Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: hars verwijderen van tentdoek  (gelezen 3446 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mel-6

  • Gast
hars verwijderen van tentdoek
« Gepost op: mei 23, 2013, 01:28:08 pm »

Hallo allemaal,

even een vraag met betrekking tot het verwijderen van hars...... we hebben een camoing geboekt welke volstaat met dennebomen. van vrienden van ons vernomen dat er nogal wat hars van de bomen komt en dat ze moeite hadden om dit van hun caravan te verwijderen laat staan van de tenten........ is er een manier om dit te voorkomen of een goede manier om na twee weken dus de hars goed te kunnen verwijderen?

ik hoor graag van jullie....
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
hars verwijderen van tentdoek
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2013, 01:39:05 pm »

Ik laat het gewoon zitten. Er is niet zo waterdicht als hars en vies wordt de tent uiteindelijk toch. Ik heb bij het eerste vlekje nog een poging gedaan maar het trekt in het doek. Niets aan te doen dus (naar mijn weten).
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: hars verwijderen van tentdoek
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2013, 02:22:27 pm »

Ben bang dat er inderdaad weinig aan te doen is (behalve door het reinigen de tent lekkend maken). Wij hebben zelf een overdak van polysterkatoen die de vouwwagen (overigens ook polysterkatoen) beschermt. Ik weet echter niet of zoiets voor een Jamet ook te krijgen is (nog nooit gezien).
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: hars verwijderen van tentdoek
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2013, 02:26:32 pm »

Voor dit soort omstandigheden hebben we een goedkope en grote tarp in de bak liggen zonder de stokken. Deze kan dan evt. (deels) over de wagen gespannen worden voor het deel dat onder de boom staat.
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: hars verwijderen van tentdoek
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2013, 03:14:22 pm »

Hallo GJT,

leg je die tarp dan over het tentdoek of span je hem als het ware toch los over de tent, dus dat er ruimte tussen zit??

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: hars verwijderen van tentdoek
« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2013, 06:17:42 pm »

In eerste instantie niets aan doen; ik kon het vorig jaar bij onze toen nog nieuwe CC niet laten om het te verwijderen, is uiteindelijk een lelijke plek geworden. Eigenlijk uit laten harden (misschien wel met een ijsblokje) en dan voorzichtig wegkrabben. Probleem als je alles laat zitten dat met het invouwen de hele tent onder komt te zitten. Dus iets zou ik wel doen.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: hars verwijderen van tentdoek
« Reactie #6 Gepost op: mei 23, 2013, 07:00:48 pm »

Hallo GJT,

leg je die tarp dan over het tentdoek of span je hem als het ware toch los over de tent, dus dat er ruimte tussen zit??

Tot nu toe heb ik hem gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken. De tarp ligt nog ongebruikt in de wagen.

Mocht het nodig zijn dan hangt het van de omstandigheden af hoe ik hem aan zou brengen. Beide door jou genoemde opties zijn mogelijk.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: hars verwijderen van tentdoek
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2013, 07:37:07 pm »

met een mespuntje van een boterhammes oid de overtollige hars wegschrapen en de rest laten uitharden, dan kun je het een seizoen later vaak wel helemaal verwijderen, hoewel je altijd vlekken zult blijven zien. Dat ijsklontje is ook wel een idee, dan kun je het misschien al gelijk helemaal verwijderen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal