Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Weerplekken / schimmel verwijderen uit slaapcabinedoek  (gelezen 5274 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Myl?ne

  • Gast
Re: Weerplekken / schimmel verwijderen uit slaapcabinedoek
« Reactie #15 Gepost op: april 25, 2013, 11:42:53 am »

Tja, tot een paar jaar geleden had van HG schimmel en weer vlekken verwijderaar voor textiel, dit is uit de handel genomen omdat de betrokken chemicalien door nieuwe wet en regelgeving niet meer zomaar verkocht mogen worden.

Ik heb een jaar geleden nog een fles HG schimmel en weerplekken verwijderaar gekocht in de supermarkt.
Weet niet of dat een oude fles was of dat er weer iets nieuws op de markt is gekomen.
Het was wel superspul,..ik heb het gebruikt voor een buggie die nat was opgevouwen en  weg gezet, en hij was daarna weer als nieuw.

Ik weet alleen niet of dat nog werkt nadat je het al een keer gewassen hebt.
Flesje kostte ? 5,- dus dat zijn de kosten niet
Wel eerst proberen op een klein plekje want er stond vermeld dat het een blekende werking kan hebben.
Gelogd

Myl?ne

  • Gast
Re: Weerplekken / schimmel verwijderen uit slaapcabinedoek
« Reactie #16 Gepost op: april 25, 2013, 11:45:44 am »

Sorry, ik zie dat ik het citaat ingekort heb en daarna door geschreven heb.

Hoop dat de boodschap even goed duidelijk is.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Weerplekken / schimmel verwijderen uit slaapcabinedoek
« Reactie #17 Gepost op: april 25, 2013, 02:45:50 pm »

Ik heb natuurlijk niet hele topic gelezen, maar slaapcabinedoek  ::) dan slaat mijn opmerking over impregneren geen hout.

Psies....... dat dacht ik ook net  :I
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Weerplekken / schimmel verwijderen uit slaapcabinedoek
« Reactie #18 Gepost op: april 25, 2013, 03:14:25 pm »

Tja, tot een paar jaar geleden had van HG schimmel en weer vlekken verwijderaar voor textiel, dit is uit de handel genomen omdat de betrokken chemicalien door nieuwe wet en regelgeving niet meer zomaar verkocht mogen worden.

Ik heb een jaar geleden nog een fles HG schimmel en weerplekken verwijderaar gekocht in de supermarkt.
Weet niet of dat een oude fles was of dat er weer iets nieuws op de markt is gekomen.
Het was wel superspul,..ik heb het gebruikt voor een buggie die nat was opgevouwen en  weg gezet, en hij was daarna weer als nieuw.

Ik weet alleen niet of dat nog werkt nadat je het al een keer gewassen hebt.
Flesje kostte ? 5,- dus dat zijn de kosten niet

Wel eerst proberen op een klein plekje want er stond vermeld dat het een blekende werking kan hebben.

Het HG product wat jij beschrijft is schimmel en weer plekken verwijderaar voor oa badkamer, tegels, tuinmeubels etc. en bestaat uit niet veel meer dan een oplossing van natriumhypchloriet (chloor houdend bleekmiddel) en een fungicide die voorkomt dat de door het chloor gedode schimmel nog terug komt. Echter is katoendoek erg gevoelig voor chloorhoudende middelen, de katoen vezels lossen hierin op!
Het oude, 2 componenten middel, was specifiek voor katoen en andere stoffen (tenten, zonneschermen etc). en taste het katoen zeld niet aan.

Is het (tent)doek al wat ouder dan versnel je de veroudering en het dunner worden van de stof door dit soort bleekmiddelen.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Weerplekken / schimmel verwijderen uit slaapcabinedoek
« Reactie #19 Gepost op: april 25, 2013, 06:34:41 pm »

Het HG product wat jij beschrijft is schimmel en weer plekken verwijderaar voor oa badkamer, tegels, tuinmeubels etc. en bestaat uit niet veel meer dan een oplossing van natriumhypchloriet (chloor houdend bleekmiddel) en een fungicide die voorkomt dat de door het chloor gedode schimmel nog terug komt. Echter is katoendoek erg gevoelig voor chloorhoudende middelen, de katoen vezels lossen hierin op!
Het oude, 2 componenten middel, was specifiek voor katoen en andere stoffen (tenten, zonneschermen etc). en taste het katoen zeld niet aan.

Is het (tent)doek al wat ouder dan versnel je de veroudering en het dunner worden van de stof door dit soort bleekmiddelen.

Precies, want ik heb thuis van Bison ook een super schimmel/aanslag verwijderaar staan, maar die gebruik ik alleen voor de voegen in de douchehoek. Nadertijd uitdrogen scheelt een hoop, maar voorkomen doe je het niet en helemaal als de douche bijna alle dagen wordt gebruikt.

Denk dat ik zo maar eens op weg ga naar de stomerij en daar langs mijn neus eens vraag of zij het kunnen of een oplossing weten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal