Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: plastic grondzeil  (gelezen 17525 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: plastic grondzeil
« Reactie #15 Gepost op: januari 13, 2014, 01:54:19 pm »

maar ik weet niet of het nou PVC of EPDM was.

Beide materialen zouden probleemloos kunnen in combinatie met Bisonyl? (weekmakers)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: plastic grondzeil
« Reactie #16 Gepost op: januari 13, 2014, 02:25:43 pm »

Beide materialen zouden probleemloos kunnen in combinatie met Bisonyl? (weekmakers)
PVC in ieder geval wel, want Bisonyl is weinig anders dan met polyesterdoek versterkt PVC.
Wij hebben met onze grondzeilen (zowel die van de tent als die van de klapper) in ieder geval nooit iets gezien dat je als 'invloed' zou kunen bestempelen.
Vrijwel alle soepele plastics bevatten uit de aard der zaak bovendien in meerdere of (en steeds vaker) in mindere mate weekmakers, dus de combinatie van meerdere soepele kunststoffen zal niet snel een probleem opleveren.
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2014, 02:27:42 pm door Frankie »
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: plastic grondzeil
« Reactie #17 Gepost op: januari 13, 2014, 02:31:31 pm »

Misschien een beetje  :off, maar leggen jullie ook iets onder de wagen zelf? Een kennis van me legt een blauw zeil neer en rijdt daar zijn vw op. Zelf doe ik dat niet en leg ik alleen onder het bed een zeil voor de spullen die ik daar op sla. Toch zou een klein stukje onder de wagen wel handig zijn, ik gebruik dat om drinken koel te houden.

Ja, daar heb ik ook een stukje worteldoek liggen, omdat dan de kuipzeiltjes van de ondertentjes mooi schoon blijven.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #18 Gepost op: januari 13, 2014, 02:35:17 pm »

Dat worteldoek ga ik toch onthouden!  :J
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: plastic grondzeil
« Reactie #19 Gepost op: januari 13, 2014, 06:54:31 pm »

Daarom gebruik dat goedkope en vooral dunne wegwerp plastic.   :P

een beetje werken aan je geweten:
vindt je dat niet al te zonde, na elk gebruik dat plastic weg te gooien?
zonde van het geld, maar vooral het milieu....
tip: gebruik eens worteldoek!  gaat heel lang mee, en water loopt er doorheen.

kost iets meer, maar zoals gezegd gaat heel lang mee!
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #20 Gepost op: januari 13, 2014, 07:20:57 pm »

een beetje werken aan je geweten:
vindt je dat niet al te zonde, na elk gebruik dat plastic weg te gooien?
zonde van het geld, maar vooral het milieu....
tip: gebruik eens worteldoek!  gaat heel lang mee, en water loopt er doorheen.

kost iets meer, maar zoals gezegd gaat heel lang mee!

Dan heb je mijn berichtje hierboven gemist ;-)

Maar het knaagt niet aan geweten nee. Dat plastic kost me elk jaar 50 eurocent en gaat na gebruik in de plastic bak op de camping.
Uiteindelijk ligt er nog een grondzeil bovenop die misschien ook niet al te best voor het milieu is.
Worteldoek is een optie, maar voor mij niet te doen om het schoon te maken, zou dus ook in de container verdwijnen. Ik las in een ander bericht dat er iemand met de ervaring is dat het water niet weg loopt, dus ik denk er nog even over na.  :)
Gelogd

kadoefke

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #21 Gepost op: januari 13, 2014, 07:53:12 pm »

kijk eens op deze site http://www.wintergronddoekhandel.nl/ gebruik het nu 2 jaar
is echt heel goed schoon te maken en ik vind het niet duur
tentzeil/tentdoek gebruik ik
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #22 Gepost op: januari 13, 2014, 08:00:43 pm »

Bedankt voor de tip, lijkt me niet verkeerd.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: plastic grondzeil
« Reactie #23 Gepost op: januari 13, 2014, 09:09:07 pm »

Waarom moeilijk doen als je een  uitritsbaar kuipzeil hebt, het worteldoek of de vijverfolie moet je ook schoonmaken  wij doen dan ook niets onder ons kuipzeil  als ie vies is gaat t bij thuiskomst in de tuin, waar ik het zeil met een  sopje en dweil zo weer schoon heb!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: plastic grondzeil
« Reactie #24 Gepost op: januari 13, 2014, 09:27:36 pm »

Waarom moeilijk doen als je een  uitritsbaar kuipzeil hebt, het worteldoek of de vijverfolie moet je ook schoonmaken
Dat is zeker waar. Maar die vijverfolie geeft bescherming tegen (scherpe) steentjes en die mik ik bovendien thuis in een  hoek van de tuin tot ik er een keer zin in heb om 'm schoon te maken (als ik dat al doe), terwijl het grondzeil dan meteen schoon in de klapper de stalling in gaat. En er ook na jaren als nieuw uit blijft zien. :J
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: plastic grondzeil
« Reactie #25 Gepost op: januari 13, 2014, 09:50:26 pm »

Misschien een beetje  :off, maar leggen jullie ook iets onder de wagen zelf? Een kennis van me legt een blauw zeil neer en rijdt daar zijn vw op. Zelf doe ik dat niet en leg ik alleen onder het bed een zeil voor de spullen die ik daar op sla. Toch zou een klein stukje onder de wagen wel handig zijn, ik gebruik dat om drinken koel te houden.
Wij zetten de klapper op een stuk van 6 x 6 landbouwplastic en de over gebleven stukken rollen we op en plaatsen we zo dat er geen water in kan lopen vanaf het tentdoek. We creëren zo een kuipzeil. Ook dan is het onder de wagen mooi water bestendig en blijven onze spulletjes mooi schoon die we er onder (ver)stoppen :off
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Muilwijk

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #26 Gepost op: januari 14, 2014, 06:23:38 pm »

Ik las in een ander bericht dat er iemand met de ervaring is dat het water niet weg loopt, dus ik denk er nog even over na.  :)

Wij hebben toch de ervaring dat het wel makkelijk wegloopt. 2 jaar terug stonden we precies met 1 zijwand in een kuil, met regen liep deze vol (onder het worteldoek) en hadden we een natte plek in de voortent. Wanneer het stopte met regenen, liep dit weer weg en was het weer droog. Mijn grootste angst was dat er modder doorheen zou zijn gekomen en het aerotex wat er boven op lag vies zou zijn, maar het kwam er mooi schoon uit.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: plastic grondzeil
« Reactie #27 Gepost op: januari 14, 2014, 07:14:37 pm »

Waarom moeilijk doen als je een  uitritsbaar kuipzeil hebt, het worteldoek of de vijverfolie moet je ook schoonmaken  wij doen dan ook niets onder ons kuipzeil  als ie vies is gaat t bij thuiskomst in de tuin, waar ik het zeil met een  sopje en dweil zo weer schoon heb!

We hebben wel eens in het grind gestaan... En dan krijg je toch echt spijt dat je niet een stuk worteldoek of stevig folie bij je had. Bisonyl is erg sterk en het zal er niet snel doorheen prikken, maar je grondzeil beschadigd wel.

Ook zie je dat het na langdurige blootstelling aan vocht en modder niet meer schoon te krijgen is. Er kunnen wel degelijk vlekken in het zeil trekken. Vraag is of je dit erg vindt.. Ik kan me voorstellen van niet maar de staat van het grondzeil was een van de complimenten we kregen bij de verkoop van de Cabanon en heeft zeker bijgedragen aan de hoge restwaarde.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2014, 07:16:15 pm door GJT »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #28 Gepost op: januari 14, 2014, 07:18:34 pm »

Wij zetten de klapper op een stuk van 6 x 6 landbouwplastic en de over gebleven stukken rollen we op en plaatsen we zo dat er geen water in kan lopen vanaf het tentdoek. We creëren zo een kuipzeil. Ook dan is het onder de wagen mooi water bestendig en blijven onze spulletjes mooi schoon die we er onder (ver)stoppen :off

Dit is ook geen slecht idee. Afgelopen zomer had ik veel frisdrank onder de wagen liggen(tussen de wielen), maar dat gras daar groeit, wordt wel nat en uiteindelijk ook beetje blubberig. Vond ik niet zo prettig, maar om nou een heel groot zeil neer te leggen zodat je de wagen erop rijdt en ook je tent er nog overheen gaat wordt me te gek.

Wij hebben toch de ervaring dat het wel makkelijk wegloopt. 2 jaar terug stonden we precies met 1 zijwand in een kuil, met regen liep deze vol (onder het worteldoek) en hadden we een natte plek in de voortent. Wanneer het stopte met regenen, liep dit weer weg en was het weer droog. Mijn grootste angst was dat er modder doorheen zou zijn gekomen en het aerotex wat er boven op lag vies zou zijn, maar het kwam er mooi schoon uit.

Jullie hebben het aerotex in de tent liggen als grondzeil? Bij mij ligt dat onder de luifel, waar dus verder niks onder ligt. In de tent zelf heb ik een soort rubber/plastic grondzeil liggen. Daaronder heb ik dus dat plastic liggen, maar ik heb nooit water door regen in de tent.

Maar dat worteldoek hou ik ook zeker in gedachten. Uitproberen kan geen kwaad en ik sta dit jaar niet 3 weken aan 1 stuk op een camping.
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #29 Gepost op: januari 14, 2014, 07:24:07 pm »

Waarom moeilijk doen als je een  uitritsbaar kuipzeil hebt, het worteldoek of de vijverfolie moet je ook schoonmaken  wij doen dan ook niets onder ons kuipzeil  als ie vies is gaat t bij thuiskomst in de tuin, waar ik het zeil met een  sopje en dweil zo weer schoon heb!

Ik ben het hier ook niet mee eens. Het is en flinke poetsboel om het kuipzeil schoon te krijgen. Wij laten het worteldoek ff drogen en dan schut je het vuil er zo af, en voor mij hoeft dat doek ook niet blinkend schoon om eerijk te zijn. Hebben het worteldoek nu 1 seizoen gebruikt en  je kan hem na het seizoen schoonmaken, maar hoeft mijn i ziens niet eens.
Problemen met water erop blijven ken ik niet
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2014, 07:35:55 pm door Yvonne01 »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal