Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: plastic grondzeil  (gelezen 17566 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: plastic grondzeil
« Reactie #30 Gepost op: januari 14, 2014, 07:30:48 pm »

De onderkant van mijn  kuipzeil hoeft wat mij betreft ook niet blinkend schoon te zijn. Is naar mijn mening een gebruiksvoorwerp.

Had ie maar geen kuipzeil moeten worden  :P

zonder gekheid ik ben ook zeer zeker erg zuinig op mijn spullen en maak het ook altijd netjes schoon hoor! Het kuipzeil is dan ook nog helemaal netjes zonder beschadigingen oid. Ik gebruik het gewoon waar het voor gemaakt is...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Yvonne01

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #31 Gepost op: januari 14, 2014, 07:37:15 pm »

Das waar! Het in maar een grondzeil. Maar vind het al zo'n poetsklus om de bovenkant schoon te boenen :?
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: plastic grondzeil
« Reactie #32 Gepost op: januari 15, 2014, 10:26:39 am »



Had ie maar geen kuipzeil moeten worden  :P



 :> :> :> :> :>
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Muilwijk

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #33 Gepost op: januari 15, 2014, 04:04:01 pm »

Jullie hebben het aerotex in de tent liggen als grondzeil? Bij mij ligt dat onder de luifel, waar dus verder niks onder ligt. In de tent zelf heb ik een soort rubber/plastic grondzeil liggen. Daaronder heb ik dus dat plastic liggen, maar ik heb nooit water door regen in de tent.

Maar dat worteldoek hou ik ook zeker in gedachten. Uitproberen kan geen kwaad en ik sta dit jaar niet 3 weken aan 1 stuk op een camping.

Ja, wij hebben bewust een waterdoorlatend worteldoek en tenttapijt als 'grondzeil', omdat we bij onze wagen niet altijd de hele voortent opzetten. Het is modulair, en regelmatig hebben we maar 1 of 2 zijwanden. Wanneer we dan regen krijgen met een gewoon grondzeil hebben we een zwembad. Zo ook met het dunne plastic onder ons tenttapijt. Om te voorkomen dat het aerotex erg vies wordt, ligt er worteldoek onder.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #34 Gepost op: januari 15, 2014, 09:23:10 pm »

Daarom gebruik dat goedkope en vooral dunne wegwerp plastic.   :P

Vind ik toch ook makkelijk klinken hoor. Neem je dan van dat schildersplastic?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #35 Gepost op: januari 15, 2014, 09:31:12 pm »

Vind ik toch ook makkelijk klinken hoor. Neem je dan van dat schildersplastic?

Klopt Petra!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #36 Gepost op: januari 15, 2014, 09:37:50 pm »

Ga ik ook doen :-)
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #37 Gepost op: januari 15, 2014, 10:46:09 pm »

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: plastic grondzeil
« Reactie #38 Gepost op: januari 16, 2014, 01:49:44 am »

Klopt Petra!
Maar hoe doe je dat dan als er een beetje een briesje staat? Dat dunne schildersplastic krijg ik in m'n eentje binnen zelfs nauwelijks uitgevouwen. Dus buiten moet je dan bijna met z'n vieren de punten uit elkaar houden en in de grond prikken met grondpennen of je moet wachten op echte windstilte.  :**
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2014, 02:37:51 am door Frankie »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: plastic grondzeil
« Reactie #39 Gepost op: januari 16, 2014, 03:36:58 am »

Maar hoe doe je dat dan als er een beetje een briesje staat? Dat dunne schildersplastic krijg ik in m'n eentje binnen zelfs nauwelijks uitgevouwen. Dus buiten moet je dan bijna met z'n vieren de punten uit elkaar houden en in de grond prikken met grondpennen of je moet wachten op echte windstilte.  :**
daarom hebben wij al 8 jaren hetzelfde stuk bouwzeil mee. van die goedkope kwaliteit. Thuis maak ik het weer schoon met de tuinslang. FF lijntje spannen, schoonspuiten, laten drogen en het is weer klaar voor volgend jaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: plastic grondzeil
« Reactie #40 Gepost op: januari 16, 2014, 05:08:36 am »

Maar hoe doe je dat dan als er een beetje een briesje staat? Dat dunne schildersplastic krijg ik in m'n eentje binnen zelfs nauwelijks uitgevouwen. Dus buiten moet je dan bijna met z'n vieren de punten uit elkaar houden en in de grond prikken met grondpennen of je moet wachten op echte windstilte.  :**

Tja Frank, daarom hebben wij nou drie kids  ::)

Nee, maar alle gekheid op een stokje. Het neer leggen van dunne schildersfolie is een kl#%^$ten klus. Zelfs met drie kinderen. Want een beetje waaien doet het altijd. Het prettige is dat je het na gebruik weggooit en niet met schoonmaken zit.
Een nadeel vind ik dat bij een flinke regenbuien er water tussen je kuipzeil en de folie kan blijven staan. En dat gaat stinken ....
Sinds 1 jaar gebruiken we worteldoek en dat bevalt erg goed. Ik was eerst wat sceptisch ivm rafelen en schoonmaken. Maar dat valt allemaal erg mee. Het rafelt niet echt en voor het schoonmaken laat je het in de zon / wind drogen, poetst het wat af en het kan weer mee voor het volgende verblijf.
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #41 Gepost op: januari 16, 2014, 12:48:11 pm »

Ik heb niet een uitermate groen hart... maar dat "gebruiken en weggooien" vindt ik ergens toch zonde...

Voor de beeldvorming: wij gebruiken ook worteldoek onder het kuipzeil en onder de wagen. Aan het einde van de vakantie slepen we het zeil het pad op (dat altijd wel in de buurt ligt) en dan gaat er een harde bezem overheen. Netjes opvouwen en in een vuilniszak in de disselbak tot aan de volgende vakantie.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #42 Gepost op: januari 16, 2014, 04:30:32 pm »

Maar hoe doe je dat dan als er een beetje een briesje staat? Dat dunne schildersplastic krijg ik in m'n eentje binnen zelfs nauwelijks uitgevouwen. Dus buiten moet je dan bijna met z'n vieren de punten uit elkaar houden en in de grond prikken met grondpennen of je moet wachten op echte windstilte.  :**

Briesje? Heb ik geen last van. Begin uitvouwen, met een haring in de hoeken vastzetten, stukje verder uitvouwen, haringen aan de zijkanten en zo verder tot je aan de andere kant ben. Grondzeil erop, haringen in het gewone grondzeil in de hoeken en klaar! Daar gebruik ik natuurlijk ook mijn kinderen bij.  :J

Ik heb niet een uitermate groen hart... maar dat "gebruiken en weggooien" vindt ik ergens toch zonde...

Voor de beeldvorming: wij gebruiken ook worteldoek onder het kuipzeil en onder de wagen. Aan het einde van de vakantie slepen we het zeil het pad op (dat altijd wel in de buurt ligt) en dan gaat er een harde bezem overheen. Netjes opvouwen en in een vuilniszak in de disselbak tot aan de volgende vakantie.


Klinkt eenvoudig, maar als het nou erg blubberig is krijg je dat er na het drogen wel goed af??
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: plastic grondzeil
« Reactie #43 Gepost op: januari 16, 2014, 04:45:01 pm »

Klinkt eenvoudig, maar als het nou erg blubberig is krijg je dat er na het drogen wel goed af??
Ik weet niet hoe dat bij worteldoeg is, maar als je bij de vijverfolie de vuile kant naar binnen vouwt, hoef je het eigenlijk nauwelijks schoon te maken. De volgende keer leg je het dan gewoon weer met de vuile kant naar onderen. I:
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: plastic grondzeil
« Reactie #44 Gepost op: januari 16, 2014, 05:57:44 pm »

Ik weet niet hoe dat bij worteldoeg is, maar als je bij de vijverfolie de vuile kant naar binnen vouwt, hoef je het eigenlijk nauwelijks schoon te maken. De volgende keer leg je het dan gewoon weer met de vuile kant naar onderen. I:
Wij gebruiken ook altijd worteldoek en dat is heel makkelijk schoon te maken, laten drogen indien nodig en dan met een bezem er over en klaarrrrrr !
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal