Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: omega dry 123 impregneer HELP!!  (gelezen 2973 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scholtes

  • Gast
omega dry 123 impregneer HELP!!
« Gepost op: april 29, 2013, 05:12:52 pm »

Tja stom stom :( ,ik heb de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen. Dus wat heb ik gedaan .. ik dacht laat ik de tent maar even impregneren de fles ligt toch in de bak bus lekker aan het spuiten geweest maar niet aan de binnenkant maar aan de buitenkant.
Resultaat is dat het er echt niet uit ziet,oa. Natte vlekken van net iets te veel,kleur verschil.

HELP  HELP WAT NU???? Nat maken? Laten drogen?
« Laatst bewerkt op: april 29, 2013, 05:18:47 pm door scholtes »
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: omega dry 123 impregneer HELP!!
« Reactie #1 Gepost op: april 30, 2013, 12:19:08 pm »

Hmm, klinkt apart. Ik heb ooit eens onze oude alpenkreuzer geimpregneerd met basecamp-impregneer en daar moest je na het opbrengen met de spuit het gelijk goed uit/inwrijven. Misschien nog een keer proberen en dan inwrijven?
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: omega dry 123 impregneer HELP!!
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2013, 12:22:37 pm »

misschien 123 clean gebruiken. De Vrijbuiter is nog open vandaag.
Succes
Gelogd
live life outdoors

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: omega dry 123 impregneer HELP!!
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2013, 12:39:44 pm »

Ook ik heb onze oude alpenkreuzer met impregneer behandeld.
En ook aan de buitenkant, met een zachte bezem ingestreken. Het middeltje wat ik gebruikt heb moest ik eerst verdunnen. Ging prima. 

Misschien een vraagje: heb je in de volle zon ge?mpregneerd? Dat zou ook niet zo goed zijn.

Suc6
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

scholtes

  • Gast
Re: omega dry 123 impregneer HELP!!
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2013, 12:48:21 pm »

Gelukkig was het zonnetje zeer matig , ik heb het toch maar laten drogen met de hoop dat de plekken minder werden.
Het resultaat is dat er een soort van water kringen over gebleven zijn.
Het valt mee hoe erg het is dus laat ik het zo maar even.
Of het produkt iets doet,  tja dat zal wel niet maar eerlijk gezegd dat boeit mij ook niet.
Misschien na een flinke regen bui dat het er gewoon vanaf spoelt.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: omega dry 123 impregneer HELP!!
« Reactie #5 Gepost op: april 30, 2013, 01:29:06 pm »

Wij hebben onze eerste vw ook ge?mpregneerd, en ook niet goed gegaan.
Kregen ook overal witte vlekken, en de ramen waren mat uitgeslagen.
Hebben van alles geprobeerd, maar niets werkte om het eruit te krijgen.
Ook regen e.d. werkt niet ( het is immers bedoeld tegen de regen?).

Uiteindelijk waren wij er zo zat van, dat wij een nieuwe tent op de vw hebben laten zetten.

Helaas heb ik dus geen positievere ervaring.
 
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

scholtes

  • Gast
Re: omega dry 123 impregneer HELP!!
« Reactie #6 Gepost op: april 30, 2013, 02:52:02 pm »

Gelukkig is het een oud beestje dus een nieuwe tent doen we niet, maar ja dit was dus een zeer foute actie.
Zoals mijn vrouw het noemt echt een actie van mij.
Ook de hoop dat het weg trekt is onderhand vervlogen.het is iets minder geworden maar de plekken zijn nog wel duidelijk zichtbaar.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: omega dry 123 impregneer HELP!!
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2013, 08:26:02 pm »

Voor zover ik weet, breng je impregneermiddelen altijd goed verdund met water aan op de buitenkant van het doek. De impregneermiddelen bestaan het een chemische stof met de naam siloxaan (snel weer vergeten), dit zijn stoffen die met water reageren en een siliconenachtig microlaagje op katoen vezels vormt en deze daardoor water afstotend maakt. Het vervelende is dat als je het impregneermiddel niet voldoende verdund aanbrengt en goed verdeelt (fijn verdeeld sproeien en inwrijven) je plekken krijgt met een hogere concentratie van het impregneermiddel en dus vlekken. UV vanuit zonlicht versneld de omzetting van siloxaan naar siliconen ook nog een keertje. Eenmaal aangebracht kun je het ook niet meer verwijderen zonder ook het katoen aan te tasten. Ook hecht het impregneermiddel zich ook aan andere materialen (zoals kunststof maar ook metalen) en vormt ook een onlosmakelijk siliconen laagje en zit het er dof uit.

Impregneren bij katoen doek (zeker ten kate) hoeft nooit te worden geimpregneerd, omdat door  de manier van weven de porien in het doek zeer klein zijn (zeker als het vochtig wordt) waardoor het doek waterdicht is. Pas als het doek erg oud is en de katoen vezels erg dun zijn geworden, waardoor de waterdichtheid afneemt, kan impregneren een optie zijn. Let wel dat impregneren het doek chemisch aantast en dus alleen een tijdelijke oplossing bied en het verouderen van het doek nog meer versneld.

Maar ja, dat is nu voor jou mosterd na de maaltijd.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal