Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: wat pak je allemaal in in de vouwwagen en wat doe je in de auto?  (gelezen 3507 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: wat pak je allemaal in in de vouwwagen en wat doe je in de auto?
« Reactie #15 Gepost op: april 21, 2013, 10:18:16 am »

Wij hebben een gezin van 3, een mazda 5, en een Holtkamper Kyte. In de auto alleen de tafel en stoelen, de kindertent tussen de bank en voorstoelen, en de koelbox. Rest in de Kyte.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: wat pak je allemaal in in de vouwwagen en wat doe je in de auto?
« Reactie #16 Gepost op: april 21, 2013, 03:22:15 pm »

Wij rijden een mazda 5, Aart Kok Kavango en gaan met z'n 5-en naar Frankrijk lekker rondtoeren. In de vouwwagen stoppen wij alles behalve dat wat we onderweg nodig zouden kunnen hebben. Omdat in de klapper meer ligt dan in de auto, kan ik beter zeggen wat er in de auto ligt:
  • een reistas met kleding voor 1 dag en de toilettas
  • de campingtafel omdat die niet in de klapper past
  • uiteraard een koelbox met broodjes, fruit en drinken
  • zakken met snoep en andere snaai
  • handzeep, ontsmettingsmiddel, ehbo tas, afvalzakjes
  • reiskaarten en de waardetas
  • loopfietsjes voor de jongens (passen ook niet in de klapper)

In de disselbak heb ik alles liggen om de vouwwagen op te kunnen zetten, plus wat andere zooi die daar nog in past als afwasbak, emmer e.d. En de disselbak gebruik ik om de kogeldruk van de vouwwagen te regelen. Dat doe ik met een jerrycan met water voor het creƫeren van meer druk als dat nodig is. Dat is al gauw 20 kilo extra en dat tikt wel lekker aan. Trouwens ook een zak haringen doet een hoop!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: wat pak je allemaal in in de vouwwagen en wat doe je in de auto?
« Reactie #17 Gepost op: april 21, 2013, 05:47:11 pm »

Wij hebben een Opel Astra station en een oude Alpen Kreuzer. Ik probeer altijd zoveel mogelijk in de vouwwagen te doen, want ik haat het als de auto vol teringzooi zit, dat rammelt vaak en werkt me tijdens de reis op mijn zenuwen.

Wij hebben globaal twee beladingsschema': de eerste op de reis van huis naar eerste vakantieadres en de terugreis:

- Stoelen en tafel, gasfles, en gereedschap (potenslinger en plankjes enzo) in de vouwwagen. De rest, kleding en eten gaat in de auto. Past dan ordelijk achterin. Eten gaat in een klapkrat (die op vakantie dient om boodschappen mee te doen). Kleding in twee sporttassen. Er is ook nog een sporttas met kussens en beddengoed. Schoenen gaan ernaast. De koeling komt op de achterbak van de auto.

Voor de reizen in de vakantie, dus van de ene naar de andere locatie: Beddengoed op het bed meeklappen, Eten in de kisten onder de bankjes in de vouwwagen en in de keuken, tafel en stoelen, gasfles en gereedschap in de vouwwagen. Koeling op de achterbank van de auto en de sporttassen met kleding en de schoenen achterin.

Werkt tot nu toe prima. Kanttekening is wel dat wij (nog) geen kinderen hebben, en dus erg licht kunnen reizen.
Gelogd

jampie79

  • Gast
Re: wat pak je allemaal in in de vouwwagen en wat doe je in de auto?
« Reactie #18 Gepost op: april 21, 2013, 06:44:14 pm »

hoi

bedankt voor de tips,ik heb hem vanmiddag ingepakt en idd alle kampeerspullen gaan in mijn jamet lousiana.
ik heb de kofferbak vd auto nu vrij voor kleding en beddegoed.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: wat pak je allemaal in in de vouwwagen en wat doe je in de auto?
« Reactie #19 Gepost op: april 21, 2013, 08:17:50 pm »

Wij hebben hem dit weekend voor het eerst helemaal ingepakt zoals we hem willen hebben (zijn wezen proefkamperen). Alles wat we met kamperen nodig hebben ligt in de vouwwagen (en blijft daar ook in liggen), bedden zijn opgemaakt (we gaan over 10 dagen weg, aan het eind van de vakantie was ik dan weer, zodat het weer schoon op het bed kan voor het volgende uitje). De disselbak is voor de helft leeg (ligt alleen een opvouwbare bolderkar en een gastank in) voor dingen als kleding, of dingen die we onderweg nodig hebben. De koelbox gaat in de auto (die houden we tussen de vakanties thuis omdat dat nog wel eens handig is bij een feestje of bbq), net als de vouwfiets en het fietsje van onze zoon.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal