Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?  (gelezen 10092 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berkevelda

  • Gast
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #15 Gepost op: juni 24, 2013, 07:06:26 pm »

Makkelijke vraag, maar een moeilijk antwoord omdat het er maar net aan ligt met hoeveel mensen je op pad gaat en wat voor wagen/ruimte je hebt. Wij zijn met z'n drietjes (2 volwassenen en een dochter van 7) en hadden tot afgelopen jaar een AlpenKreuzer Parade. Onze dochter sliep in het "hol" (oftewel ondertent) en wijzelf op een van de 2-persoons bedden. Wij hadden dus een 2-persoons bed "over" en hadden daar per persoon een grote weekend/sporttas naast elkaar bovenop staan.
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2013, 07:26:27 pm »

wij hebben ieder een bigshopper en deze staan tijdens de reis in de dakkoffer en op de camping in een ondertentje.
Wij willen voor de reis niet meer de vouwagen openklappen om de kleding ed er nog in te doen, vandaar dat onze vakken en middenstuk vol staat met atributen diet altijd meemoeten!! ( scottel,, gasflessen, luifel, tafel, ondertentjes ed)
Moet zeggen dat ik het blauwe vakkentent ook wel een idee vind!
moet eens kijken waar ze die verkopen
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #17 Gepost op: juni 24, 2013, 07:29:10 pm »

Het is denk ik erg afhankelijk wat voor een vouwwagen je hebt, en of je lang of kort op een camping blijft. Wij een gezin van 4, hebben ieder een eigen vouwkratje die staan tijdens de reis in de auto,daar tussen 2 kleine vouwkratjes met toiletspul, handdoeken,theedoeken etc. Als we langer op de camping verblijven zetten we de kratjes op de deksel van onze combi camp, bij een korte stop laat ik de kratjes in de auto staan. (Was doen we in waszak.) Sokken en ondergoed doe ik een "koffer opbergzakjes", om een beetje orde te houden
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #18 Gepost op: juni 24, 2013, 08:16:41 pm »

We gaan dit jaar met ons gezinnetje, ik, mijn man en 2 jonge kinderen 3 weken op vakantie met onze Cabanon Mercury. DE kids slapen in het andere 2 persoons bed dus daar spullen op leggen is geen optie, maar in de ondertentjes zou dat dus wel kunnen. In de bankjes kunnen we niet zo heel veel kleding kwijt heb ik al wel gezien..In de lades aan de kopse kant zouden we nog wel wat kwijt kunnen..Ik moet zeggen dat ik de tent organizer zoals die op het plaatsje staat, er erg handig uitzien!!Gewoon alles "netjes"in de vakjes en geen gedoe met graafwerk in tassen of koffers om bij de betreffende kleding komen...

Leuk trouwens om jullie verhalen te lezen! :#
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #19 Gepost op: juni 24, 2013, 08:47:40 pm »

kleding in een krat in de klapper,.......
de kinderen bergen we niet op, die laten we thuis  :+ :+
Gelogd

baan-eikelenboom

  • Gast
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #20 Gepost op: juni 24, 2013, 08:54:21 pm »

Bij ons gaat er ook per persoon één sporttas met kleding mee en één sporttas voor schoon beddengoed en handdoeken.
De handdoeken, theedoeken en toilettassen e.d. gaan op plaats van bestemming op de plank die boven de slaapcabine zit in onze Walker. De spullen die je het meest pakt dus.
De tas met het beddengoed hangen we met een daarvoor gekochte beugel aan de buitenkant van de bak. De ruimte daar tussen de bak en het tentdoek is groot genoeg. Daar hangt ook aan zo?n zelfde beugel een big shopper voor de vuile was.
De  rest van de sporttassen ligt meestal toch wel op één van de bankjes gestapeld. We hebben namelijk maar één slaapcabine op de plank en één slaapcabine onder de plank in onze Sunny, dus is er verder niet echt een andere logische plek om kleding te stallen. In de bakken vinden we dan weer onhandig.
Schoenen mikken we in de disselbak.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #21 Gepost op: juni 27, 2013, 09:57:25 pm »

Wij hebben ooit look-a-likes van onderstaande boxen gekocht. Hiervan pasten er twee van in het middenpad van de Vendome en van de Jametic (naast elkaar of achterelkaar). In de boxen gingen de handdoeken en beddengoed van degene die in het ondertentje sliep. (andere bedden maakten we al op voor/bij het inklappen aan het eind van het voorseizoen) en de kleding voor 2 volwassenen en 2 kinderen voor een ruime week. Vol=vol, meer mocht er niet mee ;). Meestal liepen de kinderen en wij in dezelfde hemdjes/broekjes/rokjes rond (en nog meer alleen in zwemkleding) die we halverwege dan even op de hand uitwasten. Een set lange broek en lange mouw shirt en 1 set nette kleren voor als we naar een restaurantje gingen o.i.d. Deze gingen dan weer uit als we op de camping waren. Aangezien we altijd de zon opzoeken en als die er niet is verder trekken heb je ook aan weinig kleren genoeg ook voor 3 weken en een handwasje is zo gedaan terwijl de ander de afwas doet bijv. De boxen zetten we op de camping op het achterste dwarse bankje op elkaar, de kleren bleven er in.
De voortent/luifel en stokken hadden we in de bankjes liggen. We hoefden dan voor vertrek de vouwwagen niet meer open te klappen, alleen de keuken eraf, de kledingboxen er in schuiven en vertrekken.
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2013, 09:59:19 pm door jelijn »
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #22 Gepost op: juni 27, 2013, 10:09:36 pm »

Bedankt voor jullie reacties!! Geeft vooral stof tot nadenken :#

Vorig jaar heb ik van geleerd, ik had bergen kleding mee onder het mom, jonge kinderen ( nu 6 en 4) gauw smerig etc...Uiteindelijk inderdaad vaak zwemkleding aan, jurkjes en simpele shirtjes broekjes...
Ga er nu eens kritisch naar kijken wat we gaan meenemen voor de kinderen..Ik dacht aan, per kind:

Vest
Regenjas
1x lange broek
2x shirtje met lange mouwen
7 jurkjes
7 spaghetti hempjes
5 korte broekjes/rokjes
genoeg ondergoed
5x sneakersokken
bikini`s en zwempakjes

"vakantiewasmiddel"staat inmidddels bij de kampeerspullen, daar gaan we ook maar eens gebruik van maken :#

Vermoedelijk gaan we alles in een grote koffer doen, handdoeken etc in een grote sporttas en dan op plaats van bestemming de koffer in het ondertentje,,,,

Gelogd

Kuipje

  • Gast
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #23 Gepost op: juni 27, 2013, 10:23:35 pm »

Wij hebben allemaal een kunststof box met deksel. Die staan tijdens de rit in de auto. Voordeel tov tassen vind ik de mogelijkheid tot stapelen in de binnenruimte.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #24 Gepost op: juni 28, 2013, 09:24:34 pm »

Bij ons een beetje zoals bij kuipje. Ieder zijn eigen box, die gaan in de auto en daarna ergens in de vouwwagen, wat niet in de box past, blijft thuis. Niet teveel meenemen op elke camping kan je wel een wasje draaien. Wij hebben wel het geluk dat de kids in een eigen tent slapen met hun eigen rommel (die ik dus gelukkig niet zie)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.341
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #25 Gepost op: juni 29, 2013, 12:18:00 am »

Bij ons een beetje zoals bij kuipje. Ieder zijn eigen box, die gaan in de auto en daarna ergens in de vouwwagen, wat niet in de box past, blijft thuis. Niet teveel meenemen op elke camping kan je wel een wasje draaien. Wij hebben wel het geluk dat de kids in een eigen tent slapen met hun eigen rommel (die ik dus gelukkig niet zie)

Hier heeft ook ieder zijn eigen vouwkrat die staan overigens gewoon in de vouwwagen. op de plaats van bestemming of bij een overnachting stapel ik ze op elkaar aan het einde van het middenpad.  bij een overnachting samen met de andere rommel in een kratje naast elkaar (er passen 2 kratjes naast elkaar in het pad) maar op de definitieve kampeerplek krijgen de kratjes waar geen kleren in zitten een plekje in een ondertentje en de kledingkratjes blijven aan het einde van het gangpad op elkaar staan. Heerlijk ordelijk opgeruimd! :J
Gelogd
Adventure Awaits

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #26 Gepost op: juni 29, 2013, 06:53:32 am »

Hier gaan de kleren in een grote weekendtas achterin de auto. Op de bestemming worden deze in vouwkratten gedaan waar tijdens opslaghet servies en keukenraad in staan. Wij hebben nl geen bermkeuken maar een vouwkastje.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #27 Gepost op: juni 29, 2013, 07:56:35 am »

Wij hebben ook een action box per persoon. Die passen in het middenpad van de vw. Voorts heb ik een soort van stelling gemaakt van tentstokken, is demontabel/vouwbaar. die zet ik boven de banken in de Jametic en daar staan de kratten op. dan kunnen we ook nog in de bankjes. En minder rommel in de voortent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #28 Gepost op: juni 30, 2013, 08:57:29 pm »

Jellewa, ik kan me er zo even geen voorstelling van maken van je eigengemaakte constructie, maar ben wel super nieuwsgierug!! Heb je toevallig een foto?
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Waar bergen jullie kleding voor jullie zelf en de kinderen op?
« Reactie #29 Gepost op: juli 01, 2013, 11:42:41 pm »

Zoals al uit eerdere reacties blijkt is het antwoord sterk afhankelijk van de wijze van kamperen en welke klapper.
In onze roadmaster stonden we meestal lang op 1 plek. Kleren gingen in een koffer mee en ter plekke werden twee opbouwkastjes neergezet met voor iedereen een eigen schap en wat ruimte voor zwemspullen en handdoeken (wij zijn met 5 personen). Met onze cocoon trekken we meer rond en hebben we afsluitbare kratten met een "inleg" voor ondergoed en sokken (hema). Onderweg staan sommige kratten onder het bed, andere in de auto. Ter plekke blijft een deel onder het bed en de "grijpspullen" staan in de voortent. In beide gevallen gebruiken we een vouwkrat voor schoeisel.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal