Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen losgebroken  (gelezen 6622 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Vouwwagen losgebroken
« Gepost op: oktober 24, 2013, 08:22:26 pm »

Vanavond wilde ik de vouwwagen terugbrengen naar de stalling (hebben hem deze week opgehaald bij de dealer na reparatie). Mijn man had hem aangekoppeld en ik reed de straat uit. Bij de 3e (lage) drempel hoorde ik een hoop kabaal en daar lag de vouwwagen, met zijn neus op de grond.

Kabel van de losbreekreminrichting was afgebroken (zoals het hoort), maar ik neem aan dat ik die makkelijk kan vervangen. De stekker van de vouwwagen was echter ook met grof geweld uit de auto getrokken, dus in het deel van de auto is een en ander verbogen, waardoor die niet meer gebruikt kan worden. Dat wordt dus langs de Skoda-dealer om een nieuwe stekker-unit onder de auto te laten plaatsen.

Maar moet ik nog meer na laten kijken? Hij was zwaarbeladen (had hem vanmiddag weer helemaal ingepakt, klaar voor de winterstalling) en heeft toch een behoorlijke klap gemaakt op de dissel.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.259
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #1 Gepost op: oktober 24, 2013, 08:26:46 pm »

Pfffffff DE nachtmerrie van elke vouwwagen bezitter.

Misschien toch eens kijken/laten kijken of je dissel nog recht is.


Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

peremaki

  • Gast
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #2 Gepost op: oktober 24, 2013, 08:35:48 pm »

pfff ik hoop het nooit mee te maken zeg. Goed na laten kijken of er aan het onderstel niets is verbogen of iets dergelijks door de klap

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk

Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #3 Gepost op: oktober 24, 2013, 09:37:23 pm »

Zo zeg! Dan schrik je je toch kapot als dat gebeurd! Hopelijk valt de schade mee.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #4 Gepost op: oktober 24, 2013, 09:57:52 pm »

Ik reed zo'n 20 km/u, dus dat scheelde, maar ik schrok me helemaal wild! Ben nog steeds aan het bijkomen....
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

peremaki

  • Gast
Re: Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #5 Gepost op: oktober 24, 2013, 10:01:25 pm »

pfff ik hoop het nooit mee te maken zeg. Goed na laten kijken of er aan het onderstel niets is verbogen of iets dergelijks door de klap

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk
Mijn vriend zegt dat het gek is dat de wagen zomaar losraakt van de auto. (hij is automonteur) Hij heeft waarschijnlijk niet goed aangekoppeld gezeten...

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #6 Gepost op: oktober 24, 2013, 10:02:35 pm »

Het zal allemaal niet zo'n vaart lopen. Die klap op de grond is niet veel anders dan de klappen die de dissel onderweg krijgt. Waarschijnlijk heb je hem niet juist aangekoppeld en is ie nog even blijven hangen, heb ik vorig jaar bij de stalling ook gehad en dat gebeurd dan als je tijdens het aankoppelen aan het praten bent met bv de stallingebeheerder.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #7 Gepost op: oktober 24, 2013, 10:09:17 pm »

Het "palletje" was groen na het aankoppelen (mijn man heeft hem aangekoppeld, ik heb het nog gecontroleerd), maar ik heb al een paar keer na het aankoppelen het gevoel gehad dat hij niet goed vast zat. Nu heb ik er geen verstand van, dus dacht dat ik spoken zag, maar vanavond bleek dus toch dat er ergens iets niet helemaal goed gaat.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

nikkel1964

  • Gast
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #8 Gepost op: oktober 24, 2013, 10:19:03 pm »

Het "palletje" was groen na het aankoppelen (mijn man heeft hem aangekoppeld, ik heb het nog gecontroleerd), maar ik heb al een paar keer na het aankoppelen het gevoel gehad dat hij niet goed vast zat. Nu heb ik er geen verstand van, dus dacht dat ik spoken zag, maar vanavond bleek dus toch dat er ergens iets niet helemaal goed gaat.

Dat kan inderdaad gebeuren, heb het zelf dit voorjaar ook gehad. Met groen palletje weggereden en toch drie minuten later, bij een rotonde, in de spiegel je klapkar zien blijven staan terwijl je zelf door rijdt.... Ik heb het later nog eens geprobeerd, het blijkt mogelijk te zijn de haak meer ?p de knobbel te leggen dan er om heen terwijl toch het palletje op groen staat. Sindsdien trek ik altijd even de haak flink omhoog om zeker te zijn dat ie vast zit. Ik had overigens geen verdere schade, het gebeurde toen ik vanuit stilstand de rotonde opreed.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #9 Gepost op: oktober 24, 2013, 10:29:17 pm »

Hier idem, groen palletje en toch los na een paar meter ..........
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #10 Gepost op: oktober 24, 2013, 10:31:49 pm »

Dat moet wel schrikken zijn geweest.

Ik heb bij de lessen voor rijbewijs E achter B geleerd, dat je je aanhanger moet aankoppelen, en dan als het palletje groen is, het neuswiel weer op de grond zetten en dan nog een paar slagen omhoog draaien. De auto moet dan mee omhoog gaan. Dat palletje was volgens mijn instructeur niet genoeg om te concluderen dat je aanhanger vast zit.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.335
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #11 Gepost op: oktober 24, 2013, 10:36:36 pm »

hij had dus gelijk.

ik heb het zelf ooit gehad met een oldtimercaravan. was toch mooi mijn neuswiel naar de gallemiezen. kwam ik pas later achter toen tijdens het opdraaien het ding er onderuit brak.

als je voor een beurtje moet, zou ik het wel even melden.
Gelogd
Adventure Awaits

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.259
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #12 Gepost op: oktober 24, 2013, 10:56:08 pm »

Hmmmmmm het is dus geen toeval dat ik de dissel even naar boven trek zodat de auto mee naar boven gaat.
Dan ben ik pas rustig sterker nog als ik het idee heb dat ik het vergeten ben stop ik bij de eerste P om het alsnog te testen.
Kijk ik gelijk even of de rem er wel goed af is.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #13 Gepost op: oktober 25, 2013, 07:51:14 am »

Hmmmmmm het is dus geen toeval dat ik de dissel even naar boven trek zodat de auto mee naar boven gaat.
Dan ben ik pas rustig sterker nog als ik het idee heb dat ik het vergeten ben stop ik bij de eerste P om het alsnog te testen.
Kijk ik gelijk even of de rem er wel goed af is.

Dat doe ik inderdaad ook (omdat ik mijn vader dat vroeger ook altijd zag doen :) ): Aanhaken, en dan een flink sjor aan de dissel om te zien of de auto omhoog gaat en de kar niet los.
Parkeren op de eerste de beste P klinkt mij ook bekend.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #14 Gepost op: oktober 25, 2013, 09:25:50 am »

Vervelend dat dit gebeurd is! Ik lees wel veel goede tips hier die ik, als onervaren klapper, nog helemaal niet kende. Ik ga dus de volgende keer dubbelgoed controleren of hij echt vast zit, dank.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal