gepost op: april 02, 2013, 08:22:53 pm »

Les hier verder hestocon
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: COC keuring??
« Reactie #13 Gepost op: april 02, 2013, 09:12:54 pm »

Les hier verder hestocon
Hierin wordt gesproken over "nieuw te registreren aanhangwagens". Aanhangers (en de meeste vouwwagens) tot 750 kg. zijn niet voorzien van een eigen kenteken en worden dus niet geregistreerd volgens mij.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.298
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: COC keuring??
« Reactie #14 Gepost op: april 02, 2013, 09:15:42 pm »

Volgens mij klopt dit niet of ik begrijp het niet.
Volgens goedingelichte RDW bron geldt een dergelijke verklaring typegoedkeuringsgegevens alleen voor voertuigen die kentekenplichtig zijn en dat is een VW over het algemeen niet. Het identiteitsnummer van onze flexi begint trouwens wel op een vergelijkbare manier zoals in het Roadmaster bericht is vermeld: XL9AKA.........
AK zal wel voor aart kok staan.
Samengevat: ik kan geen enkele aanwijzing vinden die enig vermoeden geeft dat den dergelijke typegoedkeuring verplicht is sinds genoemde datum.

In duitsland zijn alle aanhangers kentekenplichtig.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal