Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring met kleine auto  (gelezen 3060 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hurenkam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style 2013
Re: Ervaring met kleine auto
« Reactie #15 Gepost op: juni 24, 2013, 10:10:56 am »

Wij rijden eigenlijk nooit via Luik dus die route ken ik ook niet. Wij rijden normaal gesproken via Antwerpen, Brussel, Luxemburg, Metz, Nancy, etc...

Ik ga voor de zekerheid binnenkort maar eens heuvelachtig terrein opzoeken om het te testen.
Mijn routeplanner zegt steevast (Eindhoven)-Antwerpen-Gent-Lille-Parijs-Toulouse als ik naar de Haute Pyrenees rijdt... volgens mij geldt dat ook voor ongeveer elke bestemming in Spanje. Ik woon toch redelijk oostelijk, dus ik begrijp even niet waarom mensen (tenzij ze in Limburg wonen) via Luik naar Spanje zouden willen rijden...
Wellicht zijn er andere redenen om via Luik te rijden? Is het een bijzonder mooie route?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.341
Re: Ervaring met kleine auto
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2013, 11:51:46 am »

Ik kan me je zorgen wel voorstellen, maar is denk ik niet nodig.

Wel belangrijk om tijdig te schakelen en maak niet de fout om tussen de vrachtwagens te gaan zitten, want dan is de gang er echt volledig uit. Om dan weer op gang te komen.. dat zal niet meevallen.

Maar eigenlijk is het gewoon een kwestie van goed anticperen op het andere verkeer, bekijk nog even goed in welk gebied je auto het meest trekkracht wil leveren en hou 'm daar.

Ik heb het ooit gedaan met een Uno 45, ik kwam niet als eerste boven maar wel zonder problemen.

Onze huidige auto, een Fiat Multipla met 1.6 (105pk) heeft geen enkel probleem met dit soort klimmetjes. Zelfs niet toen ik de caravan er nog achter had hangen. Ik zie dan wel eens mensen met grotere en beter gemotoriseerde auto's rijden die ik fluitend inhaal. Ooit 1 keer toen onze camping aan het einde van een helling van enkele kilometers 12% met haarspeldbochten lag was het wat spannend. maar dat was het bergaf eigenlijk ook :-)

resumé niet te veel opschakelen goed vooruit kijken en de gang er lekker inhouden. Komt het gewoon goed!

Fijne vakantie!
Gelogd
Adventure Awaits

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Ervaring met kleine auto
« Reactie #17 Gepost op: juni 24, 2013, 04:58:51 pm »

Mijn routeplanner zegt steevast (Eindhoven)-Antwerpen-Gent-Lille-Parijs-Toulouse als ik naar de Haute Pyrenees rijdt... volgens mij geldt dat ook voor ongeveer elke bestemming in Spanje. Ik woon toch redelijk oostelijk, dus ik begrijp even niet waarom mensen (tenzij ze in Limburg wonen) via Luik naar Spanje zouden willen rijden...
Wellicht zijn er andere redenen om via Luik te rijden? Is het een bijzonder mooie route?
Onze routeplanner wil ook via Antwerpen naar Frankrijk vanuit NH. Terwijl een collega vanuit NH via Maastricht rijdt. Hij kon me niet vertellen waarom.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Ervaring met kleine auto
« Reactie #18 Gepost op: juni 24, 2013, 07:26:14 pm »

Mijn routeplanner zegt steevast (Eindhoven)-Antwerpen-Gent-Lille-Parijs-Toulouse als ik naar de Haute Pyrenees rijdt... volgens mij geldt dat ook voor ongeveer elke bestemming in Spanje. Ik woon toch redelijk oostelijk, dus ik begrijp even niet waarom mensen (tenzij ze in Limburg wonen) via Luik naar Spanje zouden willen rijden...
Wellicht zijn er andere redenen om via Luik te rijden? Is het een bijzonder mooie route?
:off
ik mag wel zeggen dat ik een flinke ervaring "frankrijk" heb.
wij kiezen zoveel mogelijk traject via Luik, Dijon, Lyon als we naar z-frankrijk gaan.
Ook wanneer de richting Pyreneeën betreft.(oost kant)

Lille, Paris, Cahors, Toulousse.....man wat een aantal tolpoorten hadden we...we bleven in en uit gaan,
het traject Lille, Paris, Clermont F, richting Millau is goed te doen, maar de voorkeur blijft de route via Metz, Lyon.

Moet er wel bij zeggen, dat we in het voor en na seizoen rijden. :# :# :#
Gelogd

loco

  • Gast
Re: Ervaring met kleine auto
« Reactie #19 Gepost op: juni 24, 2013, 08:24:57 pm »

Wat een leuke reacties allemaal. Mijn vrouw en ik hebben besloten dat we het gewoon gaan proberen. Tijd genoeg om er langer over te doen.  :J :)
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Ervaring met kleine auto
« Reactie #20 Gepost op: juni 24, 2013, 10:30:24 pm »

Als ik naar mijn ouders bij cahors ga is het in totaal 3 stukken tolweg via lille parijs orleans vierzon en de cahors
Valt mij reuze mee. Zeker cia de CB poortjes.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal