Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: opzetten met regen  (gelezen 4282 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jampie79

  • Gast
opzetten met regen
« Gepost op: april 08, 2013, 05:23:07 pm »

Hallo,

wij gaan voor de aller eerste keer kamperen met een vouwwagen.nu speelt er 1 gedachten door mijn hoofd over wat nou als ik op de camping aankom met mijn gezinnetje en het regent pijpestelen?wat kun je dan het beste doen qua opzetten vouwwagen en voortent.krijg je alles sjompnat zeker?wie heeft hier ervaring mee?
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: opzetten met regen
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2013, 05:53:50 pm »

ik zou zeggen gewoon even wachten tot het droog is of minder hard regent. Voor dat wij een vouwwagen hadden trokken we rond met een tent en maakten het meermaals mee dat we aankwamen met een bui. Even wachten en genieten van een  W:aan de bar en als het droog werd op het gemak de tent opzetten  :**
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: opzetten met regen
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2013, 05:57:48 pm »

1e inderdaad wachten tot droog weer.
als dit te lang duurt, de kids in de auto, de wagen rustig opzetten.
doe de luifel als het droog is...kan je toch slapen
(ligt wel aan wat voor vouwwagen je hebt, er zijn er bij waarbij je eerst de binnentent moet opzetten.
Da;s lastig.)
Gelogd

jampie79

  • Gast
Re: opzetten met regen
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2013, 06:00:46 pm »

we hebben een jamet lousiana,bedankt voor de tips
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: opzetten met regen
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2013, 07:33:12 pm »

Ik zou denk ik ook het liefst voor de geduld is een schone zaak optie gaan. Wagen afkoppelen en op zoek naar de supermarkt voor de boodschappen, of naar een bekend snelrestaurant gaan en daar de avondmaaltijd nuttigen, als het tijd ervoor is.

Mocht het toch nog blijven regenen, en dat kan, dan is het natuurlijk zaak om de matrassen zoveel mogelijk droog te houden. Natte matrassen slapen niet lekker. Bij de Cabanons is het zo dat het mechanisme ervoor zorgt dat dat zo is, dat is mijn ervaring tenminste met de omgekeerde variant: met regen inklappen.

Waar wij wel tegen aan zouden lopen is dat je het grondzeil moet neerleggen, dan de tent erovereen en vastritsen. Afhankelijk van hoe soepel dit dan gaat, want in de regen gaan dingen niet zo makkelijk. Je wordt snel mopperig en sjagerijnig. 'Accepteren' is dan het toverwoord   :P

Mocht de de spullen nog willen of moeten uitpakken, de auto achteruit zo dicht mogelijk tegen de tent aan parkeren, klep open en dan kan je het e.e.a. er droog uit krijgen.

Leuk kunnen we het niet maken, en ook niet makkelijker.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: opzetten met regen
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2013, 07:42:25 pm »

Heb tot nu toe gelukkig alleen 1 keer meegemaakt dat we in moesten pakken met regen, met opzetten gelukkig nog niet meegemaakt. Niet leuk maar wachten was ook geen optie gezien de vooruitzichten, toen hebben we ook allebei regenjas, korte broek en slippers aangetrokken en alles nat ingepakt en toen alles klaar was even snel wezen douchen en droge kleren aangetrokken, zou hetzelfde denk ik ook doen met opzetten als je geen andere keus meer hebt.
Gelogd

jampie79

  • Gast
Re: opzetten met regen
« Reactie #6 Gepost op: april 08, 2013, 07:47:46 pm »

hoi

ok,bedamkt voor de reacties,het beste er maar van hopen dan.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: opzetten met regen
« Reactie #7 Gepost op: april 08, 2013, 08:30:47 pm »

Ik zet hem gewoon op in de regen.
Als het met bakken eruit komt wacht ik wel tot het ergste voorbij is.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: opzetten met regen
« Reactie #8 Gepost op: april 08, 2013, 09:27:02 pm »

Gewoon afwachten tot het ergste voorbij is. Voordeel van aankomen met regen is wel dat je goed kunt zien waar de kuilen / plassen zitten. Kan je daar mooi rekening mee houden bij het plaatsen van je vouwwagen. Ook hier heeft ieder nadeel weer een voordeel.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

jozefien

  • Gast
Re: opzetten met regen
« Reactie #9 Gepost op: april 08, 2013, 10:45:41 pm »

Vorig jaar hebben wij mee gemaakt dat het flink regende bij aankomst op de camping.
We zijn toen eerst maar wat gaan eten en later toen het nog mot regende hebben we over de camping gedwaald op zoek naar het mooiste plekje
 S`avonds tegen 7 uur was het pas echt droog en hebben we de boel uitgeklapt.


Gelogd

Cdr

  • Gast
Re: opzetten met regen
« Reactie #10 Gepost op: april 08, 2013, 11:34:17 pm »

vind persoonlijk opzetten met regen niet zo'n ramp. Tussen de buien door, die tent droogt wel weer. En bij een enorme hoosbui wachten tot het over is. Afbreken met regen is veel minder fijn. Alles nat,  :ca
En dan heeft geen zin om te wachten, die tent is meestal niet zo snel droog. Dan weet je dat je thuis of onderweg nog vaak open staat te klappen om de tent te drogen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: opzetten met regen
« Reactie #11 Gepost op: april 09, 2013, 06:21:32 am »

Daarom leggen wij zo weinig mogelijk boven op de Jametic. dan is het op de camping op de plaats zetten en open klappen. wordt weinig nat buiten de tent. Grondzeil e.d. kan ook binnen. Zelf nat worden is geen probleem, loop toch in korte broek en T shirt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: opzetten met regen
« Reactie #12 Gepost op: april 09, 2013, 08:53:56 am »

@Jellejawa: dat proberen wij ook, echter er liggen bij ons voor 5 personen stoelen op de wagen en het grondzeil. Dat vinden wij prima (nog geen heftige regen meegemaakt met opbouwen) maar ik zou niet weten waar we de stoelen anders moeten laten. Hebben jullie niet of weinig (en wat is weinig) op de wagen liggen?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: opzetten met regen
« Reactie #13 Gepost op: april 09, 2013, 07:48:43 pm »

Al meerdere keren in regen (varierend van miezer tot hoosbui) tent opgezet.
Bij ons ligt standaard plastic over de matrassen bij inklappen.
Grondzeilen liggen in disselbak.
Binnen 2 minuten na afhalen van het afdekzeil van de wagen staat de tent droog.
Van binnenuit kuipzeil erin zetten.
En dan lekker natworden om alle haringen er in te krijgen... dat natworden gebeurt eigenlijk altijd (regen en/of zweet  ::)
Uitladen van de auto liefst tussen buien door.  Hoewel dat ook wel snel te doen is. 5 tassen uit dakkoffer, 2 kratten en 1 kennel uit auto.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: opzetten met regen
« Reactie #14 Gepost op: april 09, 2013, 08:00:30 pm »

@Jellejawa: dat proberen wij ook, echter er liggen bij ons voor 5 personen stoelen op de wagen en het grondzeil. Dat vinden wij prima (nog geen heftige regen meegemaakt met opbouwen) maar ik zou niet weten waar we de stoelen anders moeten laten. Hebben jullie niet of weinig (en wat is weinig) op de wagen liggen?
Hebben het nog niet echt meegemaakt, wel het inklappen in de regen. Dan gaat er wel een dunne folie over het bed. Bij ons liggen ook wat stoelen op de wagen en wat zeiltjes die onder het kuipzeil gaan. Die zou in geval van regen over de stoelen kunnen. En anders worden de stoelen maar nat. Handdoek er in en je zit weer aardig droog. Wij hebben in de Jametic, op de bankjes, planken liggen. De tent blijft daarop liggen. Op die plankjes liggen veel spullen als kuipzeil en andere platte zaken. Die worden dus nooit nat omdat ze onder de tent liggen. Door die planken kunnen we ook spullen in en uit de wagen halen zonder de tent open te klappen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal