Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: plastic grondzeil  (gelezen 17461 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PetraL

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #45 Gepost op: januari 16, 2014, 06:59:17 pm »

Ik ga toch eerst Yolanda haar manier doen en anders kan altijd nog. :-)
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #46 Gepost op: januari 16, 2014, 08:35:33 pm »

Ik ga voor de worteldoek onder het tenttapijt in de voortent/luifel en voor landbouwplastic onder het kuipgrondzeil van de wagentent. Wegwerpplastic is niet zo handig voor ons omdat wij regelmatig verkassen. Hoewel, het neemt wel erg weinig ruimte in natuurlijk...  :#

Wij hebben jarenlang gekampeerd met een grote tent met een enorm kuipgrondzeil en ik vond het wel veel werk om dat telkens schoon te maken voordat het de auto in ging. Je wilt immers niet al je spullen onder de modder hebben en voor een vuilniszak was het grondzeil veel te groot. Het kuipgrondzeil van de Cabanon Malawi is veel kleiner, maar het lijkt me toch eerlijk om het weer schoon in te kunnen pakken als we van de ene naar de ander camping gaan.  O0
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: plastic grondzeil
« Reactie #47 Gepost op: januari 16, 2014, 09:39:59 pm »

Eerder hadden wij het dunne 'wegwerpplastic'. Maar nu gebruiken wij ook worteldoek onder het grondzeil. Gaat echt prima. We hebben het precies op maat geknipt en de randen dicht gesmolten. En als we de boel weer opbreken, dan vouwen we systematisch het grondzeil op en maken de onderkant droog met een dweil die we bij de deur hadden liggen (voor de natte schoenen). Dan kan het grondzeil gewoon zonder vuilniszak in de vouwwagenbak.  :) Het worteldoek leggen we even in de zon (meestal  ;)), dan het ergste vuil er af borstelen en met de 'vuile kant' naar binnen opvouwen. En klaar! Dan kunnen we het op de volgende camping zo weer neerleggen. En als het kampeerseizoen afgelopen is even wat grondiger schoonmaken, dan is het weer klaar voor het nieuwe seizoen... Worteldoek bevalt ons dus prima.
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #48 Gepost op: januari 16, 2014, 11:00:35 pm »

Daarom gebruik ik wegwerpplastic, het schoonmaken van zeil is voor mij een probleem.
Het grondzeil heb ik een soort van mop voor en dat dweilt mijn dochter graag, maar dat geld natuurlijk niet voor iets wat best blubberig is, haha.

Ik kies dus voor dat plastic. Dat gooi ik weg en mijn grondzeil aan de onderkant is lekker schoon. Bovenkant dweilen en zo de wagen weer in. Het moet voor mij zo makkelijk mogelijk.  :)
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: plastic grondzeil
« Reactie #49 Gepost op: januari 17, 2014, 01:14:15 am »

Ondanks het dunne plastic weinig ruimte inneemt kies ik toch voor worteldoek. Het gaat mij in de eerste instantie niet om het gemak van het schoonmaken maar meer om het feit dat worteldoek wat meer kan hebben vooral als de ondergrond niet geheel vrij is van scherpe steentjes e.d.  Dus gaat mij meer om het behoud van mijn kuipzeil, dus het schoonmaken neem ik dan maar voor lief.
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2014, 07:09:05 am door Paulvh »
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #50 Gepost op: januari 17, 2014, 03:01:19 pm »

Ondanks het dunne plastic weinig ruimte inneemt kies ik toch voor worteldoek. Het gaat mij in de eerste instantie niet om het gemak van het schoonmaken maar meer om het feit dat worteldoek wat meer kan hebben vooral als de ondergrond niet geheel vrij is van scherpe steentjes e.d.  Dus gaat mij meer om het behoud van mijn kuipzeil, dus het schoonmaken neem ik dan maar voor lief.

Eens!
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #51 Gepost op: januari 17, 2014, 10:21:52 pm »

Tja, zit wat in, misschien gewoon helemaal worteldoek dan toch. :?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #52 Gepost op: januari 17, 2014, 11:04:15 pm »

Tja, zit wat in, misschien gewoon helemaal worteldoek dan toch. :?

Tja, worteldoek is wel in de meerderheid.  :# Plastic heb ik ervaring mee en is voor mij gewoon het meest makkelijke, maar worteldoek is misschien ook wel het proberen waard.  :)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #53 Gepost op: januari 18, 2014, 04:01:15 pm »

Bij ons is het ook een soort worteldoek. Zie meer voordelen in worteldoek. Beetje om verschillende redenen. Ecologischer (gaat langer mee dus minder op de vuilnisbelt denk ik dan), beschermt idd mijn kuipzeil tegen steentjes, schuift ook minder en het reinigt ook gemakkelijker heb ik ondervonden. Ik heb het een maatje groter genomen en het ligt ook voor de ingang, daar ligt dan een stuk gaatjeszeil op. Als het regent gaat alles er door.
Van gewicht weegt het niet veel meer dan het plastiekzeiltje, alleen geeft het wat meer volume.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: plastic grondzeil
« Reactie #54 Gepost op: januari 18, 2014, 04:36:19 pm »

Wij gebruik(t)en normaal altijd antiworteldoek omdat het kuipzeil dan veel schooner blijft.
Wegwerpplastic kan ook maar hier blijft natuurlijk wel water op staan!

Wij stonden afgelopen jaar trouwens op een camping waar je helemaal niets extra onder je kampeermiddel mocht leggen.
Zelfs antiworteldoek onder het kuipzeil mocht niet....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: plastic grondzeil
« Reactie #55 Gepost op: januari 18, 2014, 05:21:33 pm »

Ik heb net een stuk grond/tentdoek besteld bij wintergronddoekhandel.nl. Eens kijken of dat beter is dan het huidge worteldoek.

Wij stonden afgelopen jaar trouwens op een camping waar je helemaal niets extra onder je kampeermiddel mocht leggen.
Zelfs antiworteldoek onder het kuipzeil mocht niet....

Kuipzeil sluit sowiezo de grond af.. dus maakt het weinig uit of je er nog iets onderlegd. Met de "geest van deze wet/regel" in gedachte, zou ik dan ook gewoon iets er onder leggen..
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #56 Gepost op: januari 18, 2014, 05:40:39 pm »

Eerst plastic grondzeil (dat hele dunne) gebruikt. Ging jarenlang prima totdat we een jaar na een zeer natte periode op een camping kwamen en daar ruim twee weken hebben gestaan met heet weer. Het was onder het dunne plastic gaan broeien en omdat het plastic zo dun is was ook ons grondzeil daarna rijp voor de container (hogedrukspuit en twee weken buiten drogen mochten niet baten)

Daarna dikker plastic geprobeerd. Dat gaat langer mee maar heeft net als het dunne plastic het nadeel dat je het binnen de de tent moet houden omdat water er op blijft staan. Gaat dus prima behalve als je een kuipzeil hebt.
 
Inmiddels naar grote tevredenheid over op worteldoek. Het meest simpele worteldoek ging met gemak een heel kampeerseizoen mee (bijna 6 weken kamperen op in totaal 9 campings). Bij opbreken even uitkloppen en met de vieze kant naar binnen dichtvouwen en dan bovenop de vouwwagen (bij ons ligt het kuipzeil dan bovenop).
Gelogd

JXP

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #57 Gepost op: januari 18, 2014, 06:08:21 pm »

Jullie hebben het allemaal over wortel doek. Bedoelen jullie dan dat wat je bij een tuincentrum koopt of dat blauwe/groene open doek wat ze in de camping winkel verkopen. Het eerste rafelt toch heel erg? Ik gebruik nu wegwerp plastic. Op de laatste camping had de camping gratis groene doeken liggen voor gebruik. Het nadeel was dat deze veel gebruikte en weinig schoongemaakte doeken erg stonken. De bescherming van je grondzeil is wel beter dan het dunne plastic. Dus nu wil ik het zelf aanschaffen.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2014, 06:10:40 pm door JXP »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: plastic grondzeil
« Reactie #58 Gepost op: januari 18, 2014, 06:41:14 pm »

Het worteldoek koop je in de camping zaak.
.(gewoon kijken op de site van bijv de vrijbuiter of de Wit enz. )Het rafelen schijn je te kunnen voorkomen door met een soldeerbout langs de randen te gaan. Dat laatste moet ik nog uitproberen
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.175
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #59 Gepost op: januari 18, 2014, 06:46:47 pm »

Denk zelf dat het anti worteldoek goedkoper bij de tuincentrum te koop is.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal