Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: doek over tent ter voorkoming harsvlekken  (gelezen 2921 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvonne01

  • Gast
doek over tent ter voorkoming harsvlekken
« Gepost op: mei 25, 2013, 12:03:00 pm »

Na wat leeswerk op het forum ben ik een reactie van een medeklapper tegengekomen over het voorkomen  van hars op de vouwwagen.
Deze persoon had een oude tarp mee welke indien de vouwwagen bijv gedeeltelijk onder harsboom zou staan deze tarp als bescherming over de vouwwagen kan worden gelegd.
Wij als beginnend kampeerder willen onze nieuwe vouwwagen liever, zoals iedereen, zo lang mogelijk schoonhouen.

Nu de vraag, bij obelink hebben ze een (dunne) tarp voor 23 euro te koop.Weet iemand of een dunne doek bescherming zal bieden tegen vlekken van hars als we deze over de tent zullen leggen ( zonder stok eronder, zo op het doek)
Daar wij gelukkig nog geen ervaring met hars hebben weet ik niet of een dun laagje deze rommel zal tegenhouden.......

Grrag jullie advies!!!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: doek over tent ter voorkoming harsvlekken
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2013, 01:01:35 pm »

Wij hebben ook een vrij dunne van Obelink. Dit zal echt volstaan.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: doek over tent ter voorkoming harsvlekken
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2013, 05:54:03 pm »

Even een (misschien domme) opmerking van mij, maar gaat die tarp dan niet over het doek schuren, en als daar ook maar een beetje water tussenkomt (condens bijvoorbeeld) je vouwwagen lek maken?
Gelogd

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re: doek over tent ter voorkoming harsvlekken
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2013, 07:12:14 pm »

Wat je wel redelijk veel ziet op naaldbos campings in Spanje, is dat men worteldoek boven de tent spant. Gewoon aan alle punten een stuk scheerlijn, en.. ach je begrijpt het wel :D

Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: doek over tent ter voorkoming harsvlekken
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2013, 07:45:21 pm »

Even een (misschien domme) opmerking van mij, maar gaat die tarp dan niet over het doek schuren, en als daar ook maar een beetje water tussenkomt (condens bijvoorbeeld) je vouwwagen lek maken?

Ehhhh geen flauw idee :N
Gelogd

Elisa

  • Gast
Re: doek over tent ter voorkoming harsvlekken
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2013, 10:48:33 pm »

Even een (misschien domme) opmerking van mij, maar gaat die tarp dan niet over het doek schuren, en als daar ook maar een beetje water tussenkomt (condens bijvoorbeeld) je vouwwagen lek maken?

Dit is ook mijn eerste gedachte! Nu weet ik wel dat vouwwagendoek geen bijzettentjesdoek is, maar als je een handdoek op een bijzettent laat liggen tijdens een regenbui, vindt de bijzettent dat niet zo fijn!
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: doek over tent ter voorkoming harsvlekken
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2013, 08:31:23 am »

Een handoek bevat zeepresten! Nooit over een tent hangen, ook niet droog!  ::)

Verder zijn er diverse tenten waarbij je een luifel deel over je bestaande tent trekt. Holtkamper levert voor sommige modellen zelfs een high tech overdak o.a. voor het beschermen tegen hars. Mits goed bevestigd zal dit geen probleem opleveren. Klappert en flappert dit, tja...
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: doek over tent ter voorkoming harsvlekken
« Reactie #7 Gepost op: mei 26, 2013, 10:20:07 am »

Een handoek bevat zeepresten! Nooit over een tent hangen, ook niet droog!  ::)

Verder zijn er diverse tenten waarbij je een luifel deel over je bestaande tent trekt. Holtkamper levert voor sommige modellen zelfs een high tech overdak o.a. voor het beschermen tegen hars. Mits goed bevestigd zal dit geen probleem opleveren. Klappert en flappert dit, tja...

Klappert en flappert niet zo snel hoor. Gewoon goed vastzetten. En zo ziet het er dan uit:

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal