Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?  (gelezen 3318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Mijn man werkt vaak tot en met zaterdag, vooral in de zomer. Nix mis mee, maar als je dan een weekendje erop wilt met je klapper, zul je het als vrouw (met 1 kind) alleen moeten doen. Met de Flyer ging dat eigenlijk prima, maar nu we de Cocoon Aero hebben, blijkt dat toch iets lastiger dan gedacht. Maar eerlijk is eerlijk, we hebben hem net, dus we moeten nog wennen. En we gaan natuurlijk uitgebreid tijdens de zomervakantie alles eens goed bekijken en zien wat het handigste is. (Dan gaan we wel met ons drietjes :J) Ik geef me niet zomaar gewonnen.
Maar toen vroeg ik me af, zijn er meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de vouwwagen? En zo ja, wat voor merk en type? Tips in het algemeen misschien? Ik hoor ze graag!
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2013, 07:10:07 pm »

Mogen heren die alleen zijn zich hier niet melden dan?
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #2 Gepost op: juni 26, 2013, 07:15:24 pm »

Ik voel me niet aangesproken als solovader  :#
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #3 Gepost op: juni 26, 2013, 07:16:46 pm »

Ik voel me niet aangesproken als solovader  :#

Ik ook niet, maar denk dat er ook wel solovaders zijn met wellicht hetzelfde probleem?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #4 Gepost op: juni 26, 2013, 08:37:37 pm »

Ik ook niet, maar denk dat er ook wel solovaders zijn met wellicht hetzelfde probleem?

Misschien hebben jullie het nog wel lastiger. Als vrouw krijg je nog wel snel hulp van anderen met bijv. het opzetten van de vw. Als man zul je daar toch echt zelf achteraan gaan denk ik.

Maar goed, hier was wel het plan om af en toe een korte vakantie zonder manlief in de vouwwagen door te brengen. Alleen lukt het gewoon echt niet om de vouwwagen alleen op te zetten (ik ben met mijn 1.73m ook niet de langste), dus als dat gaat gebeuren mag hij mee om op te zetten en later weer met afbreken. Maar dat zal toch binnen Nederland zijn.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #5 Gepost op: juni 26, 2013, 08:48:18 pm »

Als vrouw krijg je nog wel snel hulp van anderen met bijv. het opzetten van de vw. Als man zul je daar toch echt zelf achteraan gaan denk ik.
Dat komt dan goed uit, want daar waar vrouwen meestal niet de geringste moeite hebben om hulp te vragen (bijvoorbeeld bij het vragen naar de weg) klooien mannen in de regel vaak  eindeloos in hun eentje aan voordat ze een knieval doen en anderen om hulp gaan vragen. :#
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2013, 08:49:58 pm door Frankie »
Gelogd

Eli

  • Gast
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #6 Gepost op: juni 26, 2013, 09:03:23 pm »

I.v.m. werk komen we niet altijd tegelijk aan of vertrekken op dezelfde dag. Omdat volgens de website de Tragano Alpha in 3 minuten op te zetten is, moest dat mij alleen ook wel lukken.. En dat gedeelte gaat ook prima, al heb ik wel wat langere minuten dan de Fransen.  :) Het meest lastig is de luifel in de nok aan te ritsen, maar op een omgekeerd kratje ben ik meteen 20 cm langer! Als je alleen opzet (of afbreekt) moet je vooral geen haast hebben, maar dit als een stukje vakantieactiviteit beschouwen. Voor het richting trekhaak duwen heb ik wel assistentie gevraagd. Opzetten heeft mijn man ook een keer alleen gedaan - dan kom je op de camping en staat alles al klaar, inclusief een glaasje  W: Heerlijk!
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2013, 09:08:01 pm door Eli »
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #7 Gepost op: juni 26, 2013, 09:16:17 pm »

Uiteraard mogen mannen ook reageren hahaha. Jullie tips zijn natuurlijk ook van harte welkom :-) Maar hoewel ik ong net zo lang ben als mijn man, zo rond 1.80, ben ik lang niet zo sterk. En .... wie niet sterk is, moet slim zijn! Vandaar mijn oproep voor tips. En omdat ik oprecht nieuwsgierig werd of er meer dames zijn die zo gek zijn om alles voor manlief klaar te zetten :O


Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #8 Gepost op: juni 26, 2013, 09:41:26 pm »

Kun je de luifel/dak gedeelte van de Alpha niet laten zitten met inklappen zoals wij doen bij onze Combi Camp. Dan kan je deze makkelijker in je eentje opzetten.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #9 Gepost op: juni 26, 2013, 09:44:35 pm »

Vorig jaar ben ik wel een kleine week alleen met 4 kinderen op een camping vlakbij huis geweest maar aangezien onze vouwwagen niet door mij alleen op te zetten is en ik geen auto rij...heeft man lief ons weggebracht en opgehaald en hebben we samen de vw opgezet!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Eli

  • Gast
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #10 Gepost op: juni 26, 2013, 10:43:54 pm »

@Henk CC:
Ja, daar kwamen we na de eerste keer achter... Maar nu hebben we een topmatras opgelegd, en ik vrees dat dat allemaal niet meer gaat passen. Dat gaan we de volgende keer uitproberen.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #11 Gepost op: juni 26, 2013, 11:19:08 pm »

Probeer de vouwwagen met de auto op de gewenste plek te manoeuvreren, dat scheelt vaak een hoop geklungel achteraf.  :O
Zorg dat je goed weet hoe je je vouwwagen op moet zetten, er is namelijk niemand anders die dat voor je kan bedenken. ;)
Ik weet niet of je een white/greenbox hebt, maar soms kan het handig zijn om de koelkast er even uit te halen zodat het ding wat lichter te verplaatsen is.
Kinderen mee laten helpen en anders laten spelen werkt ook prima om opbouw-stress te voorkomen ;)
Gelogd

Boraxx

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Bedouin 25th anniversary
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #12 Gepost op: juni 26, 2013, 11:21:29 pm »

Alleen opzetten zou ik nog wel zien zitten. :J
Maar inpakken niet.  I:

Wij hebben sinds kort een flyer, maar hebben de grootste moeite
Om de deksel dicht te krijgen.
Zelfs met de bijgeleverde ratel is het lastig.  :?
Maar goed dat is off topic

Groetjes Mariska
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #13 Gepost op: juni 26, 2013, 11:30:15 pm »

@Mustang  Als je wist dat je van plan was om er alleen mee op uit te trekken, waarom dan niet de versie met Windforce genomen ? Dat lijkt mij bij uitstek geschikt in jullie situatie. 
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Zijn er nog meer dames die er wel eens alleen op uit gaan met de klapper?
« Reactie #14 Gepost op: juni 26, 2013, 11:30:48 pm »

 :off @Boraxx euhm ratel?
ik doe het altijd alleen, je kunt de slinger tussen de bedla en het deksel zetten om de boel een beetje recht te trekken.
Daarna haak je eerst de 1e klem erop, dan de 2e (niet gelijk vastklemmen!), dan duw je de deksel zover mogelijk naar voren en dan sluit je de klemmen 1 voor 1.
Eventueel laat ik m'n kids nog even op het deksel zitten als ik de klemmen niet vast kan haken. Maar als de klemmen echt niet dicht willen, liggen de stokken waarschijnlijk op de matras of het tentdoek ligt te dik tussen de stokken.
Vooral niet forceren.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal