Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?  (gelezen 4625 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Faber

  • Gast
Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Gepost op: mei 20, 2013, 09:51:14 pm »

Hoi allemaal!

Nieuw op dit forum en nieuw in vouwwagenland. Sterker nog: mijn gezin (man, vrouw, peuter, hond) staan aan de vooravond van een nieuw leven: eentje met klapper.

Natuurlijk hebben we het liefst morgen onze vouwwagen in bezit maar hebben geen haast. Voor dit jaar hadden we geen vakantieplannen duzzzzzz

Wanneer is het beste jaargetijde om een gebruikte vouwwagen te kopen? Mijn gevoel zegt allemaal augustus/september maar heb geen idee want voor nieuwe vouwwagens is het alweer einde seizoen.
 Wat is wijsheid? Nu lekker spulletjes op de kop tikken en einde zomer kopen?
Of maakt het niks uit en kan ik net zo goed nu kopen en als kers op de taart deze zomer toch even er tussenuit gaan?

Ps. Ik weet niet of er ergens een voorstel topic is?
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2013, 09:59:20 pm »

Hoi Faber,

Ik zou in eerste instantie kijken wat je wilt: grootte, soort klapper, budget etc. Normaliter worden er na de vakantie de meeste aangeboden. Hoe hoger het aanbod des te lager de prijs. Koop vooral niet overhaast. Kijk goed rond en ga showrooms bezoeken. Zo krijg je een idee van de voor en nadelen per merk en type vouwwagen.

Succes!
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2013, 10:02:55 pm »

Welkom op het mooie forum.

Ik denk persoonlijk net na het seizoen. Nu rond deze tijd is de vraag naar vouwwagens hoog dus
de prijzen zijn ook wat hoger er zijn meer kapers op de kust.

Hebben jullie al een idee wat je wilt kopen?

Succes met de zoek tocht.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2013, 10:03:45 pm »

Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat het veel uitmaakt in welk seizoen je een wagen wilt kopen, volgens mij schommelen de prijzen niet zo veel, maar ik heb geen gegevens om deze stelling te onderbouwen.

Wat je kan doen is voor deze vakantie eentje kopen om weg te gooien, oftewel niet al te veel aan uitgeven, lekker mee op vakantie gaan en dan eventueel eentje kopen die beter bij je wensen aansluit.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2013, 10:11:18 pm »

welkom hier en alvast veel suc6 bij jullie zoek tocht.

ik zou dus ook zeggen dat het niet zo veel uit maakt wanneer je wat koopt maar ik heb er niet zo veel verstand van
Gelogd
Jevipro

Faber

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2013, 10:12:36 pm »

Het is zeker een heel mooi forum. Ben al heel wat te weten gekomen. Wij hebben onze zinnen gezet op een Trigano Odyssee. Voornaamste reden is de snelheid waarmee je hem op kunt zetten. En de bergruimte onder het bed. Oh en betaalbaar

Doel: met mooi weer een weekendje Benelux met hond(en) en peuter en in de schoolvakanties ( werkzaam in onderwijs) 1 a 2 weken verder weg met hoogstens 1 hond

Tip om nu een ouder model aan te schaffen is iets wat we ook overwegen en dan einde seizoen of misschien volgend jaar voor het echie te gaan.
Maar aangezien we eigenlijk geen plannen hebben vroeg ik me af of dit wel het juiste jaargetijde is.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2013, 10:22:02 pm »

Het is zeker een heel mooi forum. Ben al heel wat te weten gekomen. Wij hebben onze zinnen gezet op een Trigano Odyssee. Voornaamste reden is de snelheid waarmee je hem op kunt zetten. En de bergruimte onder het bed. Oh en betaalbaar

Doel: met mooi weer een weekendje Benelux met hond(en) en peuter en in de schoolvakanties ( werkzaam in onderwijs) 1 a 2 weken verder weg met hoogstens 1 hond

Tip om nu een ouder model aan te schaffen is iets wat we ook overwegen en dan einde seizoen of misschien volgend jaar voor het echie te gaan.
Maar aangezien we eigenlijk geen plannen hebben vroeg ik me af of dit wel het juiste jaargetijde is.

Mooie klapper met voor- en nadelen. Ruimte onder bed valt mee. Een Spacer heeft bijvoorbeeld een stuk meer (maar is ook stukken duurder). Als het warm is en je haalt de voorwand er uit (bij de Odyssee) dat moet je jezelf al zittend in het slaapgedeelte omkleden. Andere klapper hebben daar betere mogelijkheden voor. Als je er een koopt met keuken hou er dan rekening mee dat die altijd verplaatst moet worden. Bij sommige klappers kan ie bijvoorbeeld op de dissel blijven. Zo zie je maar...elk voordeel heeft een nadeel..
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2013, 10:51:27 pm »

Wij hebben onze nieuwe klapper gekocht op 7 augustus.
Na verloop van tijd ben ik er wel achter dat dat denk ik de beste tijd is.
De verkoper wilde er duidelijk vanaf we hebben toen een mooie deal kunnen sluiten.
Hou er wel rekening met de opslag kosten, als je eind van de zomer koopt.

Gelogd

Faber

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2013, 10:53:23 pm »

Dank voor je aandachtspunten. Dat omkleden maakt mij niet zoveel uit maar houd ik zeker in achterhoofd.
Groter budget is geen optie.

Het is trouwens de bedoeling dat we regelmatig een weekend gaan en 1-2 X per jaar een weekje. Dat had ik niet zo duidelijk verwoord zag ik.

We neuzen echt nog verder rond hoor maar snelheid is telkens iets waar we op terugkomen dat we dat acht heel voornaam vinden.
Gelogd

Faber

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2013, 10:55:28 pm »

Wij hebben onze nieuwe klapper gekocht op 7 augustus.
Na verloop van tijd ben ik er wel achter dat dat denk ik de beste tijd is.
De verkoper wilde er duidelijk vanaf we hebben toen een mooie deal kunnen sluiten.
Hou er wel rekening met de opslag kosten, als je eind van de zomer koopt.

Ja dat gevoel heb ik dus ook. De klappers dan weer de stalling in moeten en dat dan verkopen de beste tijd is. Scheelt toch weer een winter kosten maken h?.

Stallingsmogeljkheid meer dan voldoende hier thuis dus dat is voor ons geen reden de koop uit te stellen.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #10 Gepost op: mei 20, 2013, 10:57:54 pm »

Dank voor je aandachtspunten. Dat omkleden maakt mij niet zoveel uit maar houd ik zeker in achterhoofd.
Groter budget is geen optie.

Het is trouwens de bedoeling dat we regelmatig een weekend gaan en 1-2 X per jaar een weekje. Dat had ik niet zo duidelijk verwoord zag ik.

We neuzen echt nog verder rond hoor maar snelheid is telkens iets waar we op terugkomen dat we dat acht heel voornaam vinden.

Als je budget hebt bepaald dan kijk het wat handiger. Wij hebben destijds voor de keuze gestaan: Nieuwe Odyssee of voor hetzelfde bedrag een combinatie Spacer (iets oudere bak en nieuwe tent). Uiteindelijk  toch voor de Spacer gegaan. Vonden wij praktischer en andere kwaliteit. Overigens hebben wij ook na de zomer gekocht (september). Vaak zijn er dan acties bij de dealers.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2013, 10:12:05 am »

Je kunt ook voor een Jamet Jametic gaan.
Of een wat oudere combi-camp/camplet.

Bijv. een oude maar waterdichte camplet kopen nu.
Volgend jaar een nieuwere camplet/combi-camp/holtkamper/jamet/enz.
Of de oude nog een jaartje houden en zo lekker geld overhouden voor meer vakantie :K :K
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Angel

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2013, 12:06:17 pm »

Ik weet niet of jullie voor een nieuwe of een tweedehandse gaan. Wanneer je voor een tweedehandse gaat zou ik nog even afwachten om al te veel spullen te kopen (al weet ik uit ervaring hoe moeilijk dat is). Er worden er namelijk ook nog genoeg aangeboden met een hele inventaris erbij.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2013, 02:09:39 pm »

MAar sommige spullen ivm hygine zou ik toch wel nieuw kopen,
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Meest gunstige moment om gebruikte vouwwagen te kopen?
« Reactie #14 Gepost op: mei 21, 2013, 02:17:54 pm »

Beste tijd om een vouwwagen te kopen, is als je het geld ervoor hebt. Is wetenschappelijk bewezen!  WW WW
Seizoen van kopen maakt niet heel veel uit, incidentele 'goede deals' kan je ook nu uit onderhandelen!

Odyssee is een mooie wagen, keuze in het zelfde systeem vindt je oa ook bij Jamet, ik zou zeggen, ga live kijken, en zie dan de koop nog maar eens uit te stellen! ;)

Succes!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal