Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Laten repareren?  (gelezen 1680 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THA1982

  • Gast
Laten repareren?
« Gepost op: mei 19, 2013, 05:41:10 pm »

Hallo allemaal,

Wij zijn nieuwelingen in de wereld van de vouwwagen. We hebben voor een klein prijsje een conway cortina kunnen overnemen. Nu hebben we al met veel regen proef gekampeerd. Maar niet zonder slag of stoot. Door de harde wind en de luifel die toch niet goed vast zat is er een scheur in gekomen. De voortent was gelukkig lekvrij tot het inpakken, toen scheurde er een winkelhaak in :N. Nu vermoed ik dat de vouwwagen sowieso al wat ouder is, iig zo'n 15 jaar. Ook de rits van één van de slaapcabines werkt niet naar behoren de de rits voor de ondertent is stuk.
Nu is mijn vraag is het zinvol om de vouwwagen te laten repareren. We willen sowieso graag doorsparen voor een wat nieuwere Jamet Arizona. (max. 5 jaar oud) Het was alleen wel de bedoeling om dit jaar en evt. volgend jaar de conway te gebruiken. Kan het niet zo zijn dat het tentdoek na zo'n 15 jaar gewoon op is?
Ik hoop op wat raad van de deskundigen. We zitten nu echt in dubio :?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Laten repareren?
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2013, 05:54:34 pm »

Afhankelijk van de kwaliteit van het tentdoek gaat het 30 tot 55 weken mee. Als men er 3 weken per jaar mee kampeert is dat ergens tussen de 10 en 18 jaar.
Gelogd

THA1982

  • Gast
Re: Laten repareren?
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2013, 07:03:56 pm »

Bedankt voor de reactie. Lastig te zeggen natuurlijk omdat wij niet de eerste eigenaren zijn. We hadden gehoopt om hier eerst een paar jaar nog mee te kunnen kamperen en ondertussen te sparen voor een nieuwere vouwwagen (mits het uiteraard bevalt, het kamperen). De camping voor deze zomer staat al geboekt maar wat is nou wijsheid? Is het nog de investering waard om de vouwwagen te laten reparen of zullen we nu de spaarpot al op de kop moeten gooien?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Laten repareren?
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2013, 07:22:32 pm »

Het doek van de luifel is bij de Cortina minder sterk tov de voortent en de wagenbak. Wij hebben hetzelfde euvel gehad, http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=2718.0
De rits van de ondertent repareer ik binnenkort (voor de zomervakantie) en van de slaapcabine zou ik toch eens informeren wat dat kost. Wij hebben nu een winkelhaak in het dak van de voortent gerepareerd met Tear-aid, dat werkt ook erg goed (was er toen met de luifel nog niet)

Voordeel van Conway tov Jamet is dat je niet allemaal losse buizen hebt :J

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal