Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Wat ik in het verhaal lees, is dat het bij een drempel is gebeurd, en zwaar beladen. Is het niet zo dat de afstand van het neuswiel tot de grond te klein is geweest, en dat deze daardoor bij het nemen van de drempel de koppeling heeft losgedrukt?
Is het niet zo dat de afstand van het neuswiel tot de grond te klein is geweest, en dat deze daardoor bij het nemen van de drempel de koppeling heeft losgedrukt?
Wauw, ligt jouw wagen niet veel te laag?
Bij mijn vouwwagen is het meer dat het neuswiel duidelijk een stuk lager zit dan de beschermbeugel, en dat heb ik vaker gezien bij andere aanhangers. Vandaar mijn opmerking. Maar als ik zo lees, is dat hier niet het probleem geweest.
Je moet dus ook nooit vertrouwen op de palletjes en dergelijke dingen.Altijd controleren.Door aan de dissel te trekken of achter de aanhanger te hangen.
Ik heb het 1x meegemaakt dat de kabel van de losbreek rem te laag hing. Bij het uitrijden van de camping bleef de kabel achter zo'n ding in de grond waarin je een sluitpen van een draaihek laat vallen, bleef hangen. Je schrikt je te barsten want de wagen remt ineens voluit terwijl jij wilt versnellen Kabel uiteraard gebroken en ga maar een nieuwe zoeken in Frankrijk. Tegenwoordig heb ik een reserve bij me