Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: plastic grondzeil  (gelezen 17522 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: plastic grondzeil
« Reactie #90 Gepost op: januari 24, 2014, 03:32:20 pm »

:off  nu die van mij is hagel nieuw en heeft op een kort moment opengeklapt gestaan, nog nimmer de buitenlucht gezien dus ik ga ervan uit dat dit het zelfde effect zal zijn als 3jaar binnen gestald. Dus als het weer het toelaat gaat ie naar de camping en laat ik hem wel een tijdje (in de regen) staan.
INdien mogelijk thuis opzetten en een paar keer nat spuiten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: plastic grondzeil
« Reactie #91 Gepost op: januari 24, 2014, 03:39:54 pm »

:off  nu die van mij is hagel nieuw en heeft op een kort moment opengeklapt gestaan, nog nimmer de buitenlucht gezien dus ik ga ervan uit dat dit het zelfde effect zal zijn als 3jaar binnen gestald. Dus als het weer het toelaat gaat ie naar de camping en laat ik hem wel een tijdje (in de regen) staan.

Dat is zeker een goed idee. Zodra er een goede regenbui overheen is gegaan weet je zeker dat je klapper waterdicht is. :J
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: plastic grondzeil
« Reactie #92 Gepost op: januari 24, 2014, 04:48:12 pm »

INdien mogelijk thuis opzetten en een paar keer nat spuiten.
  ach thuis heb geen ruimte maar vlakbij   (Nog geen 5 min) hebben kennissen een fruithof en een boerencamping daar mag ie staan. Dus ik wacht het weer in maart/april gewoon af (geen kans op storm maar wel regen aub) en dan zet ik hem voor een weekje neer.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.353
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: plastic grondzeil
« Reactie #93 Gepost op: januari 24, 2014, 05:51:01 pm »

Ik zou hem gewoon gaan gebruiken. Mijn huidige en mijn vorige waren beide nieuw en hebben nooit een drup gelekt tijdens de eerste bui..
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #94 Gepost op: januari 24, 2014, 08:00:32 pm »

Mijn huidige en mijn vorige waren beide nieuw en hebben nooit een drup gelekt tijdens de eerste bui..

Die van ons bleef ook af-fabriek compleet droog van binnen tijdens de eerste bui. Door alle verhalen hier op het forum kneep ik hem wel een beetje... maar gelukkig geen centje pijn gehad.

Was het maar alvast weer zover  :> Het begint toch wel weer te kriebelen; kan haast niet wachten tot de eerste overnachting van het seizoen.  :off
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #95 Gepost op: januari 24, 2014, 08:03:03 pm »

Ik zou hem gewoon gaan gebruiken. Mijn huidige en mijn vorige waren beide nieuw en hebben nooit een drup gelekt tijdens de eerste bui..
+1
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: plastic grondzeil
« Reactie #96 Gepost op: januari 24, 2014, 08:09:17 pm »

Die van ons bleef ook af-fabriek compleet droog van binnen tijdens de eerste bui. Door alle verhalen hier op het forum kneep ik hem wel een beetje... maar gelukkig geen centje pijn gehad.

Was het maar alvast weer zover  :> Het begint toch wel weer te kriebelen; kan haast niet wachten tot de eerste overnachting van het seizoen.  :off
thnx ik maakte mij idd een beetje zorgen met name voor de kinderen.  En dat wachten tja was het maar zo ver.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #97 Gepost op: januari 25, 2014, 12:32:24 am »

Gaan we nu weer terug naar het grondzeil :J
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #98 Gepost op: mei 03, 2014, 11:12:03 pm »

Een groot stuk worteldoek onder het grondzeil (wagentent) en de voortent (daar ligt geen grondzeil, die gebruiken we als luifel). Op het grondzeil geen tapijt (niks of evt een picknickkleed dat we ook buiten kunnen gebruiken). Onder de voortent/luifel misschien wel een gaatjestapijt op het worteldoek, alleen worteldoek vind ik niet zo gezellig.  :P Zo ben ik het van plan, als het tenminste eindelijk eens lente wordt :?
En zo hebben we het gedaan afgelopen week. Het regende veel en hard en er stonden overal grote plassen. Het water kwam door het worteldoek en tenttapijt heen, van onderaf. Met laarzen in de voortent dus  ::) Voor een natte plek is dus een plastic ondergrond zeer aan te raden. Wij zoeken normaal gesproken altijd de zon op, dus we hebben besloten om het wel zo te laten en geen grondzeil aan te schaffen voor de voortent. Het grondzeil van de wagentent bleef wel vrij schoon van onderen, dankzij het worteldoek.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #99 Gepost op: juni 10, 2014, 10:17:55 pm »

En zo hebben we het gedaan afgelopen week. Het regende veel en hard en er stonden overal grote plassen. Het water kwam door het worteldoek en tenttapijt heen, van onderaf. Met laarzen in de voortent dus  ::) Voor een natte plek is dus een plastic ondergrond zeer aan te raden. Wij zoeken normaal gesproken altijd de zon op, dus we hebben besloten om het wel zo te laten en geen grondzeil aan te schaffen voor de voortent. Het grondzeil van de wagentent bleef wel vrij schoon van onderen, dankzij het worteldoek.
Na het Pinksterweekeinde hebben we besloten om geen worteldoek meer te leggen onder het tenttapijt in de voortent/luifel. Tapijt gewoon direct op de grond. We twijfelen nog over het worteldoek onder het grondzeil van de wagentent en achtertent. Ik denk dat we het laten liggen, scheelt weer schoonmaken.
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #100 Gepost op: augustus 12, 2014, 08:59:16 am »


Toch een vraagje over de grondzeilen. Wij zijn net terug van onze vakantie (helaas eerder terug gekomen  :N ). Alleen hebben wij dus meerdere keren water in de tent gehad.

Wij hadden eerst een blauw bouwzeil van de action liggen, daar over dat eco/gaatjes grondzeil en daar op in de voortent weer het tenttapijt. Wat hebben we verkeerd gedaan??

Het tenttapijt hebben we na een paar dagen weggehaald. Kregen we niet schoongeveegd met een veger. Er lag veel gras binnen op een gegeven moment.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: plastic grondzeil
« Reactie #101 Gepost op: augustus 12, 2014, 09:09:10 am »

Als je blauw zeil als onderste gebruikt kan het water niet weg. Wij gebruiken alleen ecozeil (zwarte) onder het grondzeil. Zo lan het water weg en heb je nergens last van. Je legt dus te veel en verkeers zeil denk ik.
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: plastic grondzeil
« Reactie #102 Gepost op: augustus 12, 2014, 10:27:04 am »

Inderdaad zoals Edwin al schrijft is het blauwe bouwzeil niet geschikt omdat het water niet wegloopt.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.322
Re: plastic grondzeil
« Reactie #103 Gepost op: augustus 12, 2014, 11:20:17 am »

Daarom kan het wel geschikt zijn, maar maak er dan een kuipje van. Als het bij je wagen kan de slikranden naar binnen vouwen onder het zeil. Als dat niet kan. met klemmen de hoeken vastklemmen zodat de randen omhoog staan.

Water wat er niet in kan hoeft er ook niet uit.
Gelogd
Adventure Awaits

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: plastic grondzeil
« Reactie #104 Gepost op: augustus 12, 2014, 11:24:18 am »

Wij doen ook een groot zeil onder ons kuipzeil om hem zodoende schoner te houden. We kregen de tip van iemand tijdens de vakantie om er gaten in te prikken zodat het water, wat zich tussen het kuipzeil en het plastic zeil ophoopt, weg kan vloeien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal