Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gasverbruik zomervakantie  (gelezen 2611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvonne01

  • Gast
gasverbruik zomervakantie
« Gepost op: juni 14, 2013, 08:02:01 am »

wij gaan voor de eerste keer met de vouwwagen naar zuidfrankrijk

We hebben een scottel mee met eigen gasfles en een klein gasflesje voor bij het keukentje'.
Wij hebben echter geen flauw idee hoeveel gas je nou ongeveer in 2 weken verbruikt met koken ed
we bakken broodjes, bbqen ed op de scottel dus wordt iedere dag goed gebruikt.
Nu hebben we nog een restand in de 5kgfles zitten van de meivakantie.
Moeten nog ff wegen hoeveel precies maar vragen ons af of jullie allemaal met een volle fles gaan of redt je het ook met minder?
Weet dat je daar ook kan vullen maar aangezien het onze eerste reis is willen we dat eerst even daar bekijken hoe goed de groene flessen verkrijgbaar zijn
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2013, 08:36:12 am »

Denk dat dit verschillend is.
Maar wij gebruiken een 5kg fles en die gaat soms wel 3 vakanties mee.
Momenteel gebruik ik die fles ook thuis op de skottel en voor de gas theater waardoor ik hem elk jaar vul maar meestal is die dan nog half vol.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

nikkel1964

  • Gast
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2013, 09:06:26 am »

De groene flessen zijn bij mijn weten in Frankrijk niet verkrijgbaar hoor! En ik betwijfel of ze daar legaal te vullen zijn.

Het gebruik is inderdaad heel erg verschillend. Zelf gebruik ik de groene 2.5 kg fles voor de Skottel, die ook als oven en BBQ gebruikt wordt. Dat red ik (zeer) ruim over twee weken gezien.

Anders wordt het als je ook je koelkast op gas laat werken, die verbruikt haast ongemerkt een hele fles in de vakantie.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2013, 09:29:11 am »

Wij zijn vorige jaar in totaal 4,5 week weggeweest, met twee groene 2,5 kg flessen. Die laat ik voor we verstrekken weer vullen, maar ongeveer de helft is maar verbruikt...

We skottelen best veel en koken iedere dag. Ook vrijwel iedere ochtend een ei, vaak bereid door zoonlief op de skottel.

Eerst maar eens wegen zou ik zeggen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2013, 09:56:55 am »

Wij gebruiken een 5 kg groene DIN fles voor de koelkast, die gaat zeker drie weken mee, al is de fles na drie weken, zeker bij heel warm weer (dus veel koelen) wel zo goed als leeg.
Daarnaast gebruiken we een 2,5 kg groene DIN fles voor het koken en die gaat lang niet op in drie weken.
Voor iedere vakantie laten we beide flessen weer geheel afvullen, kosten vaak niet meer dan 10 tot 15 euro.

gr. Rob
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2013, 10:06:03 am »

wij hebben een 5 kilo din fles, maar gebruiken die alleen om te koken op een gasfornuis (3pits). Wij doen met die ene gasfles dus al 3 jaar en hij is half vol.....
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

EdwinMerks

  • Gast
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #6 Gepost op: juni 14, 2013, 10:26:03 am »

2 x Campinggaz 907. Eentje voor in de keuken en de ander voor aan de skottel. 3 weken vakantie totaal geen probleem.
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #7 Gepost op: juni 14, 2013, 10:54:52 am »

bedanky voor jullie reacties!
naar aanleiding van de reactie van NielsP: de 5kg groene flessen ( din denk ik dat wij dan ook hebben) die kan je toch ook in frankrijk laten vullen?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #8 Gepost op: juni 14, 2013, 11:22:10 am »

Er zal best iemand te vinden zijn die dit voor je wil doen, maar bij mijn weten mag het NIET.

http://frankrijk.startpagina.nl/prikbord/read.php?752,10402273,10403808

En waarom zou je het risico nemen? Voor vertrek uit NL hier legaal laten bijvullen en je hebt de hele vakantie voldoende gas.
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #9 Gepost op: juni 14, 2013, 12:20:46 pm »

Maar je kan ze daar toch wel net als de campinggaz omruilen voor een volle?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #10 Gepost op: juni 14, 2013, 12:53:16 pm »

Maar je kan ze daar toch wel net als de campinggaz omruilen voor een volle?

Nee.

De Franse supermarkten en tankstations kennen een veelheid aan gasflessen, maar niet "onze" DIN-flessen. Je kunt -als je tekort komt- in Frankrijk een volle gasfles kopen. je betaalt dan statiegeld en de vulling. Wel even er op letten of de drukregelaar past! Voor vertrek naar huis lever je dan de fles weer in, waarbij je het statiegeld terug krijgt. Je betaalt dus alleen de vulling. Let er wel op dat de flessen vaak merkgebonden zijn: je moet bij dezelfde keten inleveren als waar je de fles gehaald hebt.

Voor de DIN-flessen geldt: in Nederland ruilen en vullen.
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #11 Gepost op: juni 14, 2013, 01:51:56 pm »

Camping Gaz moet je wel in Frankrijk kopen, scheelt bijna de helft met Nederland
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #12 Gepost op: juni 14, 2013, 04:22:28 pm »

Camping Gaz moet je wel in Frankrijk kopen, scheelt bijna de helft met Nederland
Absoluut! Ik heb nog een ouwe 904 staan die ik in frankrijk gekocht had omdat t gas op was. Zag later dat ie in nederland idd veeeel duurder was. Op de site van de kampioen (geloof ik) staat een lijst met adressen voor het navullen van gasflessen

Verstuurd van mijn HTC One V met Tapatalk

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #13 Gepost op: juni 14, 2013, 04:27:15 pm »

Het web adres van de adressenlijst
https://www.kck.eu//index.php?page=artikelen&sub=article&id=1578&lastpage=cms&lastid=12

Verstuurd van mijn HTC One V met Tapatalk

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

nikkel1964

  • Gast
Re: gasverbruik zomervakantie
« Reactie #14 Gepost op: juni 14, 2013, 04:36:33 pm »

Deze lijst wekt wellicht de indruk dat er in Frankrijk w?l voldoende adressen zijn om je DIN-flessen bij te laten vullen. Lees in dat geval even de begeleidende tekst bij het hoofdstukje "Frankrijk"!

Campingaz is in Frankrijk inderdaad stukken goedkoper, maar de vraag ging over de groene flessen en het omruilen/vullen ervan in Frankrijk.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal