Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen losgebroken  (gelezen 6609 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eli

  • Gast
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #45 Gepost op: oktober 30, 2013, 07:59:31 pm »

Gisteren nog op de snelweg achter een auto gereden met een vrolijk meerijdend en zwabberend neuswiel... Chauffeur had denk ik leuke muziek opstaan, want reageerde pas toen ik naast 'm kwam en een paar keer claxoneerde en naar zijn aanhanger wees. In de spiegels zag ik hem uiteindelijk uitvoegen. Dat neuswiel zal wel aan gort zijn, is niet gemaakt voor 110 km!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #46 Gepost op: oktober 30, 2013, 08:17:20 pm »

Gisteren nog op de snelweg achter een auto gereden met een vrolijk meerijdend en zwabberend neuswiel... Chauffeur had denk ik leuke muziek opstaan, want reageerde pas toen ik naast 'm kwam en een paar keer claxoneerde en naar zijn aanhanger wees. In de spiegels zag ik hem uiteindelijk uitvoegen. Dat neuswiel zal wel aan gort zijn, is niet gemaakt voor 110 km!
Je moet het toch ook voelen, want het rijdt anders, bonkt af en toe.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

The Force

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Parade SL 2001
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #47 Gepost op: november 03, 2013, 06:43:59 pm »

Mijn tip:

Een groen vakje zegt niets als de koppeling of de kogel versleten is.

Ik zit bij een speciaal hulpverlenings team waarmee we regelmatig met zware aanhangers op hogere snelheid rijden (A1 spoedritten) en hier hebben we de volgende werkwijze (die overigens bij een E achter B rijopleiding ook geleerd wordt):

De aanhanger steunend op het neuswiel aankoppelen en dan het neuswiel terug omlaag draaien om daarmee de koppeling iets onder spanning te zetten. Het trekkend voertuig komt dan mee omhoog of de aanhanger springt er vrijwel direct vanaf.

Wij rijden bij een A1 spoedrit zo al jaren zonder problemen drempels en rotondes over, afgezien van het overige verkeer dat in paniek vaar impulsief de voor ons meest ongunstige maneuvres maakt ;)

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #48 Gepost op: november 03, 2013, 07:34:30 pm »

Mijn tip:

Een groen vakje zegt niets als de koppeling of de kogel versleten is.
Klopt. Maar ook niet als beiden niet versleten zijn. Een klein tikje van de kogel in de kom kan de handle laten terugspringen terwijl de kom vrij op de kogel rust.

Citaat
en hier hebben we de volgende werkwijze (die overigens bij een E achter B rijopleiding ook geleerd wordt):
Maar E heb je vandaag de dag nauwelijks meer nodig. Het zal tijd worden dat een basaal stukje aanhanger rijden onderdeel van de B opleiding wordt.

Citaat
Wij rijden bij een A1 spoedrit zo al jaren zonder problemen drempels en rotondes over
Die rotondes geloof ik wel. Maar afgezien van het feit dat ik het maar raar vind dat voertuigen die spoedritten moeten maken een aanhanger hebben, wil ik zo'n combinatie wel eens met hoge snelheid over een drempel zoen gaan. :#
« Laatst bewerkt op: november 03, 2013, 07:47:17 pm door Frankie »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #49 Gepost op: november 03, 2013, 07:36:01 pm »

En wat was jouw bijdrage Frankie?  ;)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Vouwwagen losgebroken
« Reactie #50 Gepost op: november 03, 2013, 07:45:31 pm »

En wat was jouw bijdrage Frankie?  ;)
Ik had alles gequote om te gaan editen en toen tikte die dikke duim van me per ongeluk 'versturen' aan. :(
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal