Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoe doen jullie dat?  (gelezen 1947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kammetje

  • Gast
Hoe doen jullie dat?
« Gepost op: mei 19, 2013, 10:08:37 pm »

We zijn benieuwd naar ervaringen, verhalen en tips voor het opzetten van een vouwwagen met jonge kinderen....

Vandaag proefgedraaid met onze 2de hands oudje vouwwagen AK GT royale uit '96. Gisterenmiddag waren we al voorzichtig begonnen, maar hebben we alleen het deksel eraf en het bed eraan gemaakt en gepoetst. We merkten: de kinderen kunnen we beter even bij opa en oma brengen! (3 maanden en 3,5 jaar). Zodoende vandaag weer opgezet maar zonder kinderen. Maarja, die willen we natuurlijk niet thuislaten met de vakantie!  :P

Hoe doen jullie dat na een lange, vermoeiende rit (in de hoop dat het niet regent) met jonge kinderen die aandacht vragen (en in het ergste geval enorm lopen te klieren of huilen)??
Toegegeven hebben we nu onze twijfels of een caravan misschien toch geen betere keus geweest was?

Verder ging het proefdraaien goed, het totaal geeft natuurlijk lekker ruimte en opzetten viel niet tegen, we hebben goed door hoe het moet en kunnen dat zonder stress en huwelijksproblemen doorstaan  ;) maar er was toch meer aan de hand met de wagen dan we eerst verwachten (nl nieuwe bandjes):
- kleine gaatjes (gerepareerd met tear aid)
- zeilogen uitgescheurd ten behoeve van de lage scheerlijnen om de tent af te spannen. Door vorige eigenaar gerepareerd met duktape
- zeiloog uit hoek luifel
- scheurtjes in binnentent ivm waarschijnlijk een keer mee opgevouwen wat eigenlijk niet kan
- kraantje en pompje missen in keuken alsook het bestekbakje
- geen gordijntjes meer
- we troffen een 3/4 lege spuitbus impregneer aan en een potje om naden te impregneren met een kwastje, geen goed teken?
Blij dat we er maar 200 voor gegeven hebben!
Gelogd

Kuipje

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2013, 10:27:33 pm »

Wij hebben 3 jonge kinderen (nu weliswaar net iets ouder dan die van jou). Je oudste kan vast wat klusjes doen als haringen aangeven etc. De jongste op een kleed of de kinderwagen in de buurt. Als die iets groter is een lading speelgoed erbij.
Op dit soort momenten zou ik persoonlijk ook gerust een digitale oppas inzetten als dvd in de auto. Of ga desnoods eerst even zwemmen, spelen etc. Maar vooral; ontspan....het is vakantie!
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2013, 10:34:50 pm »

Met een beetje geluk, slapen ze bij aankomst op de camping. Dan lieten wij ze even lekker slapen.
Onze jongste was net een jaar toen wij voor het eerst gingen kamperen. Hem lieten we in het campingbedje spelen met wat speelgoed.
Zijn broers van toen 5 en 3 speelden rond de vouwwagen/kampeerplek. Af en toe een beetje helpen.
Maar vooral rustig blijven, het komt allemaal wel goed. De eerste keer proefklappen hebben wij overigens ook zonder kinderen gedaan.
Voordeel is dat je nu weet hoe het zo'n beetje gaat.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2013, 10:35:11 pm »

Als je de kids dan toch perse mee wil nemen ....

Wij rijden al jaren s'nachts, ook in onze tent tijd. Dan ben je vroeg (in de ochtend) op je kampeerplek. Na samen bepaald te hebben hoe de tent / vw op te zetten, ging ik altijd lekker zwemmen met de kids. Na 1 ? 1,5 uur kom ik dan terug en is er een boel werk verricht.

Afgelopen jaar zijn we voor het eerst met de vw gegaan. Deze zet een stuk sneller op dan de tent. Nadat we aangekomen waren, zijn we eerst in het dorp uitgebreid gaan lunchen. Daarna gaan zwemmen, met ons allen en daarna een keer de vw opgezet. Heel relaxt, maar onze kids zijn ondertussen 8 - 10 - 12 en regelen zich zelf voor een groot deel.

Maar we hebben ze nooit thuis gelaten  ;)

Succes!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Hoe doen jullie dat?
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2013, 11:10:05 pm »

Kinderen naar speeltuin, zwembad of eten. Dat is volgens mij het geheim. Afhankelijk van de leeftijd 'offert' mama zich bij ons daarvoor op.
Opbouwen doe ik toch altijd alleen.


// Marcelino Pane e Vino \\
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2013, 12:12:47 am »

tja 3,5 is een lastige leeftijd. Mijn jongste is dat ook en blijft ook het liefst een beetje bij pappa en mamma. En in een nieuwe omgeving zijn ze altijd wat lastiger dan anders. En des te slechter het uitkomt des te lastiger ze zijn, dus geef ze vooral de aandacht die ze vragen. Het is al gezegd, RELAX....... Neem de tijd voor het opzetten en morgen is weer een dag. Zorg dat je kunt eten en slapen en de rest kan later. Een troost, volgend jaar vindt hij of zij al snel een vriendje en is al snel uit de buurt. Mijn oudste is nu bijna 5 en die was al de hele tijd op pad.

De kleinste zal nog regelmatig slapen, dus wacht dat moment even af, dan kan je beter je gang gaan.
Je kunt ook alleen het slaapgedeelte opzetten (weet niet of dat kan bij jullie AK) en de rest als de kleintjes 's avonds slapen.
Vooral niet snel willen zijn om indruk te maken op de buren.

Ik weet zeker dat de kinderen het geweldig gaan vinden om te kamperen.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2013, 08:51:52 am »

Onze dochter zetten we in de kinderstoel met wat te drinken, iets lekkers te eten en haar favoriete speelgoed. Ze moet wel zicht hebben op het werk van papa en mama. Vorig jaar was ze 10 maanden en heeft zich twee uur vermaakt in de stoel terwijl wij de tent af braken en inpakten. Vorige week dezelfde truuk, dat ging 30 minuten goed. Toen is ze in de wagenbak gaan spel en heeft de tijd van gaar leven gehad. Nu is ze 20 maanden.
Gelogd

Koning265

  • Gast
Hoe doen jullie dat?
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2013, 09:15:42 am »

Onze kids zijn 2 en 3. Mama let op de kids en papa zet in zijn eentje de tent op. in zo'n nieuwe omgeving genoeg te ontdekken voor de kids. Even naar de speeltuin, rondje camping. (Nieuwe speelgoedjes) Dit jaar voor ons ook een uitdaging omdat we s avonds gaan rijden om lekker optijd in Beieren aan te komen. Dan zijn we allemaal uitgeput na zo'n reis en dan moet de tent nog opgezet worden. :-) dit neemt 5 uur in beslag incl inrichten. Wat zullen we vroeg slapen!  Zorg dat je optijd op de camping aankomt zodat je alle tijd hebt om op te zetten. Als je zelf relaxed bent zijn de kids dat ook.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2013, 09:31:33 am »

Tijdens onze 1e kampeer ervaring was onze dochter 6 mnd. Wij zaten ongeveer een uurtje vanaf huis. Ik ben toen de vouwwagen een dag eerder gaan op zetten met hulp van een kameraad. Was achter af ook maar goed ook, dat ik dat zo geregeld had. Toen wij de dag erna (officieel de dag dat we op vakantie zouden gaan) op de camping aan kwamen zaten we midden in de stomende regen. Een echte stort BUI.

We wisten wel meteen dat de vouwwagen water dicht was zoals de vorige eigenaar beloofd had.
Bij het vertrek heeft onze dochter de dag door gebracht bij onze camping buren die boden dit aan en vonden dit ook nog eens geweldig om te doen.

Het 2e jaar heb ik onze dochter in de schaduw in het camping bedje gezet met wat speelgoed. Onze zoon was toen alweer 4 en vermaakte zich in de speeltuin waar we zicht op hadden. Ook mede kampeerders hebben toen spontaan aangeboden te helpen.

Oja nu zijn de bijna 5 en bijna 7 en hebben al aangeboden om te helpen. We zullen zien?

Suc6 en geniet er van, Die kleine puntjes zijn allemaal wel op te lossen. Misschien de gehele wagen een keer impregneren
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2013, 08:12:18 pm »

Hub zette in het verleden de tent altijd alleen op ik vermaakte de kinderen in de speeltuin of zwembad..
Nu met Vouwwagen en de meiden weer wat ouder vinden ze het denk ik erg leuk om zelf ook hun steentje bij te dragen aan het opbouwen :#
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #10 Gepost op: mei 20, 2013, 08:35:27 pm »

Proefdraaien met kinderen om je heen is geen goed idee. Is mijn ervaring met niet alleen kamperen, maar eigenlijk met alle dingen. Je aandacht kan je niet goed verdelen en dus gaat geen van twee goed. Als je wat meer ervaring hebt met het opzetten dan zijn verstoringen minder vervelend. Minder.

Het fijnste is als de jongste van ons in slaap is gevallen of in ieder geval tevreden in de auto kan blijven en de andere kinderen de camping alvast kunnen gaan verkennen. Of een DVDtje kijken.

Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2013, 04:08:43 pm »

Kinderen......inderdaad niet altijd handig maar wel weer gezellig om ze mee te nemen op vakantie 8)
Wij hadden geen vaste manier en nog geen dvd-tjes...elke vakantie was het weer anders ;-). Als er een speeldingetje op het veld is, is dat wel handig, ben je meteen de eerste al kwijt :P.
We hebben wel eens: campingbed als box neergezet met speeltjes erin/ erboven, bak met "nieuw" speelgoed of boekjes neergezet voor de ander, eerst broodje gesmeerd en zoonlief aan het eten gezet terwijl wij de wagen klapten (of een bakje tucjes/chipjes/komkommertjes o.i.d), de ene naar de speeltuin terwijl de andere verder ging met opzetten (was alleen niet ideaal met onze wagen toen maar op de "ik kan het wel even alleen momenten" wel te doen), bak water neergezet met waterspeeltjes, een speelgoedhamer en spijkers mee en mee laten helpen (tenslotte moeten alle haringen die papa eerst inslaat nog een stukje verder ::)) of andere "onzinnige" klusjes (zeiltje vegen, rekje in elkaar zetten, haringen boenen met water en een doekje, stoelen poetsen e.d) laten doen. En ook zoals eerder al eens geopperd is: in stukjes opbouwen en tussendoor steeds iets met de kinderen doen.
Gelogd

hurenkam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style 2013
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2013, 04:15:25 pm »

Een van de eerste dingen die wij doen, is het kinderfietsje van de dissel halen, zodat de kleine er op zijn fiets vandoor kan.
Slecht weer hebben we nog niet gehad, maar mocht dat gebeuren, krijgt hij de iPad mee, en mag hij in de auto gaan spelen ;-)
Verder vindt hij het prachtig om te helpen, dus daar waar het kan mag hij lekker meehelpen bij het opzetten (haringen aangeven) en bij het in elkaar zetten van ons hang-leg kastje (buizen aangeven/in elkaar schuiven).
Gelogd

twingo2

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2013, 04:45:07 pm »

Wij hebben een zoon van bijna 3 en een dochtertje van bijna 8 maanden. Wij hebben gelukkig de luxe dat als we met vakantie gaan opa en oma een paar uur later op de camping arriveren met de kids. Opa en oma verblijven dan een paar dagen in een huisje en gaan door naar hun volgende vakantie adres en op de terugweg pikken ze de kleintjes weer op en kunnen wij inpakken.
Ps voor ons wordt dit de tweede keer dat we hem opzetten en vorige keer was ik hoogzwanger. Nu hopen op mooi weer wij gaan naar duitsland zwarte woud zón 650km.

groetjes
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat?
« Reactie #14 Gepost op: mei 21, 2013, 07:38:29 pm »

Onze jongste was ook 3 maanden toen wij het eerst klapten, de andere twee kinderen hebben moeten wachten tot ze 6 maanden waren. Onze kinderen schelen iets meer dan 2 jaar, dus onze topdrukte lag op het moment dat de jongste 3 maanden en de oudste bijna 5 was.
De jongste zetten wij indertijd in een campingbedje, voor de anderen een kleedje met favoriet speelgoed. Maar het blijven kinderen, dus ze wachten niet op dat kleedje tot je klapkar staat. Ik kan dus vooral geduld adviseren. Neem voor het opzetten de tijd, je zult vaak moeten onderbreken omdat ze aandacht nodig hebben. Minimaal een van jullie twee. Maar ja, het is toch vakantie. Waar wij altijd op letten is dat ze met het opzetten van de voortent (Roadmaster) uit de buurt bleven tot alles stabiel stond. Bijvoorbeeld in een zandbak in het zicht of toch maar even in de auto te zetten met een leuke CD.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal