Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?  (gelezen 4168 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drees

  • Gast
Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Gepost op: oktober 20, 2013, 11:20:16 am »

Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe vouwwagen (we zijn nu kampeerders met tent) en in een ander topic ben ik al uitgebreid op zoek geweest naar informatie. We zijn er nu bijna, nog maar twee kandidaten: de Raclet Panama en de Panama Malawi. Binnenkort gaan we de knoop doorhakken.

Wat ik me nu afvraag: wat is de beste tijd om de kopen? Nu (najaar) of wachten tot de Vakantiebeurs? Ik wil namelijk wel graag een mooie aanbieding. :P
Gelogd

abyss

  • Gast
Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 20, 2013, 11:31:24 am »

Mij is opgevallen dat je niet echt een goede deal kan scoren. Je krijgt vaak het extra pakket er met korting of gratis bij. Maar daar naast moet je dan wel weer die onzinnige afleverkosten betalen. Een overjarig model heb je volgens mij meer waar voor je geld.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2013, 12:09:56 pm »

Omdat het panama model 2014 wordt aangepast tov van het 2013 model ( hogere bak en andere kleuren) konden wij  dit najaar een goede deal maken op het 2013 model.  Op de malawi was weinig mogelijk.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2013, 03:59:58 pm »

Bij de Wit doen ze niet veel, of eigenlijk beter gezegd nix....
Er is nu ook caravan en kampeer event, de Wit doet er ook aan mee, maar betwijfel of ze dan qua kortingen iets doen...

Vakantiebeurs weet ik nix van, wanneer is die eigenlijk?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 20, 2013, 04:57:33 pm »

Vakantiebeurs weet ik nix van, wanneer is die eigenlijk?

15 t/m 19 januari 2014 in de jaarbeurs Utrecht.

Best een aardige beurs om een beetje warm te lopen voor de komende vakantie. Maar er staan veelal grote organisaties en campings en dat is niet ons ding...
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 20, 2013, 04:58:30 pm »

en anders misschien nog 23 t/m 28 januari 2014 in WTC Expo Leeuwarden

en de campingbeurs van Karsten Tenten in Zwaag is ongeveer in dezelfde periode (januari) en in maart dan "kampeerbelevenis" ook van Karsten. Die vinden wij leuker omdat er meer kleine campings staan
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2013, 05:05:15 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

PetraL

  • Gast
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 20, 2013, 05:06:08 pm »

Staan ze daar ook met VW's (met kortingen)?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 20, 2013, 06:01:40 pm »

Staan ze daar ook met VW's (met kortingen)?

Nee die tijd is geweest. Vroeger was het zo dat je op beurzen leuke kortingen kon krijgen. Tegenwoordig ziet men geld waar het niet is en vraagt men (zelfs meer dan) de gewone prijs. Ik ben dit jaar zowel op de ANWB beurs als die van Karsten geweest en nou verkoopt Karsten ook geen klappers, maar bij de ANWB was er niks te scharrelen op wat tweedehands spul na.

Dus ik denk dat je in het na- of voorjaar moet gaan shoppen, dan gaan de 2013 kleuren eruit, komen showmodellen en ex-huurwagens in de verkoop. Maar of het veel scheelt is maar de vraag. Want showmodelen zijn vaak luxer uitgevoerd en accesoires zijn grote winstpakkers, dus reken je niet al te rijk met een luxe showmodel.  Als een dealer daarin dus iets kado doet dan levert het hem vaak nog winst op en jij krijgt iets wat je anders had laten liggen. 
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

PetraL

  • Gast
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 20, 2013, 06:04:03 pm »

Das moeilijk he?!
Je wilt toch de mooiste prijs :-)
Ik denk dat wij dan toch onze Cabanon in Frankrijk (bij de fabriek) gaan halen, scheelt ruim 400 euro.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 20, 2013, 07:19:08 pm »

Das moeilijk he?!
Je wilt toch de mooiste prijs :-)
Ik denk dat wij dan toch onze Cabanon in Frankrijk (bij de fabriek) gaan halen, scheelt ruim 400 euro.

Je woont dan wel in BelgiĆ« maar dit klinkt toch erg Nederlands wat betreft de prijs  ::)

Wij hebben destijds geen korting kunnen bedingen, maar wel extra's. Al met al waren wij bij de Wit voordeliger uit dan bij Aart Kok op de beurs. Op de beurs werd gewoon de prijslijst gehanteerd en kregen we een mooie plaid voor op het bed cadeau als we die week zouden beslissen  :I.

Maar ga niet blind voor de laagste prijs, denk ook even aan je garantie. Bijna alle vouwwagens gaan na de aankoop nog een keer terug. Al is het maar voor een kleinigheid. Ik weet niet waar de Cabanon fabriek gevestigd is. Maar voor je het weet ben je 4x op en neer aan het rijden.  Bestellen, afleveren, weg brengen voor garantie en weer ophalen.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 20, 2013, 07:19:36 pm »

Mmm, ik had gedacht dat op zo'n beurs wel wat voordeel te halen viel. Dat wordt dan dus bij verschillende aanbieders offertes opvragen van onze uiteindelijke keuze en dan vergelijken... En als het de Panama wordt is er misschien nog wel zo'n model dat eruit gaat. In Boxtel niet meer, maar er is nog een aanbieder geloof ik.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #11 Gepost op: oktober 20, 2013, 07:42:31 pm »

Je woont dan wel in BelgiĆ« maar dit klinkt toch erg Nederlands wat betreft de prijs  ::)

Wij hebben destijds geen korting kunnen bedingen, maar wel extra's. Al met al waren wij bij de Wit voordeliger uit dan bij Aart Kok op de beurs. Op de beurs werd gewoon de prijslijst gehanteerd en kregen we een mooie plaid voor op het bed cadeau als we die week zouden beslissen  :I.

Maar ga niet blind voor de laagste prijs, denk ook even aan je garantie. Bijna alle vouwwagens gaan na de aankoop nog een keer terug. Al is het maar voor een kleinigheid. Ik weet niet waar de Cabanon fabriek gevestigd is. Maar voor je het weet ben je 4x op en neer aan het rijden.  Bestellen, afleveren, weg brengen voor garantie en weer ophalen.

De fabriek is in Duinkerke, we gaan daar dan ons eerste weekend ermee kamperen. Mocht er iets zijn, zijn we meteen in de buurt. Naar ik begrepen heb, zijn de meeste garantiezaken meteen in het begin.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #12 Gepost op: oktober 20, 2013, 07:54:38 pm »

Nou Duinkerke is goed te bereizen, en ja als er wat is, dan is dat in het begin. De wagen en tent worden bij het eerste gebruik natuurlijk pas echt getest.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 20, 2013, 07:57:19 pm »

Goed om te horen :-)
Verder in la France hadden we niet gedaan nee, maar dit is net over de grens.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Wanneer een nieuwe vouwwagen kopen: najaar of Vakantiebeurs?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 21, 2013, 12:17:09 pm »

Ik denk dat wij dan toch onze Cabanon in Frankrijk (bij de fabriek) gaan halen, scheelt ruim 400 euro.

Is dat uberhaupt mogelijk?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal