Vouwwagen losgebroken

Gestart door Ccindy, oktober 24, 2013, 08:22:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eli

Gisteren nog op de snelweg achter een auto gereden met een vrolijk meerijdend en zwabberend neuswiel... Chauffeur had denk ik leuke muziek opstaan, want reageerde pas toen ik naast 'm kwam en een paar keer claxoneerde en naar zijn aanhanger wees. In de spiegels zag ik hem uiteindelijk uitvoegen. Dat neuswiel zal wel aan gort zijn, is niet gemaakt voor 110 km!

Yella

Citaat van: Eli op oktober 30, 2013, 07:59:31 PM
Gisteren nog op de snelweg achter een auto gereden met een vrolijk meerijdend en zwabberend neuswiel... Chauffeur had denk ik leuke muziek opstaan, want reageerde pas toen ik naast 'm kwam en een paar keer claxoneerde en naar zijn aanhanger wees. In de spiegels zag ik hem uiteindelijk uitvoegen. Dat neuswiel zal wel aan gort zijn, is niet gemaakt voor 110 km!
Je moet het toch ook voelen, want het rijdt anders, bonkt af en toe.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

The Force

Mijn tip:

Een groen vakje zegt niets als de koppeling of de kogel versleten is.

Ik zit bij een speciaal hulpverlenings team waarmee we regelmatig met zware aanhangers op hogere snelheid rijden (A1 spoedritten) en hier hebben we de volgende werkwijze (die overigens bij een E achter B rijopleiding ook geleerd wordt):

De aanhanger steunend op het neuswiel aankoppelen en dan het neuswiel terug omlaag draaien om daarmee de koppeling iets onder spanning te zetten. Het trekkend voertuig komt dan mee omhoog of de aanhanger springt er vrijwel direct vanaf.

Wij rijden bij een A1 spoedrit zo al jaren zonder problemen drempels en rotondes over, afgezien van het overige verkeer dat in paniek vaar impulsief de voor ons meest ongunstige maneuvres maakt ;)


Frankie

#48
Citaat van: The Force op november 03, 2013, 06:43:59 PM
Mijn tip:

Een groen vakje zegt niets als de koppeling of de kogel versleten is.
Klopt. Maar ook niet als beiden niet versleten zijn. Een klein tikje van de kogel in de kom kan de handle laten terugspringen terwijl de kom vrij op de kogel rust.

Citeeren hier hebben we de volgende werkwijze (die overigens bij een E achter B rijopleiding ook geleerd wordt):
Maar E heb je vandaag de dag nauwelijks meer nodig. Het zal tijd worden dat een basaal stukje aanhanger rijden onderdeel van de B opleiding wordt.

CiteerWij rijden bij een A1 spoedrit zo al jaren zonder problemen drempels en rotondes over
Die rotondes geloof ik wel. Maar afgezien van het feit dat ik het maar raar vind dat voertuigen die spoedritten moeten maken een aanhanger hebben, wil ik zo'n combinatie wel eens met hoge snelheid over een drempel zoen gaan. :#

nikkel1964

En wat was jouw bijdrage Frankie?  ;)

Frankie

Citaat van: NielsP op november 03, 2013, 07:36:01 PM
En wat was jouw bijdrage Frankie?  ;)
Ik had alles gequote om te gaan editen en toen tikte die dikke duim van me per ongeluk 'versturen' aan. :(