Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: trekkende auto goed genoeg?  (gelezen 1866 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mel-6

  • Gast
trekkende auto goed genoeg?
« Gepost op: april 22, 2013, 12:31:36 pm »

Hallo allemaal,

wie heeft er ervaring met een Ibiza St ( 1.2tdi ecomotive ) of vergelijkbare auto met vouwwagen in het buitenland? prestaties etc..... kun je makkelijk meekomen op de autowegen, bergen etc....

ben benieuwd

Ronald
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: trekkende auto goed genoeg?
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2013, 12:40:07 pm »

Wat ik heb gelezen zou de auto het moeten doen.
Op stijle hellingen FF terug schakelen denk ik.
Kijk eens op www.caravantreker.nl je kan daar ook voor vouwwagen kiezen.:)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: trekkende auto goed genoeg?
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2013, 01:29:52 pm »

caravantrekker. met dubbel K

Citaat
De Seat Ibiza ST - 1.2 TDI Ecomotive met een beladen Bagagewagen (achter normale personen auto) van 750 kg met een gewichtsverhouding van 55%, is een uitstekende en prettige combinatie!

U kunt zeer goede prestaties verwachten van deze combinatie. U kunt heel comfortabel rijden en u heeft (ook bij lagere toerentallen) voldoende reserves om goed te kunnen trekken. Op de vlakke weg kunt u zeer goed met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling vanaf 80 km/u goed bruikbaar zal zijn.

Op autobaan hellingen (zoals bij Luik) kunt u als eerste boven zijn. Op steile hellingen heeft u meer dan voldoende kracht om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een echt steile helling dan heeft u ruim voldoende kracht om weg te rijden, mits u voldoende tractie heeft.
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: trekkende auto goed genoeg?
« Reactie #3 Gepost op: april 22, 2013, 01:31:56 pm »

hartelijk dank voor de reactie  :)
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: trekkende auto goed genoeg?
« Reactie #4 Gepost op: april 22, 2013, 01:45:28 pm »

Zo zie je maar, het zit hem niet in de PK's maar in het koppel. Deze Seat heeft een koppel van 180nm. Wat vergelijkbaar is met een 2.0 benzine van vroegah.
Gelogd

Lettie

  • Gast
Re: trekkende auto goed genoeg?
« Reactie #5 Gepost op: april 22, 2013, 02:46:43 pm »

Ja hoor, zelf in bezit van deze auto en vorig jaar naar Z-Frankrijk mee gereden met de vouwwagen erachter en dakkoffer erop. Nergens problemen gehad, een hele stabiele combi. Natuurlijk moet je op de steilere stukken wel eens terugschakelen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. En ondanks dat 'ie dus volledig was bepakt en bezakt en we gewoon vlot hebben doorgereden reden we gemiddeld over het hele stuk nog steeds een nette 1:13.   
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: trekkende auto goed genoeg?
« Reactie #6 Gepost op: april 22, 2013, 04:07:47 pm »

Hier en daar is deze motor op het forum al eens vaker langs gekomen in de Fabia en daar scheen het allemaal vrij goed te gaan. Toch zul je denk ik wel een beetje moeten opletten bij hellingen en als je op cruise control rijdt. Je hebt er dan geen erg in dat de auto flink moet trekken. Krijgt het dan flink voor de kiezen. Tenslotte is het geen overbemeten motor. Deze motor vind het ook niet zo fijn bij 80 in de 5 heb ik zelf gemerkt bij een proefrit, net te weinig toeren. Het verbruik zal inderdaad fors toenemen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mel-6

  • Gast
Re: trekkende auto goed genoeg?
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2013, 03:16:19 pm »

mooi deze reacties......

thanks
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: trekkende auto goed genoeg?
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2013, 03:17:29 pm »

hallo Lettie,

die dakkoffer, had je die op de auto of op de vouwwagen?

Ronald
Gelogd

Lettie

  • Gast
Re: trekkende auto goed genoeg?
« Reactie #9 Gepost op: april 23, 2013, 04:47:47 pm »

De dakkoffer zat op de auto. Een flinke koffer van ruim 400 liter. Natuurlijk wel het gewicht goed verdeeld, voor de meest optimale kogeldruk.

Wat Jellejawa schrijft klopt: steile stukken doe je niet in de cruise control, dan moet je wel even schakelen. Maar ja, dat zijn maar een paar stukjes (tenzij je van plan bent om echt flink de bergen in te gaan, dan schakel je dus wat meer). Op de rechte stukken zoefte het goed door; je kan er moeiteloos 130 km/uur mee rijden, als je dat zou willen. Voor ons was het alleszins acceptabel. Je trekt tenslotte maar een paar dagen per jaar een klapkar mee en voor de rest van het jaar heb je er een fijne zuinige en niet al te dure auto aan (ik had als ondernemer indertijd nog allerlei fiscale voordeeltjes). Al kan ik me heus voorstellen dat er mensen zijn die niet zo veel hebben met zo'n type auto en liever een wat stoerdere motor hebben. Da's een keuze.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: trekkende auto goed genoeg?
« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2013, 06:00:12 pm »

Zo zie je maar, het zit hem niet in de PK's maar in het koppel. Deze Seat heeft een koppel van 180nm. Wat vergelijkbaar is met een 2.0 benzine van vroegah.
Deze Seat mag 1000 kg geremd trekken, heeft 75 Pk en idd een koppel van 180 Nm, dus dat mag geen enkel probleem zijn.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal