Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?  (gelezen 2510 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evelien2311

  • Gast
Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Gepost op: augustus 05, 2013, 08:11:03 pm »

Hallo,
Wij willen een tweedehands vouwwagen kopen. In welk seizoen zijn deze het beste te kopen? Juist na de zomervakantie, in de winter of voor het zomerseizoen?
Gelogd

Schroevers

  • Gast
Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2013, 09:20:17 pm »

Wij gaan volgend jaar een nieuwe aanschaffen maar ik hou al sinds mei/juni het Internet in de gaten en zowel voor als na de zomer zie je dat er vouwwagens aangeboden worden. Ik verwacht dat je na de zomer het beste zaken kan doen omdat mensen die van hun vouwwagen afwillen dat meestal doen na een vakantie aangezien ze dan tijdens de vakantie besloten hebben om volgend jaar bv een caravan te willen of een nieuwe vouwwagen of dat de kinderen voor het laatst zijn mee geweest en een andere invulling van hun vakantie willen dus bv niet meer kamperen. Die mensen zullen eerder geneigd zijn om wat van de prijs af te doen omdat ze er niet op zitten te wachten om de vouwwagen nog een jaar naar de stalling te moeten doen. Tevens willen mensen die naar iets nieuws op zoek gaan dit doen in de wintermaanden / voorjaar en willen dan als het even kan die extra cash op zak hebben dus ik denk dat 2de hands een vouwwagen aanschaffen het beste is na de zomer.
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2013, 10:11:58 pm »

Je moet wel bedenken dat wanneer je voor het vakantieseizoen koopt je er ook al mee op vakantie kunt!  :J :J

En dat kan in sommige gevallen zelfs geld schelen. Wij hadden namelijk een stacaravan gehuurd. Nu we twee maanden geleden een vouwwagen hebben aangeschaft hebben we de reservering omgezet naar een kampeerplek en dat scheelde voor twee weken bijna 1000 Euro! Dan kun je best wat meer uitgeven aan een vouwwagen :H
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2013, 10:16:01 pm »

Nu, zie het verhaal van Schroevers.

Geldt ook voor het aanschaffen van een nieuwe.
Gelogd
Groeten,

Erik

L4a

  • Gast
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2013, 10:43:10 pm »

Je moet wel bedenken dat wanneer je voor het vakantieseizoen koopt je er ook al mee op vakantie kunt!  :J :J

En dat kan in sommige gevallen zelfs geld schelen. Wij hadden namelijk een stacaravan gehuurd. Nu we twee maanden geleden een vouwwagen hebben aangeschaft hebben we de reservering omgezet naar een kampeerplek en dat scheelde voor twee weken bijna 1000 Euro! Dan kun je best wat meer uitgeven aan een vouwwagen :H

Ligt er maar net aan hoe je daarvoor al op vakantie ging. Wij zijn van een tent overgestapt naar een vouwwagen, dus ons scheelde het in die zin jammer genoeg niets  ;) Maar als je idd van relatief dure vakanties afkomt, zal het zeker de moeite kunnen lonen om vlak voor de vakantie iets te kopen.
In de andere gevallen is mijn advies hetzelfde als die van Schroevers.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2013, 11:50:21 pm »

De goedkoopste vouwwagen koop je waarschijnlijk wanneer je de minste eisen en wensen hebt! Ik zou liever kijken naar een vouwwagen die aan je eisen en wensen voldoet en daar een reële prijs voor over hebben, dan naar de goedkoopste die net niet aan je eisen voldoet.
Het seizoen maakt dan denk ik niet zoveel uit. En geduld is een schone zaak.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2013, 07:13:55 am »

2 jaar geleden als verkopende partij viel mij op dat je het beste kon verkopen NA de vakantie ......
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2013, 08:32:40 am »

2 jaar geleden als verkopende partij viel mij op dat je het beste kon verkopen NA de vakantie ......
want dan denkt iedereen goedkoper uit te zijn. ;)
Ik ben nu niet echt aan een nieuwe toe maar heb al wel eens op het punt gestaan om er 1 tijd te kopen omdat ik de prijs eigenlijk niet kon laten gaan.
Je moet de tijd ervoor nemen want er komt vanzelf iets voorbij waar je de vraagprijs voor over hebt.
Zat voor de gein eens te kijken wat de vraag prijs is voor mijn wagen hmmmmm werd alweer zenuwachtig want kan er volgens mij het zelfde voor vragen als ik er een paar jaar geleden voor gegeven heb.
Misschien maar eens in de vouwwagen handel gaan ;)
Dus als je de tijd hebt geduldig wachten tot je wagen voorbij komt.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk 4

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mieke

  • Gast
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2013, 09:12:25 am »

Is idd een beetje wat Alex zegt. En ook afhankelijk van wat je zoekt. Ik heb de indruk dat er ook in vouwwagenland bepaalde hypes zijn, plots zoekt iedereen een bepaald type en/of merk en dan swingen de prijzen de pan uit eender welk seizoen het is. Ben je echter bereidt om daar naast te kijken dan kan je altijd koopjes doen.
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2013, 10:06:01 am »

Wij hebben hem VOOR deze zomer gekocht op marktplaats, gaan er pas volgend jaar voor het eerst mee op vakantie.
Maar deze kwamen we tegen voor een goede prijs en had een goede kwaliteit! (Jamet Montana)

Vorig jaar zochten we ook, maar om een of andere reden leken ze toen allemaal te duur voor ons. Daarom destijds een tunneltent gekocht, die we dit jaar gelukkig weer snel via marktplaats voor maar 100 minder dan de aanschafprijs konden doorverkopen. Dus dat was wel fijn t.o.v. de aanschafprijs van de vouwwagen.

Ik heb dus het gevoel dat je maar net geluk moet hebben wanneer andere juist jouw smaak en prijs op marktplaats zetten.
Veel rondneuzen dus!  KK
Gelogd

piet

  • Gast
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2013, 10:47:28 am »

Sorry, even reclame maken ;-)

Wij hebben namelijk een hele mooie te koop, in zéér goede staat: Walker Doublette - 8 personen.

Je hoeft er echt niets meer aan te doen, wat toch wel vaak het geval is. Dus let op!
Deze is echt inpakken en wegwezen!

Hij gaat weg omdat we zeer onverwachts een 2ehands 3Dog Traildog hebben gekocht.
Dit was een van onze droomwagens, dus... dit aanbod konden we niet laten schieten.
Maar dat houdt wel in dat we nu 2x stallingskosten betalen...

Wie weet is het iets voor jou?
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12386.msg153699#msg153699

Hoor het wel,
Groet, Patricia
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2013, 11:46:11 am »

Het aanbod is denk ik het grootst na de eerste mooie vakantie / lang weekend, dus pasen of hemelvaart. En dan weer een piek na de zomervakantie. In de eerste piek zijn er ook veel kopers, dus dat heft het voordeel weer op. Ik heb zelf toen mijn vouwwagen gekocht en voor de mooie wagens was heel veel belangstelling. Daar moest je snel bij zijn.
Ik verwacht dat er na de zomer minder kopers zijn, dus dan sta je sterker in je onderhandeling, maar pas op!, als je verliefd wordt ben je verkocht.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2013, 12:03:05 pm »

Als ik naar de stats  van het forum kijk zij de pieken van zoekers voor de zomer vakantie en net erna.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G510-0100 met Tapatalk 4

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2013, 12:22:27 pm »

Of direct na de zomer vakantie als men denkt: "die vouwwagen ga ik niet meer gebruiken, weg ermee!"
Of aan het begin van het nieuwe jaar als men denkt: "wat gaan we doen deze zomer met vakantie, ohja niet meer met de vouwwagen, die kan weg!"

succes
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Welk seizoen goedkoopst 2e hands kopen?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2013, 12:55:00 pm »

Resume.............. het hele jaar door dus! :# :#
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal