Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: COC keuring??  (gelezen 13235 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: COC keuring??
« Reactie #60 Gepost op: april 08, 2013, 12:19:52 pm »

Ze zijn bij overheidsinstanties als het RDW een meester in het antwoord geven op vragen die niet gesteld zijn.

Je zou ook op z'n minst verwachten dat de letters COC of de term 'gelijkvormigheidsattest' in het antwoord voor zouden komen.
Volgens mij is dat namelijk de crux. Zo's attest is een verklaring dat de betreffende aanhanger een aanhanger is die overeenkomt met de typegoedkeuring die voor die betreffende aanhanger geldt.
 
In Jip- en Janneketaal zou dat volgens mij moeten betekenen dat erop staat dat de aanhanger met het serienummer ABC000 typegoedgekeurd is, met een verwijzing naar de gegevens van de typegoedkeuring XYZ999 zoals de fabrikant die bij het RDW (of een andere instantie) heeft laten uitvoeren.

Overigens verwijzen 99 van de 100 search results op dit gebied naar Belgische sites. Kennelijk heeft men de Europese wetgeving daar sneller overgenomen dan in Nederland
« Laatst bewerkt op: april 08, 2013, 12:25:11 pm door Frankie »
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: COC keuring??
« Reactie #61 Gepost op: april 08, 2013, 12:52:09 pm »

Exact hetzelfde antwoord gekregen en daar hoort volgens mij een andere vraag bij.

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.335
Re: COC keuring??
« Reactie #62 Gepost op: april 08, 2013, 01:54:41 pm »

haha.
Daar zit gewoon iemand vragen te beantwoorden met behulp van standaard alinea's die hij tot 1 mail maakt.  Over de COC is nog geen standaard antwoord voor handen.

zou men bij de Bovag misschien meer weten?
Exact hetzelfde antwoord gekregen en daar hoort volgens mij een andere vraag bij.



Gelogd
Adventure Awaits

Cdr

  • Gast
Re: COC keuring??
« Reactie #63 Gepost op: april 10, 2013, 06:58:19 pm »

Ook via Erica Zeist ligt de vraag bij Aart Kok.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: COC keuring??
« Reactie #64 Gepost op: april 10, 2013, 09:22:26 pm »

« Laatst bewerkt op: april 10, 2013, 09:37:13 pm door GJT »
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: COC keuring??
« Reactie #65 Gepost op: april 10, 2013, 09:47:41 pm »

Volgens mij is dat precies wat er bedoeld wordt.
Gelogd

villeke

  • Gast
COC keuring??
« Reactie #66 Gepost op: april 10, 2013, 11:14:30 pm »

http://www.holtkamper.nl/Nieuws.html?cId=Nieuws&rId=33

Wordt dit nu bedoeld?
Inderdaad en het is potdikkeme nog een RDW document ook!! Ik heb zelf nog geen antwoord van de VWS of AK. Morgen maar eens bellen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: COC keuring??
« Reactie #67 Gepost op: april 10, 2013, 11:48:26 pm »

Inderdaad en het is potdikkeme nog een RDW document ook!! Ik heb zelf nog geen antwoord van de VWS of AK. Morgen maar eens bellen.
Ik denk dat je het bericht nog even goed moet lezen. Natuurlijk is dit een RDW document, want dit is de typegoedkeuring van het RDW. Dit is geen COC!
De leverancier kan/moet op basis van die typegoedkeuring een COC afgeven, maar COC's worden NIET door het RDW afgegegeven. Het COC is een verklaring dat de betreffende aanhanger/onderstel overeen komt met de aan de producent afgegeven typegoedkeuring.
Anders gezegd: het document wat je daar ziet is door het RDW afgegegeven aan en in bezit van de maker (in dit geval dus Holtkamper). Maar het is geen COC.

Holtkamper zegt dat zelf ook duidelijk:

"Holtkamper is als Europees producent erkend, hierdoor zijn wij in staat om alle modellen tenttrailers met een EG Certificaat Van Overeenstemming (CVO) te leveren."

"Dit CVO is het 'geboortebewijs' van het voertuig en de verklaring van conformiteit met de type-goedkeuring van de EC. "


Nou is dat "als Europees producent erkend" volgens mij een beetje opgeklopte marketingpraat, want als elke leverancier van aanhangers vanaf een bepaalde datum verplicht is een CVO af te geven, moeten ze dus allemaal 'als Europees producent erkend' zijn. Je mag je dan afvragen door wie en op welke manier ze erkend worden. En volgens mij is daar maar één antwoord op, namelijk "door een typegoedkeuring door het RDW".  I:
« Laatst bewerkt op: april 10, 2013, 11:50:21 pm door Frankie »
Gelogd

villeke

  • Gast
COC keuring??
« Reactie #68 Gepost op: april 11, 2013, 06:33:22 am »

Dat bedoel ik ook. Het betreft logischerwijs een typegoedkeuring door de RDW want de RDW is de keuringsinstantie. Maar dat betekent tevens dat de RDW en in dit geval ook HK precies (zouden moeten) weten wat wordt bedoeld met de door forumleden gestelde vragen. De gegeven antwoorden en nog steeds niet gekregen antwoorden doen echter anders vermoeden.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: COC keuring??
« Reactie #69 Gepost op: april 12, 2013, 05:12:44 pm »

Ik kreeg de volgende reactie van onze Jamet dealer:

 
Na een rondgang van importeur naar Bovag en RDW zijn we er uit dat de COC geen verplichting is in Nederland en hoeft derhalve ook niet verstrekt te worden.
Er is door ons bedrijf  nog nooit een COC verstrekt voor wagens onder de 750 KG.
 
U heeft een bericht gelezen waarin Holkamper aangeeft de COC mee te leveren, dit wordt gebracht onder mom van verhoging van de kwaliteit.
Dit is echter niet zo. Het is puur een type goedkeuring en zegt niets over de kwaliteit. Holtkamper heeft de COC nodig om de wagens op de buitenlandse markten te kunnen aanbieden.
 
Zonder dit document worden ook de tempo 100km certificaten afgegeven door de TUV. Jamet voldoet aan alle voorwaarden en vele klanten rijden inmiddels rond met deze 100 KM sticker.
 
Wij kunnen u de COC desgewenst aanbieden tegen de kosten die ons daarvoor in rekening worden gebracht door de fabrikant.
Dit zullen administratie kosten en leges kosten zijn. Pas na aanvraag weten wij hoe hoog deze zijn.
 
Wij kunnen  de COC aanvragen op het moment dat wagen bij ons binnen is. Deze is dus bij aflevering nog niet voorhanden.
 
Laat u even weten of u werkelijk de COC nodig heeft.
 
Met vriendelijk groeten,
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: COC keuring??
« Reactie #70 Gepost op: april 12, 2013, 05:38:37 pm »

Na een rondgang van importeur naar Bovag en RDW zijn we er uit dat de COC geen verplichting is in Nederland en hoeft derhalve ook niet verstrekt te worden.
Ik denk dat ze de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Het is Europese wetgeving. En dus moet Nederland daarin volgen. Het eerste de beste ongeremde Jacobse en Van Es-bakkie wordt nota bene geleverd met CoC attest en grote vouwwagenleveranciers weten van toeten noch blazen...

Citaat
Wij kunnen  de COC aanvragen op het moment dat wagen bij ons binnen is. Deze is dus bij aflevering nog niet voorhanden.
 
Laat u even weten of u werkelijk de COC nodig heeft.

Het is niet een kwestie van nodig hebben. Volgens mij zijn ze gewoon verplicht om het erbij te leveren omdat je 'm strikt formeel bij controle moet kunnen laten zien.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2013, 05:42:34 pm door Frankie »
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: COC keuring??
« Reactie #71 Gepost op: april 12, 2013, 06:53:54 pm »


Wie het weet mag het hier posten.... Ik heb in elk geval bewijs dat de fout dan bij de dealer ligt.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: COC keuring??
« Reactie #72 Gepost op: april 12, 2013, 06:59:11 pm »

ik heb vandaag een reminder naar de VWS gestuurd want heb nog steeds geen antwoord. wordt dus nog vervolgd...... :**
Gelogd

Linor

  • Gast
Re: COC keuring??
« Reactie #73 Gepost op: april 13, 2013, 10:19:31 am »

Antwoord vanuit holtkamper:

Citaat
Achteraf uitgeven van een CVO is helaas niet mogelijk, alle vanaf nu nieuw te bouwen wagens worden uitgeleverd met een CVO.

Een CVO  is nog niet verplicht voor Holtkamper tenttrailers, omdat deze door het RDW zijn aangemerkt in een categorie, waarvoor ingangsdatum oktober 2014 geldt.
Gelogd

Cdr

  • Gast
Re: COC keuring??
« Reactie #74 Gepost op: april 22, 2013, 09:26:57 am »

reactie van Erica(zat al even in mijn mailbox, maar ik was zelf op pad :)):

Er heerst momenteel nog veel onduidelijkheid over deze verklaring.
Zelfs de RWD kan hier nog geen duidelijk antwoord op geven.
Volgens onze branchevereniging is de COC verklaring daadwerkelijk verplicht vanaf oktober 2014.
Op dit moment zijn er nog geen verklaringen. Aart kok is wel bezig om deze te maken.
Hierbij zijn zij ook afhankelijk van hun leveranciers.
De vouwwagen zal dus nog worden afgeleverd zonder verklaring.
Overigens is er nog merk dat wij verkopen, wat wel met verklaring geleverd word.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.


Dus voorlopig nog geen COC bij Aart Kok wagens.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal